Szalay Balázsék indulnak a marokkói futamon

Szalay Balazs (hun), Opel, Opel Dakar Team, Auto, portrait during the 6th stage of the Dakar 2021 between Al Qaisumah and Ha’il, in Saudi Arabia on January 8, 2021 - Photo Antonin Vincent / DPPI

    Rajthoz áll a szombaton kezdődő és jövő csütörtökig tartó marokkói tereprali világbajnoki futamon a Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős, amely így csaknem kétévnyi kihagyás után versenyez ismét.

    A Szalay Dakar Team közleménye szerint a viadal az előző két évhez képest új útvonalon, az Atlanti-óceán partmenti szakaszát követve zajlik majd. A mezőny Agadirból rajtol, és 2316 kilométert tesz meg a célig, a mért szakaszok hossza 1575 kilométer lesz. A marokkói vb-futam útvonalát úgy tervezték meg, hogy az alkalmas legyen felkészíteni az indulókat arra, ami majd néhány hónappal később a Dakar-ralin várja őket.


    “A navigáció és a homok nagy szerepet kap a viadalon, amely az eddigieknél sokkal vadabb, a terepralisok által kevésbé ismert területeken zajlik majd” – idézte a közlemény a verseny, valamint a Dakar útvonalát is tervező David Casterát.


    Szalay Balázs – aki 1996 és 2007 között kilenc afrikai Dakaron állt rajthoz – arra hívta fel a figyelmet, hogy Marokkónak ez a része mindig is hatalmas feladatot jelentett a versenyzőknek.


    “Nem is baj, hogy nehezek lesznek a körülmények, hiszen mindenképp egy ütős versenyen akartuk kipróbálni az új autót, amely egy kicsit rövidült, teljesen új vázat és karosszéria-elemeket kapott, javítottuk a kilátást, és átalakítottuk a futóművet. A verseny előtt két hosszabb tesztünk is volt, az elsőt egy féltengely-töréssel hoztuk le, a másodikat viszont már százszázalékos igénybevétel mellett is tökéletesen bírta a technika” – mondta a pilóta, aki úgy fogalmazott, a népes mezőny miatt nem lehetnek túl magas elvárásaik, jó eredmény lenne, ha az első húszban végeznének.


    Bunkoczi azt emelte ki, hogy a hosszú szünet után kihívást jelent majd, mikét lesznek képesek újra felvenni a versenyzés ritmusát. Úgy vélte, nem szabad túlságosan izgulniuk, inkább jó élményként kell megpróbálniuk megélni a vb-futamot.


    “Itt már a célba érkezés is nagy fegyvertény lesz, így a helyezés engem nem is nagyon érdekel. Ezek a pályák a mezőny nagy részének, így nekünk is ismeretlenek lesznek, nehezítve azzal, hogy még sohasem versenyeztem a digitális navigációval, amit remélhetőleg lesz alkalmam kipróbálni a teszten” – tette hozzá a navigátor.


    A közlemény szerint az előzetes nevezések alapján 140 motoros, 100 autós páros és 9 kamionos egység áll rajthoz a vb-viadalon, melynek rajta előtt a résztvevőknek lehetőségük lesz egy tesztre is.


    Az autósoknál az első terepralis világbajnoki címért folyó versenyben fej fej mellett halad a kilencszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb és a háromszoros Dakar-győztes Nasszer al-Attijah. Loeb előnye csupán egy pont az összetettben. A gyári Audi csapat január óta most először veti be egyszerre a sztárjait: Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz és Mattias Ekström a Q e-tron Evo2 típusú autóval vesz részt a versenyen.