Számos újdonságot mutat be az MAN a bauma 2019 kiállításon

Járművekből és segédrendszerekből álló átfogó megoldásokat mutat be az építőipar számára az MAN a bauma 2019 szakmai kiállításon.

  • Euro 6 minősítésű új motorcsalád és a D15 motorcsalád premierje a tehergépkocsikban
  • A 3–5,5 tonna megengedett össztömegű MAN TGE első ízben a bauma kiállításon
  • Új biztonsági és segédrendszerek: MAN ComfortSteering sebességfüggő kormányrásegítő és MAN LaneReturnAssist aktív sávtartó rendszer, valamint VAS kanyarodási kamera
  • Az MAN típuscsaládjait hat jármű képviseli a B4 csarnok 325. standján és további öt jármű látható a B4 csarnok előtti szabadtéri kiállítótéren

Számos újdonságot vonultat fel az MAN a hajtáslánc és az iparág-specifikus termékoptimalizálások terén a bauma 2019 szakvásáron, az építőigépek, az építőanyag-szállítók és a bányászati gépek, valamint az építőipari járművek világkiállításán 2019. április 8–14. között Münchenben. Az MAN összesen 11 járműve a B4 csarnoknál található, egy részük bent a 325. standon, a többi pedig a csarnok előtti szabadtéri területen.

11 MAN a bauma kiállításon

Hat járművet mutat be az MAN a bauma vásár B4 csarnokában a 325. standon a látogatóknak. A termékkülönlegességek az MAN TGE, az új D15 motor, az új motorcsalád, valamint a terhelhetőség növelésével és az iparág-specifikus konfigurációkkal elért hatékonyságnövelés.

  • TGE 6.180 4×2 három oldalra billenthető platóval
    Az MAN TGE típuscsalád legnagyobb billenőplatós modellje szimpla fülkével és ikerabroncsozású hátsó tengellyel.
  • TGL 12.250 4×2 BL három oldalra billenthető platóval
    Gyárilag felépítményezett jármű az építőipar, a mezőgazdaság és a kertészet számára. Megfelelő jármű kis kotrógépek vagy egyéb munkagépek vontatására.
  • TGS 32.400 8×4 BB betonkeverő
    Rendkívül könnyű, mindössze 8,95 tonna tömegű iparág-specifikus alváz nagy hasznos terhelhetőséggel a könnyebb D15 motor és a hipoid fogazású tengelyek alkalmazásának köszönhetően.
  • TGS 33.470 6x6H BL billenőplatóval és daruval
    Középmagas alváz az első tengelyen MAN HydroDrive hidrosztatikus kiegészítő hajtással a vonóerő igény szerinti növelésére. Az új D26 Euro 6 motor, a ComfortSteering sebességfüggő kormányrásegítő és a LaneReturnAssist sávtartó bemutatkozása. Az 59 tonna megengedett szerelvényössztömeg jóvoltából ideális jármű építőipari munkagépek szállításához.
  • TGX 18.510 4×2 BLS nyerges vontató billencs félpótkocsikhoz
    Igényes felszereltségű XLION különleges kivitel a tágas XLX fülkével. A 10 lóerővel erősebb, valamint 100 newtonméterrel nagyobb forgatónyomatékú, Euro 6 minősítésű új D26 motor bemutatkozása.
  • TGX 33.640 6×4 BLS nehézvontató
    Kompakt, háromtengelyes nyerges vontató nehézfuvarozáshoz, nehéz építőipari gépek szállításához. A legnagyobb megengedett szerelvényössztömege 150 tonna.

További öt jármű szemlélteti a B4 csarnok előtti szabadtéri kiállítótéren az MAN alvázainak következetes iparág-specifikus előkészítését, amellyel igazodnak a gyakran igen különleges építőipari feladataikhoz:

  • TGE 3.180 4×2 BF4 kísérőjármű nehézfuvarozáshoz
    Furgon változtatható jelzésképű táblával a tetőn és polcrendszerrel a raktérben.
  • TGM 18.320 4×4 BB billenőplatóval és daruval
    Összkerékhajtású jármű a téli munkavégzésre alkalmas gyári felszereltséggel, így egész évben használható az építőiparban és kommunális feladatokra.
  • TGS 35.400 8×4 BB három oldalra billenthető platóval
    Maximális terhelhetőség a négytengelyes billencsek klasszikus szegmensében. A saját tömeg csökkenéséhez az új D15 motor és a hipoid fogazású tandemtengely járulnak hozzá.
    TGS 35.500 8×4 BL autódaru
    Iparág-specifikus kialakítású alváz, amely a jövőben 10 tonna terhelhetőségű első tengelyeket kap, valamint egy új első eszközillesztőt a daru elülső letalpalóihoz. Ez megnöveli a daruhoz rendelkezésre álló hasznos terhelhetőséget. Egyúttal kiterjeszti a nagy rakodódaruk működési területét, lehetővé teszi a fülke fölötti átnyúlást.
  • TGS 50.500 10×4-6 BL betonszivattyú
    Öttengelyes alváz kormányzott utánfutótengellyel és áthelyezett segédberendezésekkel az alvázon egy árbócos betonszivattyú felépítéséhez.

Különösen könnyű alváz betonkeverőkhöz

Folytatódik az MAN offenzívája, amellyel a betonszállító cégeknek rendkívüli terhelhetőségű betonkeverő-alvázakat kínál, ezúttal a különböző segédberendezések tömegének optimalizálásával. A bauma 2016 kiállításon mutatta be az MAN a könnyű, hipoid fogazású, meghajtott tandemtengelyt. A korábban használt, 13 tonna terhelhetőségű tengelyekkel szemben 180 kilogramm terhelhetőségi előnyt biztosítottak ezek. A 2019-es év folyamán az új MAN D15 motorcsaládra való áttérés további körülbelül 230 kilogrammal csökkenti a jármű saját tömegét. A nagyjából 410 kilogrammal nagyobb terhelhetőség egyértelmű nyereség a szállítás hatékonyságának fokozása terén.

Az alváz, amelynek saját tömege hozzávetőlegesen 8,95 tonna, megfelel az N3G kategóriában a terepjáró járművek számára előírt forgalomba helyezési követelményeknek normál építési magassággal és 315/80 R 22,5 abroncsozással, valamint az említett hipoid fogazású tengelyekkel. A járművezető és az üzemeltető számára egyaránt fontos szempont, hogy az MAN ezt a tömeget a vezetőfülke felszereltségének vagy kényelmének csorbítása nélkül éri el.

Az MAN TGS három- vagy négytengelyes billencseit bevető vállalkozók számára a terhelhetőség optimalizálásának ugyanezen megoldásai kínálnak új előnyöket. Itt az új D15 motor és a könnyű, hipoid fogazású tandemtengely választása nagyjából 410 kilogramm tömegcsökkentést eredményez.