„Számunkra egyedül a BILSTEIN jöhet szóba!”

Több mint 35 éve a Rosenheim melletti Kolbermoorból származó Wagner Motorsportot tartják a Porsche járművek egyik legfontosabb címének. A bajor cég a Porsche sportkocsik javítására és optimalizálására specializálódott a gyártás minden évében. Hans Wagner tulajdonos és fia, Manuel különös figyelmet fordít a felfüggesztések felszerelésére és hangolására.

A cég 2013 óta a BILSTEIN hivatalos felfüggesztési szakértője. A Porsche szakemberei azonban már ezt megelőzően is kizárólag a BILSTEIN felfüggesztési rendszereire hagyatkoztak. „Mindig is világos volt számunkra, hogy csak BILSTEIN választható. Mert a BILSTEIN az a felfüggesztésgyártó, amely véleményünk szerint a legjobban működik a Porsche járműveken” – van meggyőződve Manuel Wagner. És ha az ügyfelek egy versenytárs felfüggesztését szeretnék beszerelni? „Ilyen esetekben általában meg tudjuk győzni vásárlóinkat kedvenc márkánkról” – mosolyog Manuel Wagner. Tehát kevés a tere a vitának – és a Wagner Motorsport jelenlegi projektátalakítása nem tesz különbséget. Demonstrációs járműként, és hogy megmutassa az ügyfeleknek, mi lehetséges, a Wagner Motorsport csapata egy 1995-ben gyártott Porsche 993-at átalakított versenypályára alkalmas RSR-re.

Ennek érdekében a régi 911-est teljesen lecsupaszították a karosszériáig. A 3,8 literes hathengeres boxermotor a 993-as hátuljába került. A lapos csúszó szívórendszernek, a Fuchs rozsdamentes acél kipufogórendszernek és az optimalizált motorkezelésnek köszönhetően a klasszikus léghűtéses egység egy megfelelő 330-ast mozgósít. hp. Egyelőre – mert a csapat már most még nagyobb motorteljesítményen dolgozik.

Természetesen a BILSTEIN felfüggesztési rendszerét is felszerelték. Céljának megfelelően a Wagner Motorsport a BILSTEIN Service Center N.T.P. Bolzanóban/Olaszországban a BILSTEIN MDS 2-utas versenyfutómű speciális változatát szerelték fel. Ez biztosítja a maximális teljesítményt a zöldre festett versenyautóban, és tíz jól érzékelhető kattanással állítható a visszapattanás és a kompresszió szakaszában. Pont a megfelelő dolog a versenypályán való használatra. Apropó: a Porsche stílusosan teljesítette első próbaútját a Salzburgringen. „A csomag kiválóan működött, különösen a felfüggesztés” – mondja boldogan Manuel Wagner.

Nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy felismerje, ez a Porsche 911 RSR le fogja söpörni a vásárlókat – és felkelti az érdeklődést a hasonlóan ambiciózus projektek iránt. Manuel Wagner azonban nyugodt az esetleges vásárlói rohanás miatt: a bajorok csak a közelmúltban 225 négyzetméterrel bővítették műhelyüket.