Szeptemberben debütál a tisztán elektromos G-osztály

AZ ERŐSEBB, 523 LÓERŐS VÁLTOZAT 500 KILOMÉTERES HATÓTÁV MEGTÉTELÉRE LESZ KÉPES.

Azt már most tudni lehet, hogy a Mercedes-Benz a G-osztály tisztán elektromos változatán dolgozik, amely a Daimler vezérigazgatója, Ola Källenius szerint egy elkerülhetetlen lépés. A hírek szerint az EQG koncepcióját idén szeptemberben mutatják majd be a müncheni IAA Mobility Show keretében.

A Mercedes még 2020 októberében jelentette be, hogy az AMG és a Maybach mellett a G-osztályt is önálló almárkává alakítja.

A 2021 áprilisi kiszivárgott dokumentumok tanúsága alapján az elektromos G-osztályt EQG-nek fogják nevezni, illeszkedve az EQ-széria többi, teljesen elektromos tagjához. Egyúttal az is kiderült, hogy a terepjáró két változatban, EQG 560 és EQG 580 kivitelben is elérhető lesz. Az elektromos G-osztály egy módosított létraalvázra, és nem a dedikált elektromos architektúrára épül majd.

Ahogy az egy G-osztálytól elvárható, az EQG összkerékhajtással és három differenciálművel érkezik. Az EQS 580 hajtásláncát alapul véve, az EQG 580-ban is minden bizonnyal két villanymotor (tengelyenként egy-egy) dolgozik majd, amelyek együttesen 523 lóerős teljesítményt és 828 newtonméter forgatónyomatékot tudnak leadni. Az autó méretei ellenére a padlólemezbe integrált 108 kilowattórás akkumulátorcsomag 500 kilométernyi hatótávot biztosít egyetlen feltöltéssel.

Várhatóan az EQG nagyon hasonlít majd a G-osztályra. A szögletes karosszéria, a klasszikus terepjáró arányok, a magas hasmagasság és a minimális túlnyúlások minden bizonnyal megmaradnak, míg a legnagyobb változást az aerodinamikailag hatékonyabb első rész és a lefalazott hűtőrács jelentik majd.

Forrás:

Carscoops & mahzrt.hu