Szörnyeteg Priust villantott a Toyota Le Mansban

A Toyota versenyistállója, a TOYOTA GAZOO Racing a Mazdával és a Japán Nemzeti Turisztikai Szervezettel közösen rendezik meg a „Japán. Végtelen felfedezés.” – néve keresztelt kiállítást a Le Mans 24 órás verseny századik évfordulóján. Ennek részeként a Toyota mérnökök egy meglepetéssel is készültek: a „Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition” is bemutatkozott a legendás verseny tiszteletére.

A TOYOTA GAZOO Racing bemutatta a „Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition” koncepcióautót a „Japán. Végtelen felfedezés.” közös kiállítás keretein belül, amelyet a Japán Nemzeti Turisztikai Szervezet a Mazda és a Toyota versenyistállója rendezett a gyártói faluban a Le Mans 24 órás verseny századik évfordulója alkalmából. Az új koncepcióautó a legendás Le Mans-i verseny előtt tiszteleg.

A „Japán. Végtelen felfedezés.” a Japán Nemzeti Turisztikai Szervezet kezdeményezése, amelyet a Mazdával – amely 1991-ben az első japán gyártóként győzött Le Mans-ban – és a Hosszútávú Világbajnokságot évek óta domináló, Le Mansban sorozatban öt győzelemnél tartó TOYOTA GAZOO Racinggel. A kiállítás – miközben visszatekint azokra a technológiákra, amelyeket a japán autógyártók használtak az autósportok történetében, többek között Le Mans-ban is – bemutatja a karbonsemleges társadalom megvalósításának különböző lehetőségeit, mint például a járművek elektrifikációja, a hidrogénenergia és a karbonsemleges üzemanyagok használata.

A japán táj és kultúra, valamint a Mazda és a Toyota Le Mans-i történetének mangákon keresztül történő közvetítése érdekében – amelyek a modern japán kultúra rendkívül népszerű szimbólumai – a kiállítás falait Masahito Soda mangaművész díszítette, aki a motorsport témájú capeta manga sorozatáról ismert.

Amióta az eszemet tudom, versenyrajongó vagyok, így számomra a június minden évben különleges hónap. Jó mulatság volt elmélkedni az eddigi emlékezetes jeleneteken és rajzolni, miközben tisztelet itatta át a tollamat. A századik évfordulóját ünneplő nagyszerű Le Mans 24 órás versenynek, a Mazdának (amely az első japán gyártó volt, aki megnyerte Le Mans-t), a TGR-nek (amely a Le Mans és más motorsport-versenyeken aratott győzelmeivel megmutatja a világnak mire képes), és minden versenyzőnek, akik továbbra is inspirálnak minket, azt szeretném üzenni: „Köszönjük szépen!” Sokat tanultam a japán kézműves mesterségből és a kihívások elfogadásából, miközben soha nem adom fel, különösen azóta, hogy mangaművész lettem. Úgy gondolom, hogy ez a verseny minden bizonnyal a lehetőségek világát nyitja meg a karbonsemleges társadalom megvalósítása és a jövő új kihívásainak felvállalása felé. Idén is mindent beleadok, hogy támogassam.” – avat be Masahito Soda.

A Toyota ezen a kiállításon mutatja be először a „Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition” koncepcióautót, amely a legújabb generációs Toyota Priusra épül, és főhajtást jelent Le Mans, valamint a francia Automobile Club de l’Ouest szervezet előtt, amely a verseny szervezője. A koncepciójármű kiváló vezetési élményt tud felmutatni, részben exkluzív keréktárcsáinak és a TOYOTA GAZOO Racing a Hosszútávú Világbajnokságban versenyző GR010 HYBRID versenyautója által ihletett aerodinamikai alkatrészeknek köszönhetően. A Hosszútávú Világbajnokság 5. fordulóján, azaz a Fuji 6 órás hosszútávú versenyen is látható lesz majd az újdonság, és később más eseményeken is részt vesz.

A TOYOTA GAZOO Racing 2012 óta foglalkozik a hibrid elektromos rendszerek fejlesztésével Le Mans-ban és a Hosszútávó Világbajnokság további futamain. Az így megszerzett tudást olyan sorozatgyártású járműveknél alkalmazták, mint a Prius, amely a Toyota hibrid elektromos járműveinek szinonimája. A versenyistálló folytatja a technológiák fejlesztését a fenntartható mobilitási társadalom megvalósítása érdekében azáltal, hogy egyre jobb motorsportokban fejlesztett autókat készít.

Prius 24h Le Mans Centennial GR Edition” – főbb felszereltség és adatok:

  • Továbbfejlesztett aerodinamika és tapadás az exkluzív aerodinamikai elemeknek köszönhetően (oldalsó küszöbök, légterelők, nagy hátsó szárny, hátsó diffúzor stb.)
  • Könnyű szénszálas motorháztető
  • Széles nyomtávú felfüggesztés, 235/50R18 hüvelykes gumik és exkluzív aerodinamikus keréktárcsák
  • Extra fényszórók a jobb éjszakai láthatóság érdekében