Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Talán nem túlzás, ha azt állítjuk egy Toyotából készült a világ legmegdöbbentőbb autója

Posted on 2017.09.27. By AztaCARom

Minden idők talán legkiválóbb terepjárójába beépítették a világ egyik legkifinomultabb hajtásláncát, majd eszement futóművet építettek hozzá. Az eredményt látni kell, hogy elhiggye az ember.

A hot rod a teljes tuningipar talán legértelmetlenebb, éppen ezért leginkább csodálatra méltó műfaja, hiszen az emberfeletti munkával megépített járművek gyakorlati haszna a nullánál is kevesebb, tehát minden egyes alkotás az autóátépítés iránt érzett színtiszta és teljességgel önzetlen szerelmének gyümölcseként jön világra.

Igaz ez arra a Toyota FJ40 hot rodra is, amelyet Dél-Afrikában álmodtak és valósítottak meg az Allers Rods & Customs stúdió szakemberei. 1200 munkaóra ráfordításával készült el a szó szerint nagy mű: míg az alapokat adó, 1975-ös FJ40 keskeny és magas, a végeredmény brutálisan széles és lapos – egyrészt, mert saját kútfőből épített, briliáns geometriájú futóműve alig néhány centiméternyire emeli el a földtől az autót, másrészt mert a tetőoszlopokat értő módon megkurtították. A megbontott utascella, a minimális fejtér, no meg a negyven évvel ezelőtti konstrukciók eredendően szegényes utasvédelme miatt az alkotók diszkréten elrejtett bukókerettel bélelték ki az utasteret.
Az FJ40 eredeti hajtáslánca maga volt a megbízhatóság szobra, de nem száguldásra termett. Ezért az alkotók az első generációs Lexus LS400-ban is használt, nem kevésbé tartós (több példánya is egymillió kilométer felett jár) 1UZ kódjelű 4.0 V8 szívómotort építették be az aszfaltot szántó orrba, a hozzá tartozó ötfokozatú automata sebességváltóval egyetemben. A teljesítményt 251-ről 300 lóerőre emelték, ami annak fényében, hogy a másfél tonnás menetkész tömegű FJ40 eredeti motorja mindössze 135 lóerős volt, jelentősen átrajzolta a menetdinamikai viszonyokat.
Nemcsak a hajtáslánc, de a beépített rádió is a Lexus raktárából került az autóba, míg a fényezést az eredeti, 1975-ös Toyota színkód alapján keverték ki.
Hosszasan beszélhetnénk még az átépítés finomságairól, de egy kép többet ér ezer szónál: merüljünk el a felvételekben, és képzeljünk el egy olyan álomvilágot, ahol minden nap ilyen csodálatos négykerekűvel közlekedhetünk…
Fotók: Chris Wall

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Allers Rods & Customs stúdió, autóépítő, hot rod, hotrod, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Kisbusz borult a villamossínekre a Népligetben
Next Post: A veszprémi Ring Autó Kft-vel nyílt meg a legújabb Suzuki márkakereskedés

Kapcsolódó cikkek

  • Krv nagy gebasz az M7-esen! Hírek
  • Micsoda nagyvonalú vállalat! :-) Díjmentes online szoftverfrissítések 3,8 millió BMW modellhez Ctrl+C - Ctrl+V
  • A 2023-as Honda CRF300L áttekintése Bemutató
  • Állásajánlatokkal, ötletes játékokkal, tanácsadással és 50 százalékos utazási kedvezménnyel várja az érdeklődőket a MÁV a HVG Állásbörzén Hírek
  • Megjelent a hibrid Suzuki Swift is Bemutató
  • Időalapú mobiljegyet vezettek be a debreceni közösségi közlekedésben Hírek

Keresés

2023. május
hKscpsv
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
« ápr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Magyarországon is bemutatja új albumát a cseh I Love You Honey Bunny
  • Akkumulátorral és okosotthon funkciókkal az optimális energiafelhasználásért
  • Új lemeze legütősebb dalához forgatott klipet Freddie
  • A Fujitsu 13. generációs Intel processzorral ellátott, új noteszgépekkel lép piacra
  • Dua Lipa megtörte a nagyobb alkotói csendet
  • Van képünk hozzá (23.05.30.) –  BMW R 18 Roctane
  • Az Aston Martin Aramco Cognizant Formula One® csapatáról
  • Van képünk hozzá (23.05.29.) –  Ssangyong Rexton
  • A Honda részvétele az F1-es versenyeken
  • Verstappen behúzta a Monacói Nagydíjat
  • Négy kategóriában hirdettek győzteseket a Nagy Diák Teszteken
  • Az interaktív vizsga számítógépen végezhető teszt jellegű feladatsorokat jelent
  • Új szuperbaktérium-ölő antibiotikumot fedeztek fel tesztelés közben
  • Elon Musk cége elkezdheti az agyimplantátumok tesztelését embereken
  • Új új biológiai fegyverek tesztelése volt a cél
  • Növelte árbevételét és eredményét a 2022-2023-as üzleti évben a Zwack
  • Minden harmadik fogyasztó rendszeresen iszik koffeinmentes kávét egy elemzés szerint
  • Átadták az Év Pálinkás Bonbonja verseny díjait a Gyulai Pálinkafesztiválon
  • Eljárás indult nagy élelmiszerláncok ellen, mert országszerte rögzíthették egyes üdítőitalok árait
  • Újranyitott a Sáfránkert Vendéglő
  • Nincs megálás! Anita és Sanyi is kipróbálta az OKAI Neon elektromos rollereket
  • Rexton tesztnek indult, OKAI Neon e-scooter próba lett belőle
  • Anita és Sanyi találkozott a Honda CB650R motorral (is) – VIDEÓ
  • Anita és Sanyi a Mazda CX-5-öt is kihagyta…
  • Anita és Sanyi a Mazda 6-os jubileumi kiadásával is megismerkedett
  • Honda CMX1100T Rebel
  • Röviden a Honda CB650R-ről
  • Ismerkedés az OKAI Neon elektromos rollerrel
  • E-Tech Renault Arkana
  • Elsőként a Mazda CX-5-ben
  • Az Icons motorkollekció új tagja visszavisz a 60-évekbe Bemutató
  • 100 éves sikertörténetét ünnepli a BMW Motorrad Ctrl+C - Ctrl+V
  • A HD bemutatja a Fast Johnnie kollekciót Bemutató
  • Az új BMW R 18 Roctane Bemutató
  • Honda EM1 e képgaléria Bemutató
  • A BMW Motorrad bemutatja az új R 12 nineT modellt Bemutató
  • Honda EM1 e műszaki adatok Bemutató
  • A Honda EM1 e váza és futóműve Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT