• Egyéb

Tarlós “leereszkedett” a mozgáskorlátozottakhoz

A főváros folytatja az egyeztetést a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) elnökségével és a kormánnyal az akadálymentesítésről, de megállapodás csak akkor születhet, ha leellenőrizték valamennyi gyártóval és valamennyi helyszínen a mozgólépcsőknél tervezett kabinok konkrét alkalmazhatóságát, ami legalább két hetet vesz igénybe – közölte Tarlós István főpolgármester pénteken.

A főpolgármester közleményében azt írta: egyre nyilvánvalóbb, hogy az ellenzék politikai-taktikai trükknek használja az akadálymentesítésről szóló népszavazási kezdeményezést. Tarlós István szerint csütörtökön Földesi Erzsébet, a Mozgássérültek Budapesti Egyesületének vezetője is megszólalt az ügyben, és megkérdőjelezte az M3-as metróra tervezett mozgó kabinok alkalmasságát, illetve “betámadta” az alacsonypadlós autóbuszokkal való akadálymentesítés gondolatát is.

A főpolgármester szerint ugyanakkor a fővárosnak dokumentuma van róla, hogy Földes Erzsébet 2007 áprilisában hivatalosan elfogadta az MSZP-SZDSZ vezetéstől az alacsonypadlós buszokkal történő “ideiglenes” akadálymentesítést a “végleges” megoldásig, amit az előző városvezetés abban a vállalásban “törvényi és erkölcsi felelősségének” tekintett.

A főpolgármester emlékeztet arra is, hogy az alacsonypadlós folyamatos akadálymentesítés még abban az évben, az M2-es metró átadásakor abbamaradt, és a további 3 és fél év során nem is indult újra. Ez idő alatt a Demszky Gábor-Horváth Csaba-féle városvezetés semmit nem tett az akadálymentesítésért, ami végül is 10 százalékosra sikeredett, lifteket 2010-ben már csak a felújított állomások szétverésével lehetett volna beépíteni, mégsem volt tiltakozás – idézi fel Tarlós István.

Megjegyezte: jellemző az is, hogy a MOMA és a Szolidaritás Mozgalom addig tartotta fontosnak a mozgáskorlátozottakért történő aláírásgyűjtést, amíg Bokros Lajos le nem került az ellenzék választási pártlistájáról.

Tarlós István közleményében azt írta: a főváros folytatja az egyeztetést a MEOSZ elnökségével és a kormánnyal az akadálymentesítésről, de a történtek után megállapodás csak akkor születhet, ha leellenőriztük valamennyi gyártóval és valamennyi helyszínen a mozgólépcsőknél tervezett kabinok konkrét alkalmazhatóságát, ami legalább két hetet vesz igénybe.