• Egyéb

Tassi Attila már csak a Hungaroringre koncentrál

Tassi Attila gőzerővel készül a jövőheti WTCR futamra, amelyet hazánkban, a Hungaroring versenypályán rendeznek majd. A HELL ENERGY tehetséges autóversenyzője szabadkártyásként állhat rajthoz a futamon, ahol a legnagyobb túraautó-pilótákkal mérheti össze tudását a magyar közönség előtt. Attika már javában készül és a szezon első futamára összpontosít.

A tavalyi TCR International Series ezüstérmese, Tassi Attila a legnagyobb versenyzőkkel indítja a 2018-as szezont. Habár a HELL Racing Team tehetséges versenyzője idén a TCR Europe-ban versenyez, szabadkártyásként lehetőséget kapott, hogy a WTCR Hungaroring futamán induljon és egy ütős futammal kezdje meg az évet. Habár a verseny remek felkészülési lehetőséget biztosít számára a TCR első futamára, ennél azonban többről szól:

Hazai közönség előtt versenyezni mindig különleges élmény. Jó érzés, hogy a családom testközelből nézheti végig a versenyt és hogy a magyar nézők előtt is bizonyíthatok. Tavaly épp a 18. születésnapomon versenyezhettem itt, és az első futamgyőzelmem a TCR sorozatban is a magyar pályához kötődik, így különösen nagy örömmel térek vissza ide. Izgalmas lesz ez a verseny, hiszen egy nagyon erős mezőny állt össze a WTCR-ben, ezért igyekszem a lehető legjobban felkészülni a futamra és a legtöbbet kihozni magamból.” – mondta Tassi Attila, aki mesélt arról is, hogyan készül fel egy-egy versenyre.

Minden héten négyszer járok konditerembe erőnléti edzésre és heti egyszer Fit4Race edzésre Matics Zsoltihoz. A versenyhétvége előtt két héttel már szigorú diétán vagyok, semmilyen cukros dolgot nem fogyaszthatok, kizárólag vizet iszom és odafigyelek az étrendemre is. Ilyenkor már főleg szimulátoron gyakorlok, a verseny előtti napokban pedig korábbi videókat, belsőkamerás felvételeket nézek vissza, hogy tanuljak a hibáimból és tudjam, mire kell odafigyelnem.” – mesélte Attika.

Tassi a JAS Motorsport tesztpilótájaként egy vadonatúj Honda Civic Type R-rel áll rajthoz, ami idén is vagány festést kapott a HELL ENERGY-től.

A körülbelül 350 lóerős autó új aerokitet kapott, aminek köszönhetően az egyenes szakaszokon jobb lesz az autó légellenállása. Ezen kívül van benne egy új Xtrac váltó.” – tette hozzá Tassi, aki bizakodóan kezdi az új szezont, hiszen elmondása szerint a megbízhatósági tesztek pozitívak voltak és a sebességi tesztek időeredményei is bíztatóak.

Attika a héten azért egy kis kikapcsolódásra is szánt időt, ugyanis – nagy örömére – a HELL Chevrolet Camaro SS driftautójával mehetett egy kört a Hungaroringen. Az élményvezetésről készült felvételek az alapjárat.hu oldalán lesznek elérhetők a következő napokban.