Technikai újdonságok – elsőkerékhajtás és két új váltómű
Az eddigi, jól bevált, hátsó- és összkerékhajtásból álló hajtáskoncepciót az új Sprinter-generációban az elsőkerékhajtás egészíti ki. A konstrukció előnyeit kihasználva ezekre a modellváltozatokra 50 kilogrammal nagyobb hasznos teherbírás jellemző a hátsókerékhajtású kivitelekhez képest. A 80 milliméterrel alacsonyabb rakodóperem jelentősen megkönnyíti a felhasználási terület függvényében a ki- és berakodást, vagy a ki- és beszállást.
Az elsőkerékhajtású modellekhez a mérnökök két új váltóművet fejlesztettek. Az áruszállítók kategóriájában újdonság a 9-fokozatú bolygóműves automataváltó bevezetése. Az áttételezést a lehető legjobb fogyasztást és a maximális agilitást szem előtt tartva alkották meg a tervezők, de az alacsonyabb zajszint és a kiváló menetkényelem is kiemelendő az új váltómű kapcsán. Alapesetben minden motor, illetve hajtás esetében egy 6-fokozatú manuális váltó jár az autóhoz, amit a kiváló kapcsolási komfort mellett a váltókaron csak alig érezhető vibrációk jellemeznek. A hátsókerékhajtású kivitelekhez opcionálisan a jól bevált 7G-Tronic Plus hétfokozatú automataváltó érhető el.