Teltházas szezonnyitó

Peugeot Kupa 2019

Végre elkezdődik a rali idény és az egri futamon a Rallye1 bajnokságban indulók 10 százalékát teszi ki a Peugeot 208 Rally Cup Hungary sorozatban szereplő párosok. Ez szám szerint 9 versenyzőpárost jelent. Egytől egyig mindannyian nagyon várják már az első megmérettetést, hiszen a tesztek utáni jó érzéseket majd az időmérő óra fogja igazolni.

A második szezonját megkezdő Peugeot 208 Rally Cup Hungary kiírója, a P Automobil Import Kft. A sorozat nem titkolt célja, hogy azonos autókkal versenyző párosok még nagyobb versenyeket vívjanak egymással és persze a kategóriájukban induló egyéb versenyzőkkel. Tavaly négy páros indult a Kupa utolsó futamán és idén kilenc egység jelezte, hogy részt kíván venni a versengésben.

A szezonnyitó Eger Rallye előtt mindannyian tesztelték autójukat, mozgatták meg magukat és mélyedtek el a beállításokba, hiszen nehéz verseny előtt állnak: a kiírásnak megfelelően nyolc darab PIRELLI gumit kell beosztaniuk az egész futamra és ezekkel a gumikkal kell a lehető leggyorsabban teljesíteniük az összesen 163 versenykilométert adó 16 gyorsasági szakaszt.

A regnáló bajnok, Jánosa Ákos navigátort váltott és idén Szőke Tamással próbálja megvédeni a bajnoki címét – Egy új autóval támadnak: „Jól sikerült teszten vagyunk túl. Sikerült visszarázkódni a téli szünet után az autóba, a kanyarokba és a féktávokba… Nagyon várjuk már, hogy elkezdődjön a futam!”

Csomós Miklós harcolt a bajnoki címért, a tempója meg is volt… „Szeretnénk jobban teljesíteni, mint ahogy az a tavalyi évben sikerült. Kesze-kusza volt, nem úgy végződött, ahogy elterveztük… Vásároltunk egy új autót és mi készítjük fel idén a versenyekre. Mi is és az autó is maximálisan felkészülten várja az egri futamot. Azt hiszem, minden adott ahhoz, hogy idén jobb eredményt érjünk el! Erősödött a mezőny és nem tudnám megtippelni, hogy kik lesznek ott az elejében, de az biztos, hogy nagyon kemény év elé nézünk.”

László Martinék nyerték a szezonzáró futamot és idén már egy osztrák versenyen megszerzett harmadik helyezéssel bizonyították: ott a helyük valahol elöl. „Tavaly volt az első teljes szezonom a raliban. Felemás év volt… Estünk is, ki is kellett állnunk és nyertünk futamot is… Elsőre pont jó év volt 🙂 Új navigátorral indulok, új csapattal és egy vadi új autóval. Próbáljuk támadni az első három helyet, de amennyire gondolom, így van ezzel minden Kupában szereplő páros! Jó kis év lesz!”

Riskó Daninak is ez lesz a második szezonja a Peugeot Kupában. „Kétszer is tudtunk tesztelni. Másodszorra Lyukóbányán a Rallye3 futamon állítgattuk a futóművet és úgy érzem, egy jó beállítást találtunk Egerre. Megduplázódott a létszám a Peugeot-sok között és nagyon tapasztalt pilóták jöttek. Ha a középmezőnyben tudunk autózni, az már nagy dolog, szerintem. Biztos, hogy sokat fogunk tudni fejlődni, lesz miért küzdeni! Erős szezon lesz a 2019-es!”

Az újoncok közül talán Hibján József az, aki a legtöbb rutinnal rendelkezik. Az első teszten pár kilométer után megforgatta új versenyautóját, de szerencsére pár nappal a szezonkezdet előtt újra régi pompájában fénylik az ex-bajnok autó. „Elsőre összetörtük, megcsináltuk, itt vagyunk. Másodjára már jól sikerült a tesztünk. A kocsi nagyon gyors! Meg kell tanulnom! Az első esés után bennem van a tisztelet iránta. Szeretnék stabilan menni és persze gyorsan! :)”

Márta János (Jana) Hényel Ágostonnal az oldalán első Rallye1-es szezonjának vág neki. Egy Mikulás Rallye-s szereplésen kívül nincs még tapasztalata az első-kerék hajtással. Két teszten is túl van a gödöllői pilóta. „Biztatóak voltak a tesztek, megtettem az első 60-70 kilométert aszfalton az autóval. Szeretnénk egy erős tempóval eljutni a célig.”

Szauer Gergő tavaly Mitsubishivel teljesített pár futamot, számára is új érzés a Peugeot 208 R2 autóval menni. „Az autó szenzációs! Olyanokat mutatott a teszten, amiket eddig egyetlen versenyautóval sem tapasztalhattam! Lenyűgözött!! Mindemellett nagyon jól érzem magam benne! És ez még csak a jéghegy csúcsa! Minden kilométerrel többet mutat magából és még nagyon sokat lehet vele gyorsulni. Mindent megteszek érte, hogy jó gyorsan menjek vele!”

A 21 éves kolozsvári Norbert Maiornak és testvérének teljesen új lesz a közeg, hiszen korábban csak román futamokon versenyeztek. Idén mindkét bajnokságban kipróbálják magukat és nagyon várják már, hogy Egerben rajthoz állhassanak. „Először versenyzünk külföldön. Nagyon jó dolog ez a Kupa, hiszen egyenlő feltételek között tudják összemérni a tudásukat a párosok. Erős a mezőny, de nagyon izgat a bajnoknak járó bajnoki szereplés lehetősége.”

Hangodi Bendegúz a legfiatalabb a Kupában, egy éve van jogosítványa. négy éve kezdett versenyezni rallycrossban. Idén párhuzamosan indul a két szakágban. Második ralifutama előtt áll, aszfalton még nem versenyzett korábban. A középiskolás legény élvezte az első tesztet. „Meglepő, amikor kanyarból kifelé jövök, akkor nagyon jól betapad és megindul. Nagyon jó autó, óriási élmény vele menni! Nincsenek igazán elvárásaink, szeretnénk hiba nélkül végigérni az első versenyünkön. Mondanám, hogy az eredmény nem számít, de hát minden versenyen, ahol elindulok, nyerni szeretnék. Nem szeretnék hibázni!”

A technikai hátteret biztosító TRT Europe Kft-nek is kihívás lesz az egri futam, hiszen igaz, hogy nem minden autót ők szervizelnek, de 9 autós flottát felügyelni önmagában sem lesz könnyű feladat. A szervizparkban egy kisebb falut fog alkotni a sok Peugeot-s sátor és a PIRELLI gumis kamionja is nagy segítségére lesz a csapatoknak.

Péntek délután kezdődik az Eger Rallye és már az első nap lesz alkalom felmérni az erőviszonyokat a SuperSpeciálon. Szombaton 9, vasárnap 6 gyorsasági szakaszt kell teljesítenie a mezőnynek, hogy a végén kiderüljön: ki nyeri 2019 első Peugeot Kupás versenyét.

2019-re a Kupában nevezett versenyző-párosok (betűrendben):

Csomós Miklós – Nagy Attila
Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dániel
Hibján József – Szollár Csaba
Jánosa Ákos – Szőke Tamás
László Martin – Végh Attila
Maior Norbert – Maior Francesca (RO)
Márta János – Hényel Ágoston
Riskó Dániel – Bíró Péter
Szauer Gergő – Rácz László