Tények a Super Cubbal kapcsolatban

22YM HONDA SUPER CUB 125

FOTÓK >>>

KÉPEK >>>

KÉPGALÉRIA >>>

Az elmúlt hat évtizedben természetesen sok-sok érdekes dolog történt a Super Cub család tagjaival, és – nem meglepő módon – eredményeik is elismerésre méltóak. Íme, néhány példa:

  • A tanulmánymodell nem rajzok alapján készült, hanem – Soichiro Honda hathatós segítségével – agyagból formázták, számos olyan ötletet megvalósítva, ami a cég mérnökeinek agyából pattant ki 1956-os európai körútjuk során.
  • Az 1958-ban bemutatott Super Cub C100 váza a padló alatt futott (mert könnyen átléphető volt), nagy lábvédőket szereltek rá (mert sok volt a burkolatlan, poros út) és teljes idomzatba csomagolták (mert el szerették volna rejteni az erőforrást és kifinomulttá kívánták tenni a modellt). A sirályszárny-jellegű kormány és az égszínkék fényezés már csak ráadás volt, mégis divatot teremtett.
  • A 17”-os kerekek az akkoriban igen rossz japán utak miatt voltak fontosak. Ezeket kifejezetten a Super Cubhoz tervezték és gyártották.
  • Az erőforrás mindig négyütemű volt, már az 1958-as modellváltozat is ezzel a motorkonstrukcióval mutatkozott be.
  • Muszáj volt egy kézzel vezethető, kuplungkar nélküli koncepciót kigondolnia a szakembereknek, hogy azok is nyeregbe pattanhassanak, akiknek Soba-ételdoboz lógott a bal vállán.
  • A Honda kimagasló technológiai színvonalat képviselő, 1960-ban átadott suzukai gyára azért épült, hogy a lehető legmagasabb minőségben készülhessen az elképesztően kelendő Super Cub.
  • A Super Cub eddig 15 ország 16 gyáregységében készült, és több mint 160 országban értékesítették.
  • A Super Cub 1959-ben érkezett meg az Egyesült Államok piacára, árcéduláján rendkívül alacsony, 295 dolláros vételár volt olvasható. Szabályosan tarolt a szörfös fiatalok körében, egyszersmind kitaposta az utat a később érkező, nagyobb Hondáknak Amerikában.
  • Az európai sorozatgyártás a Honda belgiumi üzemegységében indult be, ez volt a márka második tengeren túli gyára.
  • A Super Cub a „You meet the nicest people on a Honda.” (szabad fordításban: a legkedvesebb emberek használnak Hondát) reklámkampányban is komoly szerepet kapott és nagyban hozzájárult ahhoz, hogy az emberek ne kössék össze a motorokat a motorosbandákkal.
  • Népszerűségét a Beach Boys is fokozta: 1964-ban rukkoltak elő My Little Honda, azaz Én kis Hondám című dalukkal.
  • Dél-Ázsiában 1964-ben jelent meg a Super Cub, és óriási változásokat hozott, hiszen teljes családokat mobilizált, valamint jelentősen csökkentette a nagyvárosok közúthálózatának terhelését.
  • A japán szabadalmi hivatal 2014-ben jóváhagyta a típus háromdimenziós formatervének szabadalmi kérvényét. Ez volt az első jármű, ami kivívta ezt az elismerést.
  • Anno a havi Super Cub-eladások a 30 ezer példányt is elérték, holott a teljes Japán piacon csak 40 ezer motort adtak el. Elképesztő eredmény volt.
  • A 100 milliomodik Super Cub 2017. október 29-én, a rá jellemző csendes, szerény módon gördült le a Honda kumamotói gyáregységének futószalagjáról.

Az újdonság bemutatását hamarosan folytatjuk!