Tényleg az új SEAT Arona lenne kategóriája legjobb választása?

/ Az Autovista Csoport szerint a vizsgált hat piacon az új SEAT Arona maradványértéke a legjobb

/ Izgalmas és időtálló formatervezés, kitűnő dinamikai tulajdonságok, nagy belső tér és nagy csomagtér: az Autovista Csoport elemzése szerint a SEAT Arona ezekkel emelkedik ki közvetlen versenytársai közül

/ A tanulmány azt is aláhúzza, hogy a SEAT Arona funkcionalitása, minősége és költség/teljesítmény aránya is kiemelkedő, és a legfejlettebb biztonsági és összekapcsolhatósági technológiával rendelkezik

Vitathatatlan tény, hogy a SEAT egyes típusai kitűnnek vonzó formájukkal, színvonalas műszaki megoldásaikkal, biztonságukkal és kiváló dinamikai teljesítményükkel. Nem jelent kivételt ez alól az új SEAT Arona sem, amely a márka második kizárólag Martorellben, az MQB A0 platformon gyártott modellje, ugyanakkor ez a márka első crossover kategóriás modellje is. Mindezen túl – amint azt az Autovista Csoport  elemzésében megírta – az Arona  számos előnyös tulajdonsággal és magas minőséggel rendelkezik.
Egy autó megvásárlására vonatkozó   döntés gondos előzetes értékelést követel, legyen szó egyénekről vagy vállalatokról. Nem csupán a vételi árat kell figyelembe venni, hanem  a fenntartási költségeket  és az idő múlásával pedig a maradványértéket is.  Éppen ezért helyezte a SEAT a fenntartási költségeket és a maradványértéket stratégiája középpontjába az új Arona kifejlesztésének során.
A kompakt crossovereknek szentelt  legutóbbi tanulmányában az Autovista Csoport kiemeli azt a tényt, hogy az új SEAT Arona  az a gépkocsi, amelyiknek a versenytársaival összevetve legkisebb mértékben csökken az értéke Spanyolországban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Portugáliában és Belgiumban. Az elemzés szerint az új Arona minden jel szerint a legjobb vétel lesz saját kategóriájában. Az Autovista Csoport az európai autóipari döntéshozóknak állít össze tájékoztatókat a gépkocsik ár- és specifikációs tulajdonságairól. Az Autovista által összegyűjtött
információk teljesen független, elfogulatlan, megbízható és kritikus forrást jelentenek, így a cégek  és az egyének is képesek  megalapozottabb döntéseket hozni, amikor egy új gépkocsi, vagy egy flotta megvásárlásáról születik döntés.
“Az új SEAT Arona tökéletesen megfelel a vásárlók elvárásainak annak köszönhetően, hogy nagy térrel rendelkezik, magas felszereltséget ad kategóriájának felső harmadában és mindez nagyon vonzó maradványértékkel is párosul. Semmi kétség sincs azt illetően, hogy a mi kis szabadidő autónk segít a SEAT-nak abban, hogy új  ügyfelek tömegét hódítsa meg.” – mondta Wayne Griffith, a SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke.
A benzines és diesel motorral egyaránt kapható SEAT Arona a legjobb maradványértékkel rendelkező  modell, a spanyol piac legközelebbi versenytársával összevetve az Arona 5 százalékponttal jobban őrzi meg értékét. A SEAT hatékony motorjai alacsonyabb működtetési költségeket biztosítanak, miközben az ár/ felszereltség arány és az értékesítés utáni szerviz időszak az Aronát  az egyik legjobb opcióvá lépteti elő a piacon.
Az utóbbi öt évben  a SEAT  határozott stratégiát fejlesztett ki, ami a flotta értékesítések 90 százalékos növekedését eredményezte. Éppen ezért a SEAT számára kulcsfontosságú volt, hogy az Autovista Csoport elemzésében az Aronával a legmagasabb pontszámot érje el a legfőbb  európai piacokon. Magától értetődik, hogy a  SEAT az Arona kiváló méreteinek, dinamikus teljesítményének, minőségének, felszereltségének, a legfejlettebb technológiák alkalmazásának és a használat teljes költségeinek figyelembe vételével erősíti helyzetét a flotta üzletágban.
Az Autovista Csoport szerint a siker elemei különböző területeken találhatóak. Az Arona kiváló dinamikus vezethetőségével, jobb funkcionalitásával, kiváló gyorsulásával, úttartásával, a vezetés minőségével és az alacsony zaj- és rázkódási mutatójával különbözteti meg magát versenytársaitól. A gépkocsit tágas, 400 literes  csomagtartóval szerelték fel,  megnövelték a belső teret, ami kiváló minőségérzetet eredményez. Ezt egészíti ki a SEAT-nak a formatervezési imázsa és a SEAT Arona  költség/teljesítmény aránya, illetve nem szabad elfeledkezni az időálló és izgalmas formáról, ami tévedhetetlenül jelzi a SEAT igaz énjét. A Leon és az Ibiza után  a
SEAT Arona a spanyol márka harmadik 2017-ben bevezetett típusa,  egy újabb  lépés a SEAT története során mindeddig legnagyobb méretű termék offenzívában. Ezek sorában kiemelkedik az Ateca és a jövőre érkező öt-hétüléses szabadidő autó, és fontos újdonság az is, hogy a spanyol márka 2018 elején bevezeti a digitális műszerfalat, melyet először a Leonban és az Atecában, majd később az Ibizában és az Aronában találnak meg a vásárlók.
Az új MQB A0, a  moduláris keresztmotoros platform elterjedésének  köszönhetően az Arona korszakváltást jelent saját szegmensében a belső tereket, a biztonságot, a dinamikus  tulajdonságokat és a technológiát illetően. Az új Arona kompakt crossover méreteinek, magasságának és szélességének, a többcélú  egyéni igényekre  szabhatóságának, illetve a  biztonság és az összekapcsolhatóság terén elérhető legfejlettebb technológiának köszönhetően emelkedik ki a mai autók tömegéből.
Az elmúlt időszakban a SEAT értékesítés is kitartóan növekedett. Az idei év januárja és augusztusa között a SEAT világméretekben 315.000 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek, ami 13,7 %-os növekedést jelentett a 2016-os év azonos időszakával összevetve. Ez az utóbbi 16 esztendő legjobb eredménye. Mindezen túl a SEAT 130 millió eurós működési nyereséget ért el az év első felében, ami 41 %-os növekedést jelent a  tavalyi év azonos időszakával összehasonlítva.