„The Revival Birdcage”

Az amerikai Revival Cycles motorkerékpár-építő műhely 2019. április 11-én, csütörtökön este tárta nyilvánosság elé legújabb alkotását. A „The Revival Birdcage” nevű jármű alapját egy teljesen új BMW boxermotor prototípusa jelentette. A motorkerékpárt az évente megrendezésre kerülő texasi Handbuilt Show előestjén, az exkluzív Revival Party során mutatták be.

„A „Revival Birdcage” csodálatosra sikerült, és tökéletesen kifejezi a nagy boxermotorunk szellemiségét”, mondta Timo Resch, a BMW Motorrad értékesítési és marketing vezetője. A CUSTOM WORKS ZON által épített „Departed” után ez a második lenyűgöző motorkerékpár, amelynek alapját a BMW Motorrad nagy boxermotorja prototípusa jelenti. 2019 első félévében még egy, a BMW Motorrad által tervezett koncepciómotor is bemutatkozik majd ezzel az erőforrással, a sorozatgyártásba kerülő modell pedig 2020-ban érkezik a Cruiser-szegmensbe.”

„A Revival cég, amely az utóbbi évek során az egyik legfigyelemreméltóbb amerikai motorépítővé vált, csodálatos munkát végzett”, mondta Timo Resch a Handbuilt Show során. „Természetesen tovább szeretnénk folytatni a növekedést, amelynek egyik fontos eleme – különösen az amerikai piacon – a Cruiser-szegmensbe való belépés. A BMW Motorrad folyamatosan követi növekedési stratégiáját, azzal a világos céllal, hogy megszerezze a vezető helyet a prémium nagymotorok piacán.”

A „Revival Birdcage” váza titánból készült, és a Revival Cycles saját fejlesztése. „Most első alkalommal építettünk titán vázat, ami már önmagában jelentős kihívást jelentett”, mondta Alan Stulberg, a Revival Cycles vezetője. „A váz azonban végül remekül sikerült, nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, mivel szinte „átlátszó” lett. A motorblokkra szerettük volna helyezni a hangsúlyt, és ezzel a teljesen egyedülállóra tervezett vázzal ezt sikerült is elérnünk. A motor és a hajtáslánc minden szögből remekül látható.” A motorkerékpár szinte minden más alkatrésze, például a kormány, a lábtartók, a váltókar, az ülés és a karbon futóműelemek szintén egyedi készítésűek.

Alan Stulberg csapatát Ernst Henne rekorder járművei ihlették meg az 1920-as és ’30-as évekből. „Már évek óta álmodtunk erről a járműről, és amikor 2018 decemberében kézhez kaptuk a motorblokkot, végre munkához is láthattunk”, mondta Alan Stulberg. „Én magam mindig is a boxermotor rajongója voltam, a prototípus mérete és esztétikuma azonban igazi inspirációt jelentett mindannyiunk számára.” A motorkerékpár közel öt hónap alatt készült el, épp időben a Handbuilt Show-ra.

A nagy lökettérfogatú boxermotorral kapcsolatban már korábban is sok találgatás látott napvilágot. A motor külső geometriája és a látható elemek egyaránt a BMW Motorrad által az 1960-as években gyártott boxermotorokat idézik, csak a lökettérfogat immár sokkal nagyobb, és a motor modern lég-olajhűtést kapott.

2018 decemberében a japán motorépítő műhely, a CUSTOM WORKS ZON már bemutatta a „Departed” modellt a jokohamai Hot Rod Custom Show-n. A lenyűgöző épített motor volt az első, amelynek alapját az új BMW nagy boxerblokk jelentette. A lenyűgöző dizájnt az épített motorok közönsége elismeréssel fogadta, a jármű pedig el is nyerte a „Best of Show Motorcycle” trófeát, a 2018-as Hot Rod Custom Show legrangosabb díját. A motorépítők körében „Mooneyes Show-ként” is ismert esemény nagyjából 15 000 látogatót vonz évente, és a motorépítők naptárában az egyik legfontosabb eseménynek számít.