Thornley Kelham Jaguar XK European

  • Thornley Kelham bemutatta az első új projektet testreszabott „európai” programjában: a Jaguar XK Europeant
  • Az „Európai” program a minőségi helyreállítási készségeket, az iparágvezető tervezést, valamint a motorsportokra alapozott mérnöki és gépészeti szakértelmet egyesíti, hogy újragondolja Európa vezető márkáinak kulcsfontosságú autóikonjait.
  • Az XK Europeant kívül-belül újraértelmezte a McLaren ex-tervezője (P1, 720S), Paul Howse
  • A vadonatúj könnyűfém karosszéria egy üzemanyag-befecskendezéses, 340 lóerős, 3,8 literes XK motorral kombinálva
  • Az újratervezett felfüggesztés és sebességváltó, a továbbfejlesztett fékek és az elektromosság modern szintű teljesítményt nyújt, és az eredeti XK -élményt a 21. századba helyezi át.
  • A körülbelül 5000 órás helyreállítási és módosítási folyamat egy lenyűgözően szép GT-t eredményez

Thornley  Kelham bemutatta az első teljesen új projektet az újragondolt autóipari legendák „európai” kínálatában: a Jaguar XK Europeant, amely a Lancia Aurelia Outlaw sikerére épít. Az elhagyott adományozó Jaguar XK-t alapul véve a testre szabott program lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy autójukat “európai” specifikációra alakítsák át, amely a McLaren P1 tervezője, Paul Howse által készített, teljesen ötvözött könnyű karosszériát, valamint a teljesítmény- és kényelmi fejlesztések teljes skáláját tartalmazza. és fejlesztések. 

A munka nagy részét házon belül végzi Thornley Kelham, néhány megbízható és tehetséges partnerrel együtt. A pályafelújítási munkája mellett a házon belüli kézműves csapat szakértője a versenygyőztes klasszikus motorsport-motoroknak, és számos korábbi projekt tartalmazott egyedi fejlesztéseket a korszerűsített felfüggesztéstől, a kormányzástól és a fékektől az üzemanyag-befecskendezésre való átállásig. olyan kényelmi funkciók tervezése és kivitelezése, mint a légkondicionálás és a csúcsminőségű ICE. Az „Európai” programban mindezen tapasztalatok megalkotják az aranykor számos európai sportautójának, köztük a Jaguar XK-nak a végső megtestesülését.

Howse elképzelése az eredeti, gyönyörűen aerodinamikus vonalakat ünnepli oly módon, hogy hű marad az autó eredeti szándékaihoz, visszaadva az E-Type Lightweight esetében alkalmazott munkát. Az első nagyobb feladat a tetővonal leengedése volt, hogy az arányok elegánsabbak és célirányosabbak legyenek. A következő lépés az volt, hogy némi görbületet adjunk az oldalakhoz; most már minden karosszériarészen van egy gyorsulás, ami szobrászatot és izmosságot, de könnyedséget is ad hozzá. Az ívek elöl szélesebbek, hátul pedig jelentősebben szélesebbek, a szélesebb könnyűfém keréktárcsák pedig szépen kitöltik őket, így „road versenyző” kiállást adnak. A fényes burkolatot is eltávolították, helyette egy finom gyűrődést vezettek be a motorháztetőn, amely az osztott képernyőt követi a tetőbe, és átmosódik a tetőn, ami simábban integrálódik az általános formába, csakúgy, mint a hátsó ívek. Hátul a farok most felfelé söpör, hogy még könnycsepp formát hozzon létre. A hátsó lámpák a karosszériába vannak beépítve, a fényszórókról pedig eltávolították a krómozott előlapokat, tisztázva a megjelenést.

Belül a teljesen újratervezett műszerfal és belső tér visszaadja az eredetit, de minden lehetséges módon modernizálják és tökéletesítik. A számlapok hasonló elrendezésben vannak, de inkább egy karosszériaszínű alumínium műszerfal veszi körül őket, nem pedig egy lapos diólap. Ezt a legfinomabb bőr borítja, amely átöleli a számlapokat, most valamivel magasabban helyezkedik el. Az üléspozíció hatalmas előrelépést jelent az eredetihez képest, jelentősen csökkentve a H-pontot, így Ön inkább az autóban ül , mint rajta, és biztosítja, hogy a leengedett tető ne befolyásolja a fejteret. Maguk az ülések, noha klasszikus kialakításúak, több támaszt nyújtanak, mint az eredeti elemek. Az ajtó kialakítása is kifinomultabb és sportosabb, vékony tárolózsebbel és teljesen új ajtókioldóval, amely nemcsak az ergonómiát javítja, hanem a térdtávolságot is a magasabb vezetők számára.

Elektromos ablakok kerültek beépítésre, csakúgy, mint az elektronikus mérőműszerek és a diszkrét bukóketrec, míg a légkondicionálás, a szervokormány, a Bluetooth-kapcsolat és számos autós szórakozási lehetőség gondoskodik arról, hogy minden európai a klasszikusok izgalmát kínálja a kényelem és a mindennapi vezethetőség mellett. egy modern autó.

A Jaguar XK 3,8 literes, 160-220 LE körüli teljesítményű, 3,8 literes, hatos motort alaposan újratervezték, és az „európai” specifikációt egy modern sportautóhoz hasonló teljesítménnyel töltik át. A teljesen ötvözött motor közvetlen befecskendezéssel, egyedi vezérműtengellyel és átfúrt hengerekkel van felszerelve 300 vagy 340 LE teljesítményre a specifikációtól függően.

Annak érdekében, hogy az új motor egyenletesebben működjön nagyobb teljesítmény mellett, egy továbbfejlesztett alumínium hűtőt kapott olajhűtővel, valamint lamellákkal ellátott motorháztetőt, valamint finoman áttervezett szellőzőket és nyílásokat. Az erőt egy újratervezett, ötfokozatú kézi sebességváltó biztosítja. Minden egyes alkatrészt alaposan átgondoltak és átgondoltan terveztek a lehető legjobb vezetési élmény érdekében. 

A kezelhetőséget továbbfejlesztették az újrakonfigurált felfüggesztéssel, elöl kettős lengőkarokkal, tekercsekkel, hangolt Bilstein lengéscsillapítókkal és Eibach rugóval. Ez egy sokkal modernebb csomag, mint az eredeti autó, amely alapvető laprugókat tartalmazott a hátsó tengelyen. Valójában a hátsó tengely felépítését teljesen újratervezték, és immár korlátozott csúszású differenciálművet is tartalmaz. Négydugattyús légtelenített tárcsafékek minden kereket felszerelnek. 

A Jaguar XK kosárháztól az európai specifikációjú Jaguar XK-ig több mint 5000 óra folyamatot vesz igénybe, minden szakaszát Thornley Kelham aprólékos (és díjnyertes) részletekre való odafigyelése hajtja végre, és az autó egészére alkalmazzák a fémmegmunkálástól a fényezésig (800 óra). ). 

A Thornley Kelham csapata csaknem 15 éve mestere az autentikus, díjnyertes helyreállítási munkáknak és az egyedi, korszerűsített gyűjtőautóknak. A Cotswoldsban (Egyesült Királyság) található 32 000 négyzetméteres létesítményéből egy több mint 30 fős tehetséges csapat elkészítette az Év Restoration of the Year-díjas Bizzarrini 5300GT Strada-t, a London Concours „Best in Show” Frazer-Nash BMW 328-at és a Concorso d’Eleganzát. osztályú Lancia Astura Torpedo by Viotti. 

Ha az ügyfelek további teljesítményt igényelnek, a Thornley Kelham szakértő házon belüli mérnöki és motorépítő csapatához fordulhatnak, akik hihetetlen teljesítményszinttel tudják átitatni a meglévő, történelmi motorokat. A 2018-as Le Mans Classicon például három autó – két Invicta S Type és egy Lagonda – Thornley Kelham mérnökei által készített motorokat használt. Az egyik S típus az eredeti motor teljesítményének dupláját produkálta, a másik pedig összességében a verseny leggyorsabb éjszakai sebességét. 

Ahhoz, hogy az „Európai” programban részt vehessen, egy projektnek egyesítenie kell ezt a világszínvonalú motorépítési és alváz-gyártási tapasztalatot, több évtizedes csúcsminőségű, szabványos helyreállítási szakértelemmel és a végső tökéletesség iránti elkötelezettséggel.

Röviden, három fő kritériumnak kell megfelelnie: A tervezés. A részletek. A vezetés. 

Simon Thornley, a Thornley Kelham társalapítója így nyilatkozott: „A nyertes restaurálási örökségünkkel és a testre szabott Lancia Aurelia „Outlaw” projektünk tökéletesítésében szerzett sokéves tapasztalatunkkal olyan csapatot alakítottunk ki, amely tökéletesen alkalmas egy olyan autó tervezésére és tervezésére, újragondolja az autóikonokat hitelesen, bonyolult részletekkel és nagy figyelmet fordítva a minőségre. A Jaguar XK European a mi szemünkben a legszebb autó a restomod szektorban, szakértelemmel és tapasztalattal támasztva alá olyan autók fejlesztésében, amelyek nem csak a kivitelben tökéletesek, de a birtoklás és a vezetés is izgalmas.

„Az 1950-es évek az európai autótervezés aranykorszakának kezdetét jelentette. Ahogy a világ kiemelkedett a második világháború sötét éveiből, keresni kellett – és szükség is volt – a fényre és az örömre; az alkotás és az újjáépítés szenvedélye. Európában ez visszhangra talált az autóiparban. Új korszak kezdődött, amely az exportot, a kontinens tehetségeinek kihasználását és újrafókuszálását eredményezte, és megjelent a sportautók új generációja – Nagy-Britanniában a Jaguar XK120, Austin Healey 100, MGA és AC Ace, Olaszországban a Lancia Aurelia, Alfa Romeo 1900 modellek. Fiat, Ferrari és Maserati. Német mérnökök fejlesztették ki a csodálatos Porsche 356-ot, amelyet a fenséges Mercedes 300SL követett. A Thornley Kelhamnél több mint egy évtizedes munka, vezetés és ezeknek a modelleknek a koncours-szintű szabványok szerinti helyreállítása során fokozta az elismerésünket ezeknek a csodálatos autóknak. Szépségükről, mérnöki munkájukról és gyengeségükről szerzett mély tapasztalatunk szintén a hozzájuk való hozzáállásunk fejlődéséhez vezetett. Így elindítottuk „európai” részlegünket, amelynek küldetése az, hogy tisztelegjünk örökségük előtt, és fejlesszük őket, hogy megfeleljenek a 21. századi sofőr igényeinek.” 

Az első „európai” specifikáció szerint épített Jaguar XK fejlesztése már folyamatban van, az első megbízást biztosították. A létszám szigorúan korlátozott, az árak a specifikációtól függően 550 000 GBP-tól plusz az adományozó autókig terjednek.