Tisztán elektromos meghajtással vagy plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával támad a BMW

2030 végéig a BMW Group több mint hétmillió darab zöldautót gurít az utakra

A hálózatról tölthető prémium modellek mezőnyében a BMW Group már most a világ legszélesebb portfóliójával büszkélkedhet, miközben a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók károsanyag-kibocsátás nélkül megtett kilométereinek számát innovatív digitális szolgáltatások hivatottak növelni. Az elektromos mobilitás térnyerésére összpontosító vállalati stratégia következő lépéseként érkezik a tisztán elektromos meghajtású BMW 7-es sorozat, BMW 5-ös sorozat és BMW X1.

Fenntarthatóságra összpontosító tízéves tervével a BMW Group határozottan elköteleződött a párizsi éghajlatvédelmi egyezmény mellett, és mint ilyen, vállalati stratégiája legfőbb irányvonalát az elektromos mobilitás térnyerésének elősegítése jelenti. A hálózatról tölthető BMW és MINI modellek ma a BMW Group Európában újonnan forgalomba helyezett autóinak hozzávetőlegesen 13,3 százalékát teszik ki, amely az autógyártó vállalatok e téren átlagosnak tekinthető, mintegy 8 százalékos értékesítési arányértékének több mint másfélszerese. A müncheni központú vállalatcsoport ezt a mutatót házon belül 2021-re 25, 2025-re 33,3, 2030-ra pedig 50 százalékra kívánja felfejleszteni.

A BMW és a MINI jelenleg a világ hetvennégy országában forgalmazza tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeit, amelyekből 2019-ben több mint 500 000 darabot értékesített. 2021 végére a BMW Group utakon guruló hálózatról tölthető modelljeinek száma átlépi az egymilliót. 2020 első hat hónapjában a müncheni központú vállalatcsoport még a koronavírus-járvány következtében hozott szigorítások ellenére is több hálózatról tölthető modellt adott el, mint 2019 első felében. A BMW Group fenntarthatósági célja, hogy 2030 végéig összesen több mint hétmillió darab hálózatról tölthető autója guruljon a világ útjain, kétharmad részük ráadásul tisztán elektromos meghajtással. Az elektromos mobilitás intenzív térnyerésével párhuzamosan a vállalatcsoport által gyártott új autók egy kilométerre vetített emissziója 2030 végére hozzávetőlegesen 40 százalékkal csökken.