Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Tíz éve nem volt olyan erős a gumiabroncs-piac, mint tavaly

Posted on 2018.01.19.2018.01.19. By Iroda Távirati
  • A téli szezon tavaly is későn indult el, ennek ellenére nagy volt a kereslet a téli gumiabroncsokra

  • A SUV-szegmensben csökkent a nyári gumiabroncsok eladása

Tavaly személygépjármű gumiabroncsból 4,2%-kal többet adtak el a gyártók, mint az azt megelőző esztendőben. Ezen belül a nyári abroncsok forgalma 1,5%-kal, a négyévszakosoké 19,6%-kal, míg a téli abroncsoké 6,1%-kal nőtt. „Ha hosszabb távra tekintünk vissza, elmondható, hogy tíz éve nem produkált olyan erős esztendőt a magyar gumiabroncs-piac, mint tavaly az Európai Gumiabroncs és Gumigyártók (ETRMA) adatai szerint” – emelte ki Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Nyári abroncsban a kisteherautók vezetnek

„Ha megvizsgáljuk, hogyan fogytak a nyári gumiabroncsok a különböző gépjármű-kategóriákban, világossá válik, hogy a személyautó abroncsok forgalma 2,2%-kal, a kis-tehergépjárműveké pedig 4,3%-kal növekedett. Ezzel ellentétben az SUV abroncsok eladása 13,2%-kal csökkent ebben a szegmensben” – hangsúlyozta Rábai Dániel.

Keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézve a nyári gumiabroncsok piacán a kisebb méretű (15 col vagy kisebb), valamint a 18 és 20 collos termékek terén lanyhult a kereslet, míg a 16-17 col méretű abroncsok eladása 3-4%-kal növekedett. Sebességindex szempontjából elmondható, hogy a „H” jelűeké 3,1% – kal, a „V” –vel jelölteké 5,8 %-kal, míg az „Y”- nal jelzett gumiabroncsoké 13,5 %-kal növekedett. A jelentős mennyiségben gyártott „T” sebességindexű abroncsok darabszáma viszont 7,3%-kal csökkent.

Egyre több fogy a SUV-ok számára készült téli abroncsból

A téli gumiabroncs piacon a gyártói oldalon négyszer nagyobb volt a növekedés – összességében 6,1%-os -, a nyári gumiabroncsok piacához képest. A télies időjárásra tervezett abroncsok szegmensét vizsgálva megállapítható, hogy személyautóknál 6,9 %-kal, míg a SUV-oknál 13,7 %-kal nőttek az eladások. A kisteher abroncsoknál ugyanakkor négy százalékos csökkenés volt tapasztalható.

Ha keréktárcsa-átmérő szerint vizsgáljuk a friss számokat, akkor azt látjuk, hogy téliből a nem UHP (16 col és alatta) abroncsok enyhén csökkenő darabszáma mellett a 17-18 collos kategória jelentősen növekedett. A sebességindex szerinti bontásból kiderül, hogy a téli gumiabroncs piac jelentős részét adó „T”, „H” és „V” jelű téli abroncsok értékesítése 3,5 – 12,6 % közötti növekedést produkált.

Változatos a négyévszakos

A négyévszakos abroncsok esetén a személygépkocsi kategóriában 32,3%-os a növekedés, míg a SUV terén 12,6%-kal csökkenés volt tapasztalható, a kisteher abroncsok darabszáma pedig majdnem a felére esett vissza. Ha keréktárcsa-átmérő szerint vizsgáljuk ezt a szegmenst, megállapítható, hogy 14-17 col között átlagosan 20%-os növekedés jelentkezett. Sebességindex szerinti rangsorolás esetén elmondható, hogy a „H” jelű gumiabroncsok értékesítése majdnem 70 %-kal, a „V” – jelűeké 17,4 %-kal, a „T” jelűeké pedig 6,1 %-kal nőtt.

A piac alakulása a kereskedők szemszögéből

A jól teljesítő autópiac és az emelkedő reálbérek ellenére a nyári gumiabroncsok iránti kereslet inkább stagnált a tavalyi évben. „Későn indult a téli szezon az enyhe október miatt, majd annak ellenére, hogy sem novemberben, sem decemberben nem volt jelentősebb havazás vagy tartós hideg, a kereskedők váratlanul jó szezonról, a tavalyihoz képest jelentősen emelkedő eladásokról számoltak be” – mutatott rá a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Hozzátette: az erős kereslet és a logisztikai szektorban is tapasztalható munkaerőhiány miatt novemberben több nagykereskedő csak akadozva tudta teljesíteni a megrendeléseket. A szervizekben pedig hasonló okok miatt jelentős, 10-20%-os szolgáltatási díjemelkedéssel és a csúcsszezonban akár 2-3 hetes előjegyzési idővel voltak kénytelenek számolni a téli abroncsot használó autósok.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Elektromos Infinitik érkeznek 2021-től
Next Post: Évről-évre dönti a rekordokat a Lexus
A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • A Sleaford Mods új dallal vezeti fel közelgő anyagát
  • Rekordszámú vendég érkezik a 12. Szemrevaló Filmfesztiválra
  • Itt az új Ed Sheeran lemez
  • Nem kell, hogy minden évben ránk rontson az allergia!
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Van képünk hozzá (23.10.01.) –  Toyota GR86 40th Anniversary Limited Edition Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • A legjobb üzemanyag fogyasztással rendelkező tehergépkocsi a Scania Super
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT