Több támogatásra van szükség az elektromos teherautók bevezetésének felgyorsításához

Az Egyesült Királyság teherautó-gyártóinak és -üzemeltetőinek több állami támogatásra van szükségük az elektromos teherautók bevezetéséhez, hogy az ösztönzőket összhangba hozzák a szárazföldi Európában elérhető ösztönzőkkel.

Ez a véleménye Asher Bennettnek, a Tevva (az Egyesült Királyság elektromos teherautó-gyártójának) vezérigazgatója és alapítója. Lásd alább.

Kérjük, idézzen ebből, vagy használja tetszés szerint. Asher további észrevételekre is elérhető (személyesen vagy írásban).

Írta: Asher Bennett, a Tevva vezérigazgatója és alapítója

Az IPCC éppen ezen a héten mondta ki, hogy a világ még mindig elkerülheti az éghajlat összeomlásának legrosszabbját valódi változással, de ha a jelenlegi ütemben folytatjuk a kibocsátást, akkor 2030-ra kimerül az 1,5 fokos szén-dioxid-keret. A remény és a komor szembeállítás A valóságnak elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy mindenki az előttünk álló lehetőségekre és veszélyekre összpontosítson.

A Tevvánál úgy gondoljuk, hogy további kormányzati intézkedésekre van szükség annak biztosítására, hogy az Egyesült Királyság a lehető legjobban és leggyorsabban érje el a nettó nulla célkitűzéseit a környezet, a gazdaság és a brit lakosság érdekében. A közelmúltban megjelent Net Zero Review bemutatta a net zero által az Egyesült Királyságban kínált „történelmi lehetőséget”, a változások és lehetőségek új korszakát teremtve. A jelentés azonban azt is világossá tette, hogy többet kell tenni az „üzletek támogatása” és a gazdasági előnyök kihasználása érdekében.

Szakértelmünk az elektromos járművekben és különösen a teherautók villamosításában rejlik. Annak ellenére, hogy az útjainkon közlekedő járművek mindössze két százalékát teszik ki, a nehéz tehergépjárművek (HDV) felelősek a közúti közlekedés kibocsátásának több mint egynegyedéért. A közúti közlekedés és a nehéz tehergépjárművek a légszennyezés egyik legnagyobb forrása is, amely évente 350 000 idő előtti halálesetet okoz Európában.

Nyilvánvalóan többet kell tenni a haszongépjárművek szén-dioxid-mentesítésének felgyorsítása érdekében, és arra kérjük az Egyesült Királyság kormányát, hogy hozza összhangba a teherautók ösztönzőit az európaiakkal. A Brexit olyan helyzetbe hozott bennünket, hogy nemzetként mentesek voltunk az EU állami támogatási szabályaitól, amelyek korlátozták a kormányok által bizonyos iparágaknak nyújtható támogatás mértékét. Ennek ellenére az Egyesült Királyság le van maradva európai szomszédai mögött az elektromos teherautók bevezetésének ösztönzése terén.

Járműgyártóként a Tevva a kormányzati ösztönzőknek köszönhetően kedvezményeket kínálhat ügyfeleinek az értékesítés helyén, legfeljebb 16 000 GBP kisméretű teherautók és 25 000 GBP nagyságú teherautók esetében. Mégis, ha összehasonlítja ezt a támogatást a többi európai országban kínált támogatással, akkor az az érzése marad, hogy többet lehetne tenni. Németországban például a kormány biztosítja a dízel és akkumulátoros elektromos teherautók árkülönbségének 80%-át, Hollandiában ez 45%. Ez teherautónként 50-90 000 fonttal több, mint amit az Egyesült Királyságban kínálnak.

Nagyra értékeljük a brit kormány támogatását, amely lehetővé teszi számunkra, hogy 7,5 tonnás akkumulátoros elektromos teherautónkat még vonzóbbá tegyük a flották számára. De ahhoz, hogy ez az ország elérje a nulla nettó céljait, több lépésre van szükség az elektromos járművek gyártásának ösztönzése érdekében az Egyesült Királyságban, amely valójában az egyetlen fényes folt egy olyan iparágban, amely több mint 60 éve elérte a mélypontját.

A teherautók villamosítása elkerülhetetlen, és a technológia olyan szintre fejlődött, hogy az elektromos teherautó sok kezelő számára életképes ajánlat. A flották körében óriási az étvágy az elektromos teherautók iránt, mivel a károsanyag-kibocsátás csökkentésének lehetősége üzletileg ésszerű. Nyilvánvalóan meg kell bízni a technológiában, és tisztázni kell a teljes birtoklási költséget (TCO). A Tevva együttműködik ügyfeleivel mindkét ponton, és biztosak vagyunk abban, hogy elektromos teherautóink pénzt takarítanak meg számukra a jármű élettartama során, és javítják flottájuk és vezetői teljesítményüket.

Az akkumulátoros elektromos és hidrogén-elektromos közepes és nehéz tehergépjárművek sorozatának kifejlesztésével, amelyek javíthatják a levegő minőségét, a járművek biztonságát és csökkenthetik a teljes birtoklási költséget, a Tevva vezető szerepet tölt be a haszongépjárművek szén-dioxid-mentesítésében az Egyesült Királyságban. A piac azonban nem áll készen a nagyarányú elfogadásra további ösztönzés nélkül, legalábbis nem a szükséges sürgősséggel.