Többet kínál és jobb lett a Toyota legnagyobb hibrid SUV-ja, a Highlander

Friss külsővel, egy lenyűgöző új színnel, digitális műszeregységgel, Toyota Smart Connect+ multimédiás rendszerrel és egyes piacokon egy új, 2,4 literes turbómotorral érkezik a 2023-as Highlander.

Az Európában 2021-ben bemutatott Highlander még jövőre is remek ajánlatnak számítana a jól kombinálható, hétüléses belterével és a remek teljesítményével, amelyhez akár intelligens AWD-i összkerékhajtás is társulhat. A 2023-as modellévtől viszont erre még egy lapáttal rátesz a japánok legnagyobb és legfényűzőbb európai SUV modellje: a vadonatúj Cypress Green metallic fényezése kiemeli markáns stílusjegyeit és robusztusságát, amelyet továbbemel a kivitel fekete, 20 colos könnyűfém felnije. Belterében a bézs vagy okker színvilág került be a választható árnyalatok közé – természetesen bőrkárpitozással társítva -, amely nem csak fokozza az autó prémiumérzetét, hanem tökéletes harmóniában is áll az új külső fényezéssel.

Szintén a Highlander prémium jellegét hangsúlyozza az új Toyota Smart Connect multimédiarendszer, amely egy kristálytiszta, nagyfelbontású, 12,3 colos központi érintőkijelzővel társul. Ezzel a rendszerrel olyan funkciók érhetők el, mint például a felhő alapú navigáció, amellyel valós időben értesülhetünk a forgalomról és az esetleges balesetekről is.

Ráadásul ez a rendszer okostelefon-csatlakozást sem igényel, a Highlander ugyanis az új modellévtől saját adatforgalomra is képes, amelyhez alapáron négy évig adatcsomaggal is szolgál a Toyota, ezzel a távoli szoftverfrissítéseket is lehetővé téve. A saját internethozzáférés ráadásul rengeteg távolról vezérelhető kényelmi funkció lehetőségét teremti meg. Távolról ellenőrizhető, hogy be van-e zárva az autó, és szükség esetén zárható vagy nyitható. A nagy mélygarázsokban rendszeres probléma, hogy nem tudjuk pontosan, hol áll az autónk. Az új Highlandernél távolról aktiválható a vészvillogó, annak érdekében, hogy könnyebben megtaláljuk az autót.

A magasabb felszereltségi szinteken ennek a rendszernek a helyébe lép a Toyota Smart Connect+, amely az előbb felsoroltak mellé teljes offline navigációt is ad, hogy a vadabb terepen, akár térerő nélkül is elérhető legyen a legtöbb funkció. Emellett a Toyota Smart Connect+ rendszerrel a látványos épületek háromdimenziós modelljei is segítik a tájékozódást, a táblafelismerő rendszer és a telepített sebességmérőket előre jelző értesítés pedig biztosítja a gondtalan utazást.

Természetesen nem csak a távoli funkciókhoz használható az okostelefon, az autóban kábeles kapcsolat nélkül működik az Apple Carplay, míg az Android-felhasználóknak vezetékes csatlakozáson keresztül érhető el a telefontükrözés a központi kijelzőre. Amihez viszont a preferált rendszertől függetlenül szükségtelen a kábel, az a töltés: a Highlander alapáras felszereltségéhez tartozik ugyanis a vezeték nélküli töltő, amelyet minden korábbinál könnyebben elérhető helyre pozicionáltak a Toyota mérnökei. A digitális műszeregységet is átdolgozta a Toyota, a friss Highlanderben az infotainment kijelzőhöz hasonlóan 12,3 col méretben jól látható és olvasható, egyértelműen rendezett információcsomagot kap a sofőr maga elé. Ráadásul az akár háromdimenziós hatást keltő dizájn testre szabható a vezető igényeinek megfelelően, négy egyéni téma – a Casual, a Smart, a Tough és a Sport – segítségével.

Európában a Highlander továbbra is a 248 lóerős hibridváltozatban lesz elérhető, amelynek WLTP szerinti, kilométerenként 149 grammos szén-dioxid-kibocsátása a szegmens legjobb értéke a jármű tömegéhez viszonyítva. Új motorváltozatok is elérhetőek lesznek egyes piacokon.

A korábbi, 3,5 literes V6-os kivitel helyett egy 2,4 literes, turbófeltöltővel szerelt benzinmotor kap majd helyet az amerikai és a kelet-európai kínálatban, ezzel hasonló teljesítmény mellett lényegesen kisebb fogyasztással és károsanyag-kibocsátással autózhatnak majd az újdonsült Highlander-tulajdonosok. Ez az erőforrás 269 lóerős csúcsteljesítményre képes, mellé villámgyors, szinte azonnali gázreakciót és széles fordulattartományban határozottan érkező nyomatékot kínál, így visszakapcsolás nélkül, akár alacsonyabb fordulatszámról is élénk megindulásokra képes. A legtöbb piacon már a frissített változat rendelhető, az első megrendelések kiszállítása pedig az idei év végén várható.


Fotók: Toyota