Többet nem hangzik el az “Ezzel ide biztos nem lehet beállni!” mondat
Egy Mondeo kombinál több egy méterrel hosszabb áruszállítóval beállni a parkolóhelyre egy zsúfolt városi utcán igazi rémálom. Ráadásul elég egy koccanás, és a vállalkozásnak máris pénzébe kerül a javítás és az emiatt kieső üzemidő – nem beszélve a megemelkedő biztosítási költségekről.
Az új Ford Transitban fejlett technológiák segítenek csökkenteni a parkolás stresszét, és elkerülni a kisebb-nagyobb, de mindenképpen költséges sérüléseket.
Az Aktív Parkolóasszisztens segítségével a Transit vezetője megtalálhatja a megfelelő méretű parkolóhelyet, ahová az autó automatikus kormányzással be is áll, miközben sofőrje csak a gáz- és fékpedált kezeli. A rendszer ugyanúgy használható a merőleges parkoláshoz, mint a járdaszegéllyel párhuzamos beálláshoz; ez utóbbi esetben elég, ha a parkolóhely mindössze 0,8 méterrel hosszabb, mint maga az autó.
A Transit további technológiái közt szerepel még a Kiállássegítő rendszer, a Keresztirányú Forgalomfigyelő, az Oldalérzékelő rendszer*, illetve a széles látószögű első és hátsó kamerák; ezek a megoldások nagyon hasznosak, amikor a Transittal ki kell állni egy parkolóhelyről, vagy zsúfolt városi környezetben kell manőverezni.
Fejlett Transit technológiák*
A legújabb Transit és Transit Custom modellekhez megrendelhető Aktív Pakolóasszisztens technológia összesen 12 ultrahangos érzékelővel működik. A rendszer még akkor is képes leparkolni az autót, ha a többi jármű miatt nem látszik a járdaszegély, sőt lejtőn is használható.
Az Aktív Parkolóasszisztens része a Kiállássegítő rendszer, ami automatikus kormányzással vezeti ki a járművet a parkolóhelyről, miközben a vezető csak a féket és a gázt adagolja.
A Keresztirányú Forgalomfigyelő a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű vagy kerékpár keresztezheti.
Mindezt az Oldalérzékelő rendszer egészíti ki, ami kis sebességű manőverezés közben hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt az autó oldalánál feltűnő, közeli akadályokra.
A széles látószögű első és hátsó kamera segít a közeledő járművek, gyalogosok vagy kerékpárosok észlelésében, amikor a Transit egy átláthatatlan kereszteződéshez ér, illetve szűk parkolóhelyről vagy kocsibeállóról hajt ki.
A magasan elhelyezett tolatókamera jobb képet ad hátramenetben, különösen akkor, amikor az autó nyitott ajtókkal tolat.