Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Tokióban 2020-ban rajtol az autonóm közlekedés

Posted on 2018.06.07.2018.06.07. By Iroda Távirati

A japán kormány célkitűzése szerint már a tokiói olimpia idejére, 2020-ra üzembe állhat a japán fővárosban egy vezető nélküli személyszállító szolgáltatás. A határidő egybevág a Lexus azonos irányú terveivel.

Abe Sinzó japán miniszterelnök egy hétfői találkozón vezette elő azokat a stratégiai terveket, amelyek értelmében a kormány már az idei pénzügyi évben szabad jelzést ad az autonóm mobilitási rendszerek közúti tesztjeinek, hogy a 2020-as tokiói olimpiára élesben is beindíthassanak egy vezető nélküli utasszállító szolgáltatást, amely aztán már 2022-től piaci alapokon működhetne a metropoliszban – írja a Reuters1.

A közgazdászok szerint hatalmas lehetőség rejlik az autonóm mobilitási és mesterséges intelligencia technológiák fejlesztésében, ezek ugyanis segítenének a vállalkozásoknak megküzdeni Japán és Európa legnagyobb demográfiai problémájával, az egyre idősebb és egyre kisebb létszámú munkaerővel. A 2012 óta regnáló Sinzó-kabinet egymás után vezetett be olyan, gazdaságot élénkítő munkaerőpiaci változtatásokat, mint a női és külföldi munkavállalók arányának növelése, a bérkülönbségek mérséklése vagy a külföldről bejövő turizmus erősítése. A kormány idei stratégiája a technológiai megoldások támogatására és a szabályozói környezet fejlesztésére összpontosít.

A vezető nélküli technológiák 2020-as bevezetése a legnagyobb japán és a bolygó legértékesebb autógyártója, a Toyota Motor Corporation szerint is reális elképzelés. Ahogy Ken Koibuchi, a vállalatcsoport autonóm mobilitásért felelős igazgatója az Automotive News kérdésére elmondta, mindenekelőtt a rendszerek biztonságos működését kell szavatolni. Ez azonban csak igen pontos (ezért ma még rendkívül költséges) érzékelő-technológiák, valamint megfelelő infrastrukturális feltételek (nagyfelbontású GPS térképek, kiváló minőségű útfelfestések stb.) megléte mellett lehetséges.

Hogy ez mennyire így van, arra a közelmúltban bekövetkezett számos tragédia – a Tesla sorozatgyártású modelljeitől az UBER fejlesztési prototípusáig – is rávilágít. Koibuchi szerint a technológia jelenlegi fejlettségi szintje nem áll készen arra, hogy rábízzuk életünket. Nem véletlen, hogy a Toyota-csoport autonóm zászlóvivőjeként a Lexus márka is csak legkorábban 2020-ra időzítette 4. szintű önjáró megoldásainak bevezetését.

A márka zászlóshajója, az LS szedán fedélzetén addig is fokozatosan jelennek meg a vezetőtől egyre több feladatot átvállaló technológiák. A kellően fejlett infrastruktúrát biztosító japán utakon már automatikus sávváltásra, az út ívének követésére is képes a luxuslimuzin, 2020-ra pedig eljut odáig, hogy az autópálya felhajtójától annak lehajtójáig teljesen önállóan haladjon a jármű (Highway Teammate rendszer.) Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy a cégcsoport idén év elején bemutatott, 3.0-ás autonóm platformja a világ legfejlettebb ilyen jellegű technológiai csomagját képviseli: a rendszer képes a jármű körül 360 fokban akár 200 méterről észlelni minden akadályt, tereptárgyat, járművet vagy az úthálózat elemeit.

A Lexus és versenytársai közötti legfontosabb eltérés azonban talán mégsem műszaki, hanem szemléletbeli: a Toyota-csoport prémium márkája a teljes elidegenedés helyett igyekszik a vezetőt is a rendszer részeként kezelni, ezzel párhuzamosan külön kiemelt feladatként foglalkozik a vezetésre nem képes – idős vagy mozgásukban korlátozott – emberek mobilitásának támogatásával.

Fotók: Lexus, carscoops.com

1 https://www.reuters.com/article/us-japan-economy-strategy/japan-looks-to-launch-driverless-car-system-in-tokyo-by-2020-idUSKCN1J00VN

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Páratlanul esztétikus 508 SW beltér a Peugeot i-Cockpit® jóvoltából
Next Post: Suzuki motorral irány szombaton a Hungaroring!

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • SHAZAM!
  • Lassuljunk bele a tavaszba!
  • Országos rendezvénysorozattal ünnepel a harmincéves magyar IQ-klub
  • A magyarok 26 százaléka rossznak ítéli meg a saját mentális egészségét
  • GBD-H2000 – Polar™ algoritmusok, könnyebb súly és még sok más
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT