Tony Stark is ezzel járna

Static photo, Colour: Arctic Teal

Hol másutt lehetne az Audi Design Studio, mint Malibuban, ahol Iron Man, a Vasember háza volt, igaz, nem éppen a parton, ahol Tony Stark egyebek között az autógyűjteményét tartotta.

A legendás Pacific Coast Highway óceánparti útvonalától csupán egy kőhajításnyira lévő Design Studio álmodta meg az Audi legújabb, activesphere concept nevű tanulmány modelljét, amely crossover-modellek merőben újszerű formavilágát testesíti meg, amely ötvözi az Audi Sportback eleganciáját, az SUV-modellek sokoldalúságával és a valódi terepjáró képességekkel.

Az összkerékhajtású tanulmánymodell első és hátsó tengelyén lévő egy-egy elektromos motor összteljesítménye 325 kW és együttesen 720 newtonméter forgatónyomatékot biztosítanak. A kocsi moduláris elektromos platform (PPE) révén hatótávaja meghaladhatja a 600 kilométert. A cikk végén ismertetett PPE-technika már olyan rövid töltési időket tesz lehetővé, amelyek már a belsőégésű motorral hajtott autók hagyományos tankolásaival is összemérhetők. Segítségével akár csupán tíz perc is elég lehet több mint 300 kilométerre elegendő elektromos energia felvételére. Mindemellett kevesebb mint 25 perc alatt emelhető a 100 kWh energiatároló képességű akkumulátor töltöttségi szintje 5-ről 80 százalékra.

A csaknem ötméteres, rendkívül elegáns autó jelentősen emelt szabadmagassága és nagyméretű, 22 hüvelykes kerekei terepképességre utalnak, ugyanakkor az activesphere Sportback-hátulja gombnyomásra nyitott raktérré („active back”) alakítható – ideális megoldásként a különböző szabadidős felszerelések, például (elektromos) kerékpárok vagy éppen vízi- és télisport-felszerelések szállítására. Igény szerint a hátsó ablak az activesphere tetejére csúsztatható, miközben az alsó függőleges elem egészen a vízszintesig nyílik le.

De lássuk csak a számokat. Kezdjük azzal, hogy nemcsak a kocsi hátulja alakítható át, hanem a szabadmagassága a 208 milliméteres alapértékéről 40 milliméterrel csökkenthető vagy ugyanennyivel növelhető is. Az előbbi esetben valódi autópálya-suhanóvá válik az Audi activesphere, míg a 238 millis szabadmagasság már az igazi terepjáró kategóriába emeli az autót. Az Audi activesphere terepszöge elöl 18,9, hátul 28,1 fok. Ez annak köszönhető, hogy tengelytávja az elektromos autókra jellemző módon tekintélyes 2,97 méter, maximális lábteret biztosítva az utasoknak. Ennek megfelelően rövid az első és a hátsó karosszéria-túlnyúlás.

Külső méretei – hosszúsága 4,98, szélessége 2,07, míg magassága 1,60 méter – a felsőkategória képviselői közé sorolják a 285/55 R22-es abroncsokon gördülő Audi activesphere concept tanulmányt. A könnyűfém keréktárcsák olyan mozgatható szegmenseket is tartalmaznak, amelyek terepen a hatékony szellőzés érdekében kinyílnak, míg műúton az optimális aerodinamikai tulajdonságok szolgálatában zárulnak. Következetesen a lehető legalacsonyabb légellenállás jegyében alakították ki az első ajtók elegáns, karcsú visszapillantó kameratükreit.

Sílécek szállítására a tetőszerkezet közepébe integrált tartó szolgál. Használaton kívül a tetőívbe süllyesztve gyakorlatilag láthatatlan marad, szükség esetén pedig kiemelkedve gondoskodik a sportfelszerelés biztonságos rögzítéséről és szállításáról.

A négy önálló ülés az utastéren végighúzódó magas középkonzolra függesztve helyezkedik el, az üléshéjak belső oldaleleme pedig felső részén vízszintesre formálva és a középkonzolra nyúlva szolgál kartámaszként.

800 voltos gyorstöltés

Az Audi PPE (Premium Platform Electric) moduláris elektromos platform elektromos hajtásrendszerével és gyorstöltő-technikájával az Audi activesphere a sphere-koncepciómodellek családjához csatlakozik, és 800 voltos technikának köszönhetően rendkívül rövid töltési időkkel rendelkezik.

Minden jövőbeni PPE-modell hajtástechnikájának szíve a 800 voltos töltőberendezés, amely – akárcsak az Audi e-tron GT quattro esetében – biztosítja, hogy az akkumulátor akár 270 kW teljesítménnyel, a lehető legrövidebb idő alatt töltődhessen fel a gyorstöltő-állomásokon. A PPE révén e forradalmi technika első ízben jelenhet meg a nagy darabszámok jellemezte közép- és a felsőkategóriában.

dasblog