Tovább erősítheti szabadidőjármű-offenzíváját a Toyota
Egyes értesülések szerint kistestvért kaphat a C-HR, a Toyota európai modellkínálatának meghatározó darabja. Az új típust helyben gyártanák, és hibrid hajtásláncot is kaphat.
Másfélszeresére növelné a crossoverek részesedését európai forgalmából a Toyota, viszont nem tervezi fapados márka bevezetését.
Ahogy Európa kezd kiábrándulni a dízelekből, úgy emelkedik az alternatív hajtású modellek iránti kereslet. Ennek következményeit saját bőrén érzi a Toyota Motor Europe (TME): a vállalat már tavaly elérte 2020-ra kitűzött értékesítési célját, egymillió darab Toyota és Lexus regionális eladását, és ebben kétségtelenül kulcsszerepet játszott a hibrid modellek megállíthatatlan térnyerése.
„Nyugat-Európábanjelenleg a C-HR kompakt szabadidőjármű eladásaiból részesüllegnagyobb arányban a hibrid hajtáslánc: száz eladott C-HR közül87-et benzin-elektromos hajtással vásárolnak meg” –árultael az Automotive News Europe (ANE) szaklapnak adott interjújában Matt Harrison,a TME értékesítési igazgatója.„Az újgenerációs Corolla várakozásaink szerint megközelíthetiezt, a modellhez kínált, kétféle hibrid egység együttesen azeladások 85 százalékát tehetik majd ki, jóval többet, mint azAuris (77%) esetében.”
A CH-R nem csak a hibrid eladások fellendítése miatt kulcsfontosságú a Toyota számára: a vállalat jelentős mértékben növelni szeretné a szabadidőjárművek részarányát eladásain belül. Az ANE újságírójának azon kérdésére, hogy igazak-e a híresztelések, amelyek szerint a TME egy kisméretű crossoverrel bővíti franciaországi gyártóüzemének portfolióját, Harrison meglepő választ adott. „Soha nem állítottunk ilyet, de maradjunk annyiban, hogy mi is tisztában vagyunk a szegmens robbanásszerű növekedésével. A C-HR merész formaterve sikeresnek bizonyult, a modell jelenleg mintegy tízszázalékos piacrésszel bír kategóriáján belül. Úgy vélem, egy városi crossoverrel hasonló arányokat érhetnénk el. Későn léptünk be a kompakt szabadidőjárművek szegmensébe, és nem képviseltetjük magunkat a kisméretű crossoverek körében. Jelenleg eladásaink nagyjából 25 százalékát teszik ki a szabadidőjárművek, én jobban örülnék a 40 százaléknak, így most ezen dolgozunk.”
Két másikjellemző piaci trend terén Matt Harrison nem érez sürgetőelmaradást. „Gyakrankérdezik, nem alapít-e fapados testvérmárkát a Toyota. Úgyvélem, erre jelenleg nincs szükségünk. Az Aygo tökéletes belépőmodell a márkához, erőteljes személyiséggel rendelkezik, vonzóopció a fiatal vásárlók számára. Ugyanakkor nem zárkózunk elkategorikusan semmitől; tény és való, hogy Európa egyesterületein rejlik némi potenciál a Toyota alatti szegmensekben. Amásik kérdés a plug-in hibrideké: készen állunk a szélesebbkörű bevezetésükre, az új TNGA platform tökéletesen alkalmaserre, de a pillanatnyi piaci helyzet nem indokolja, hogy kapkodjunk aprogrammal. Ráadásul számosversenytársunkkal ellentétben nem szorulunk rá a PHEVtechnológiára, a nélkül is könnyedén teljesítjük a 2021-reelőírt CO2-emissziósnormákat. Jelenlegennél fontosabbnak érzem, hogy utolérjük a hibridek irántikeresletet – egyszerűen nem tudunk annyi autót gyártani,amennyit felvenne a piac.”
Fotók: Toyota