Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Továbbfejlesztett dízel erőforrással bővül a Honda Civic motorpalettája

Posted on 2017.08.22. By AztaCARom

  • Az 1.6 literes i-DTEC hajtómű 2018 márciusától elérhető
  • A fejlesztések eredményeként még tartósabb dugattyúkat alkalmaztak, illetve jelentősen csökkentették a hengerek súrlódási tényezőjét
  • Valós körülmények között végzett tesztek igazolják az erőforrás alacsony CO2-kibocsátását
  • Az 1.6 i-DTEC teljesítménye 120 lóerő, míg legnagyobb forgatónyomatéka kereken 300 Nm

A teljesítmény és a gazdaságos üzemeltetés tökéletes egyensúlya – így jellemezték a Honda mérnökei az átfogó, részletekbe menő fejlesztéseken átesett, 120 lóerős 1.6 i-DTEC erőforrást, mely Európában 2018 márciusától elérhető a Honda Civic modellekhez.

Az új hajtómű egyike az első olyan egységeknek, melyek teljesítették a WLTP-t, azaz a négy különböző vezetési profil alapján meghatározott fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás-tesztet. Mivel a WLTP során több földrészen gyűjtött, valós vezetési adatok alapján összeállított módszerrel vizsgálják az erőforrást, az eredmények közelebb állnak a valósághoz, mint a korábbi, jórészt elméleti alapú NEDC-teszt adatai.

A Honda mérnökei számos ponton módosítottak a kipufogórendszeren és a hajtóművön, hogy a motor jobb eredményt érjen el a próbán, s munkájuk gyümölcseként az új Honda Civic 1.6 i-DTEC fogyasztása mindössze 3,7 l/100 km* volt, míg károsanyag-kibocsátása csupán 99 g/km a WLTP-mérés* szerint.

Ez részben annak köszönhető, hogy rendkívül tartós, króm-molibdén-acél ötvözetből készült dugattyúkat alkalmaztak, valamint a hengerek többlépcsős hónolásával jelentősen csökkentették a mozgó alkatrészek súrlódását. Az 1597 cm3 hajtóműben ugyanaz a Bosch üzemanyag-befecskendező rendszer dolgozik, mint elődjében, kiegészítve a többlépcsős turbófeltöltővel, kipufogógázvisszavezető-rendszerrel (EGR), valamint nagy örvénylésű, illetve áramlású szívócsatornákkal. A tisztán alumíniumból készült motorblokk, valamint a nagy szilárdságú, mégis könnyű főtengely révén az erőforrás súlyát sikerült a minimumra csökkenteniük, emellett a hajtómű belső merevítő bordáival hatékonyan kiszűrték a zavaró rezgéseket, illetve a működés közben jelentkező zajokat.

Elsők között hajtottak végre RDE-tesztet a Honda új erőforrásán, azaz valós körülmények között, forgalomban ellenőrizték az 1.6 i-DTEC NOx-kibocsátását. A Civic továbbfejlesztett NOx-átalakítója (NSC) magasabb arányú nemesfém összetételével, illetve a nagyobb méretű katalizátorral garantálja, hogy a lehető legcsekélyebb mennyiségű nitrogén-dioxid jusson a környezetbe. Ugyanakkor új érzékelőinek köszönhetően az NSC csak akkor avatkozik közbe, ha az a kipufogógáz elemzése alapján szükséges, ezáltal sikerült jelentősen meghosszabbítani az alkatrész élettartamát.

Kereken négyezres percenkénti főtengelyfordulatnál elérhető, 120 lóerős teljesítményével, valamint a már 2000-nél rendelkezésre álló, 300 Nm-es forgatónyomatékkal az 1.6 i-DTEC 10,4 másodperc alatt gyorsítja a Civicet nulláról 100 km/h sebességre.

Az angliai Swindonban készülő, tizedik generációs Civicek négy- és ötajtós változataihoz egyaránt elérhető lesz az új erőforrás.

2018 nyarától – a kétkerékhajtású autókban először alkalmazott, – kilencfokozatú, automatikus erőátvitel is választható a Honda Civic modellekhez.

* A Honda saját mérései

Megjegyzések:

WLTP

A WLTP-t, azaz a világszerte egységesített járművizsgálati eljárás elemeit úgy állították össze, hogy reálisabb képet kaphassanak az autók üzemanyag-fogyasztásáról és károsanyag-kibocsátásáról.

Négy különböző sebességtartományban, gyorsításokkal, fékezésekkel és megállásokkal tarkítva vizsgálják az összes új modellt, beleértve azok különböző motorjait és erőátviteleit, hogy az egyes járművek legkönnyebb és legnehezebb változatai is szerepeljenek az összevetésben.

RDE-teszt

A Real Driving Emission (RDE), azaz a valós körülmények között végzett fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás-teszt során a járművek forgalomban, menet közben mérhető károsanyag-kibocsátását ellenőrzik, például a használat közben mért NOx-értéket. Ez a teszt párhuzamosan fut a jelenlegi NEDC, illetve a 2017 őszétől alkalmazott WLTP mellett, és arra szolgál, hogy szavatolja az Európa útjain közlekedő autók alacsony károsanyag-kibocsátását.

A módszer lényege, hogy közúton, az autóban elhelyezett mobil mérőműszer, a PEMS (Hordozható kibocsátásmérő rendszer) használatával állapítják meg a valós értékeket, beleértve a NOx-, valamint a részecskeszám-kibocsátást. A 2017 szeptembere után megjelent, dízel erőforrással felszerelt autók felső NOx-határértéke 168 mg/km.

http://egyszermarlattamautot.hu/2017/06/20/az-1-literes-motorral-szerelt-honda-civic/

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:autóteszt, Civic, dízel, egyszermarlattamautot, fialmo, Honda, Honda Civic, próba, rím, teszt, tesztalelkemindennek, tesztautó, vers

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Scania megújítja építőipari járműkínálatát
Next Post: A Lexus LC 500h új korszakot nyit a környezetbarát hibrid hajtásláncok történetében

Kapcsolódó cikkek

  • A világ legbiztonságosabb kisautójának sportváltozata Ctrl+C - Ctrl+V
  • A CRF300 RALLY stílusa és felszereltsége Bemutató
  • Bemutatkozott az új Maserati Grecale Bemutató
  • Augusztus közepétől újra jár az M3-as metró Dél-Pest és a belváros között Ctrl+C - Ctrl+V
  • Három nagyberuházás indul a következő egy hónapban Budapesten Hírek
  • Kerékpáros vesztette életét Püspökladányban Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Új csúcskategóriás okoseszközöket mutat be a Huawei Európában
  • A Sony 2023-as tévéi
  • Vetman – A szuper állatorvos
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Két betegség kapcsolata, amik világszerte millióknak okoznak kellemetlen és fájdalmas tüneteket a mindennapokban
  • Van képünk hozzá (23.03.26.) – Peugeot 508 SW
  • Van képünk hozzá (23.03.25.) – Silk FAW Hongqi S9
  • Van képünk hozzá (23.03.24.) – Lexus GX
  • Amikor, nem az utasok szavaznak… Az év légitársaságának választották a Wizz Airt
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Jövő kedden és pénteken tartják két metróállomás füstpróbáját
  • A Volkswagen Atlas így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Az idei esztendő a válságállóság és a válságkezelés tesztje lesz
  • A Subaru Ascent abszolváltaa mérsékelt átfedésű IIHS töréstesztet
  • A kutyák és az emberek agya hasonlóan dolgozza fel a környezet hangjait – a tesztek alapján
  • Már nem éri meg helyben fagyit készíteni a cukrászdáknak
  • Hat kategóriában ítélték oda a Magyar Sommelier Szövetség díjait
  • Tovább kell erősíteni a hazai élelmiszerláncot
  • Folytatódik az Árzuhanás a SPAR-nál
  • Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT