A Toyota és a Lexus modelljei a legjobb ár-érték arányt képviselik

A U.S. News megnézte, az egyes kategóriákban mely modellek nyújtják a legtöbbet a vásárlónak a pénzéért. Bár a kutatás amerikai, számunkra is jelentőséggel bír.

A pénzünkért kapható legjobb autó – azoknak, akik nem elvakult meggyőződésből, hanem az érzelmi motivációkat és az ésszerű érveket egészséges egyensúlyban mérlegelve választanak autót, nincs ennél fontosabb szempont. A U.S. News hírportál „Best Cars for the Money” díja évek óta pontosan ezt vizsgálja: a különböző méretosztályokban azokat a modelleket jutalmazzák ezzel a kitüntető címmel, amelyek anyagilag, műszakilag és élvezeti szempontból egyaránt jól teljesítenek.

Fontos hangsúlyozni, hogy az értékelés alapját nem pusztán az amerikai, hanem a globális sajtó véleménye alapján összeállított minőségi rangsor adja, majd ezt összevetik az értéktartásra, illetve a teljes üzemeltetési költségekre vonatkozó iparági felmérések eredményeivel. Így született meg az idei győztesek listája, amelyben a Toyotát háromszor, a Lexust egyszer szólították a dobogóra.

Kategóriájában visszatérő győztesnek számít a Toyota Camry. Az előző generációs modell 2014 és 2016 között zsinórban nyerni tudott, majd idén a modellváltást követően az új széria is a legjobb ár-érték arányú középkategóriás autónak bizonyult. A Camry sikerét a prémium szedánok között a Lexus ES ismételte meg; a hamarosan Európában is megjelenő elsőkerék-hajtású limuzin már tavaly is az élen végzett az ész és az érzelem közös harcában. Szintén a személyautók között tudott nyerni a Toyota Avalon. Győzelmét különösen értékessé teszi, hogy a díjat még az előző generációs modell szerezte meg, nem pedig az a vadonatúj típus, amely merész formatervezéssel, új padlólemezzel és élvonalbeli biztonsági, illetve kényelmi technológiákkal idén lép színre.

A piacot persze a tengerentúlon is a szabadidőjárművek uralják, és ha szabadidőjármű, akkor Lexus: a japán luxusmárka közepes méretű crossovere, a Lexus RX a díj 2009-es alapítása óta minden egyes évben, így idén is kategóriája első számú választásának bizonyult. Sőt, az (idén egyébként nem jutalmazott) hibrid szabadidőjárművek között négyszer szintén az RX benzin-elektromos kivitele lett az első – és amikor nem ő nyert, akkor a Toyota RAV4 hybrid (2012, 2016, 2017) vagy a Toyota Highlander Hybrid (2015) lett a legjobb.

Azt is érdemes egyébként megvizsgálni, hogy kik ellen győztek a Toyota és a Lexus modelljei: a Toyota Avalon, a Lexus ES és a Lexus RX 350 mögött ugyanezen modellek hibrid kivitelei végeztek a második helyen…