Toyota lottó – A  szerencse dönti el, ki vehet GR Corollát 

A hot hatch iránti nagy érdeklődés, illetve a gyártási nehézségek miatt kényszerült erre a lépésre a Toyota.

A Toyota Gazoo Racing december 2-án megkezdte az új GR Corolla értékesítési metódusát Japánban, a sportmodellt a helyi piacon kétféle felszereltségi szinttel fogják árulni, egyiket sem hagyományos módon. Aki az első 500 darab GR Corolla RZ vagy a 70 darab GR Corolla RZ Morizo Edition egyikét szeretné megvásárolni, annak egy gyár által szervezett lottóhúzáson kell részt vennie.

Amikor június 1-jén hivatalosan bemutatták a GR Corolla RZ-t, a Toyota Gazoo Racing még azt kommunikálta, hogy a régóta várt sportmodellt a Toyota-kereskedéseken keresztül egész Japánban korlátlanul fogják értékesíteni. A folyamatos Covid-19 fertőzések és a félvezetőhiány azonban arra késztette a japán autógyártót, hogy a Japánban, a Motomachi gyárban (GR Factory) legyártott első kontingens autói számára online sorsolással válassza ki a vevőket a többszörös túljelentkezés miatt.

Kezdetben tehát 500 darab vásárlási jogot sorsolnak majd ki az RZ nevű alapváltozatra a jelentkezők között, és csak ezek leszállítása után veszik fontolóra a normál értékesítési rendszer visszaállítását a termelési helyzet alakulásától függően. A drágább és még fókuszáltabb, versenypályás használatra tervezett, limitált szériás GR Corolla Morizo Editionre már a kezdetektől fogva lottós értékesítési rendszert hirdettek meg, annyi különbséggel, hogy ebből jóval kevesebb az elérhető példány, és a sorsolásra online nem lehet jelentkezni, csak a Gazoo Racing Garage Japánban található telephelyein, személyesen.

A GR Corolla RZ-re pályázó vásárlójelölteknek december 19-ig kell jelezni a vásárlási igényüket az erre a célra létrehozott japán weboldalon, a Morizo Edition esetében a határidő egy nappal hamarabb zárul. A nyerteseket január 6-án (Morizo Edition), illetve január 13-án hirdetik ki (RZ). A szó szerint szerencsés tulajdonosok 2023 tavaszától fokozatosan vehetik majd át autóikat, a normál értékesítés később kezdődhet meg.

Mind az 5,25 millió jenbe (15,18 millió forint) kerülő GR Corolla RZ, mind a 7,15 millió jenbe (20,63 millió forint) kerülő GR Corolla Morizo Edition – amit a Toyota elnökének, Akio Toyodának a versenyzői becenevéről neveztek el – a 304 lóerős 1,6 literes G16E-GTS háromhengeres turbómotorral és az elöl-hátul mechanikus Torsen differenciálművekkel rendelkező állandó összkerékhajtással van szerelve.

A versenypályás használatra tervezett Morizo motorját azonban úgy hangolták a mérnökök, hogy 370 helyett 400 Nm-t adjon le, és ez a verzió 30 kilóval könnyebb (1440 kg) is a szénszálas tetőnek, valamint a hiányzó hátsó üléseknek, hátsó hangszóróknak, hátsó szélvédő ablaktörlő-mechanikának, hátsó ablakemelőknek köszönhetően. Ezen kívül a hatfokozatú kézi váltója rövidebb áttételezésű, a futóműben eltérő rugókat és monotube lengéscsillapítókat használtak, és a hasmagassága is 5 mm-el kisebb. Ezen kívül eltérőek a kovácsolt BBS felnijei is, amelyek 235/40 R18-as Yokohama Advan Apex V601 helyett 245/40 R18-as Michelin Pilot Sport Cup 2-es gumikat viselnek.

Fotók: Toyota Gazoo Racing

https://tesztalelkemindennek.hu/ha-bajban-vagy-az-r-rent-a-sportbirok-es-a-rallye-radio-stabja-meg-ment-1/