Truck in Black

Sötétbe borította középkategóriás pickupját a Toyota

Szó szerint az utolsó csavarig feketére festette a Tacoma legújabb kivitelét a Toyota. A kizárólag V6-os motorral rendelhető SR5 SX verzió mellett más újdonságot is hoz a 2023-as modellév.

A Toyota szótárába közel ötven éve jegyezték be az SR5 kifejezést, amely a hetvenes évek derekán az akkori legmodernebb, legfiatalosabb, legjobban vezethető pickupot jelezte a márka észak-amerikai kínálatában. Mára ezt a szerepet átvették a TRD kivitelek, az SR5 azonban tovább él, mint a legsokoldalúbb, legnagyobb rakfelületű, legjobb vontatási képességekkel rendelkező modell megnevezése, amely az optimális középutat képviseli a puritán SR, a céleszköznek fejlesztett TRD verziók és a luxusfelszereltségű Limited kivitel között.

A Toyota a 2023-as modellévre egy különleges kivitellel tette még vonzóbbá a Tacoma leginkább kiegyensúlyozott modellét: az SX csomag funkcionálisan nem, esztétikailag azonban abszolút magasabb szintre emeli a típust.

A Tacoma SR5 SX kizárólag a V6-os motorral társítva rendelhető meg. A tervezők feketére festették a széria alapkivitelű, 16 colos keréktárcsáit, feketék lettek a kerékívtoldatok, az oldalsó és hátsó emblémák, valamint a különböző dekorelemek is. Feketék a lökhárítóbetétek, a hűtőmaszk háttere, és fekete a külső visszapillantó tükrök háza is. Még a bevezetőben említett kerékcsavarokat is feketére eloxálták. Az egyetlen nem éjszínű egyedi stíluselem az a plató oldalfalának hátsó végében elhelyezett piros-fehér matrica, amely klasszikus húrokat pengetve hirdeti a modell ellentmondást nem tűrő karakterét.

Azokra is gondolt a Toyota, akik nem rajonganak a feketéért: őket a szintén SR5 kivitelhez társítható Chrome csomag hozhatja izgalomba. A 18 colos keréktárcsák krómozottak, akárcsak a külső kilincsek, az emblémák, az oldalt kivezetett kipufogó végcső, valamint a hátfalon elhelyezett felirat.

Egy harmadik opció a TRD modellek terepalkalmasságát kombinálja az SR5 mindennapi munkabíró képességével: a Trail Edition hátul 13, elöl 28 mm-rel megemelt futóműve nagyobb szabad hasmagasságot és jobb terepszögeket eredményez. Ezt masszív fenékburkolat segít büntetlenül kihasználni. A nyomtáv 13 mm-rel nőtt, a bronzszínű kerekekre durva terepmintázatú abroncsokat szereltek. Ennek ellenére az SR5 Trail Edition ízig-vérig munkaeszköz: a plató oldalfalába integrált, szigetelt tárolórekesz képes hidegen tartani a belé helyezett enni- és innivalót, a platón pedig 120V-os hálózati elektromos csatlakozót alakítottak ki elektromos szerszámok működtetésére.

Műszaki szempontból a 2023-as Toyota Tacoma RS5 pontosan ugyanazt kínálja, mint eddig. A kettős lengőkaros, független első felfüggesztés és a laprugós hátsó tengely közúton és terepen, csekély és nagy terheléssel egyaránt kiegyensúlyozott menettulajdonságokat biztosít. Az említett három kivitelhez egyedüliként választható 3.5 V6-os benzinmotor (278 LE, 359 Nm) nagy teljesítményű alternatívája a 2,7 literes, soros négyhengeres alapmotornak (159 LE, 244 Nm).

Az opciós összkerékhajtáshoz fékvezérelt, elektronikus részlegesen önzáró hátsó differenciálmű vagy reteszelhető hátsó differenciálmű társul, az automata sebességváltó a V6-os modell esetében hatfokozatú kézi egységgel váltható ki, a vontatási csomag pedig akár 3 tonna vontatására teszi képessé a Tacoma SR5-öst.

Fotók: Toyota