Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Tudtad? Átkeresztelték a Lexus turbómotoros szedánjait

Posted on 2017.09.06. By AztaCARom

Megszűnik a Lexus IS 200t és a GS 200t, de csak névleg: továbbiakban a lökettérfogat helyett a teljesítmény áll az új típusjelzés fókuszában.

A Lexus 2014 tavaszán, az akkor vadonatúj NX szabadidőjárműnél vezette be új fejlesztésű, kétliteres turbómotorját. A márka első feltöltött motorja kétoldali változó szelepvezérlésével, 238 lóerős teljesítményével és 350 Nm forgatónyomatékával egy háromliteres szívómotor képességeit nyújtotta, jóval kedvezőbb károsanyag-kibocsátás és üzemanyag-fogyasztás mellett.

A 200t jelzésű motor – különböző teljesítményszinteken – azóta számos további modellben is megjelent: piactól függően az IS és GS szedánokban, valamint az RX szabadidőjárműben is elérhető. A turbótechnológia ezzel a Lexus kínálatának szerves részévé, természetes alkotóelemévé vált, így immár felesleges külön címkével utalni rá. Éppen ezért a 2018-as modellévtől a Lexus több piacon is GS300, illetve IS300 néven forgalmazza az eddig 200t-ként ismert felső-, illetve középkategóriás szedánjait, követve a 2018-as modellévi NX szériában már korábban bejelentett módosítást.
Ezzel a Lexus hagyományos belső égésű motorcsaládjára is kiterjeszti azt a logikus és célszerű gyakorlatot, hogy a típusjelzés nem a motor lökettérfogatára, hanem teljesítményére utal. Ez az elv évek óta érvényesült a hibrid modellek elnevezésében: a CT200h belső égésű komponense egy 1.8 literes benzinmotor, az IS300h és GS300h szedánokat 2.5 literes négyhengeres hajtja, a több modellcsaládban is fellelhető 450h jelzés pedig – ahogy az új generációs LC és LS modellek 500h típusneve is – egy 3.5 literes, V6-os benzinmotorra épülő hibridet jelez.
Az új nómenklatúra bevezetése nem egyidejűleg történik világszerte. A márka európai konfigurátora például cikkünk írásakor még 200t néven ismeri a kérdéses modelleket, az illusztrációkon a GS-nél azonban már 300-as típusjelzés szerepel.
További érdekesség, hogy az észak-amerikai piacon már eddig is létezett egy IS300, ez azonban egy 3.5 literes, hathengeres, 260 lóerős, összkerékhajtású típus, az azonos motorral szerelt, de 311 lóerős IS350 szelídebb kivitele. Míg azonban az új, turbómotoros IS300 hátsókerékhajtású, a V6-os modell kizárólag összkerékhajtással érhető el, típusjelzése IS300 AWD.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:átkeresztelték, autó, car, jármű, kocsi, Lexus

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Íme az új Scania tehergépkocsi-generáció
Next Post: Halálos baleset történt Budapesten, a BAH csomóponti felüljárón

Kapcsolódó cikkek

  • A Nexo formaterve Bemutató
  • Idei mélypontjára apadt a használtautó-import Hírek
  • Hétfőtől változik a 15-ös és a 115-ös busz közlekedése Belső-Ferencvárosban Hírek
  • Csökkent tavaly a forgalomba helyezett autók száma Ausztriában Hírek
  • Autóbusz ütközött személygépkocsival Vas megyében Hírek
  • Halálos baleset miatt lezárták az M3-ast a fővárosból kivezető szakaszon Ctrl+C - Ctrl+V

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rekonstruálták a Kárpát-medence legnagyobb földrengéseit
  • A zöld agyag a bőr legjobb barátja
  • Bach-ot is kínál mindenkinek a Fény Utcai Piac
  • 2023-as energiagazdálkodási trendek az építőipari szektorban
  • Tovább bővül a mobiljáték-piac
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Alonsót elmeszelték, csak negyedik lett
  • Pérez behúzta, Verstappen felhozta a másodikra
  • Van képünk hozzá (23.03.19.) – Lamborghini LB744 Aventador
  • Pérezé a vasárnapi pole
  • Az MG4 hatótávja több nemzetközi szakújságírók által végzett teszten is bizonyított
  • Az Óbudai Egyetemen tesztel a Yettel
  • Európa legnagyobb lakóautós magazinja lelkesedik a teszteket követően
  • A Toyota megnyerte az előszezoni prológ tesztet az áttervezett GR010 Hybriddel
  • Szigorodott haszongépjárművek Euro NCAP osztályzása
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Minden hétfőn Árzuhanás a SPAR-nál
  • Elindult a tavaszi szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés
  • Állj ellen a divatdiétáknak, hatástalanok, de akár veszélyesek is lehetnek!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • BEGURULVA EXKLUZÍV! A születése óta vak Karvai Sanyi “így nézte meg” a Nissan Townstart
  • Előre szóltunk! A népszerű látássérült házaspár és a Nissan e-Power hajtás
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • Videóval “megspékelt” podcast érkezett a Nissan e-Power hajtásról
  • Az új Citroen C4 X és e-C4 X bemutatóról hoztam
  • Nem hangtalan az e-Power Nissan Qashqai
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT