Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Tudtad?! A Toyota a világ legnyereségesebb autógyártója

Posted on 2017.10.12. By AztaCARom

A Forbes által közzétett, a világ 2000 legnagyobb vállalatát számba vevő lista adatait a Visual Capitalist elemezte, a tanulmányból pedig kiderül, hogy a világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, emellett a világ vezető prémium hibrid autómárkájaként ismert Lexust is jegyző Toyota a világ legnyereségesebb autógyártója. Mindez egybecseng azzal, hogy idén a környezetbarát hibrid technológiát jegyző, és annak rohamosan növekvő népszerűségének köszönhetően minden korábbinál sikeresebb Toyotát idén a Millward Brown, a Forbes és az Interbrand is a világ legértékesebb autómárkájának nevezte.

A prémium márkájával, a Lexusszal együtt az autóipari innovációk és a megbízhatósági statisztikák tekintetében is élen járó, a környezetbarát hibrid technológia révén pedig valóságos iparági forradalmat levezénylő Toyotát idén a Millward Brown mellett az Interbrand és a Forbes is a világ legértékesebb autómárkájaként aposztrofálta. Ha ez nem volna elég, a Forbes által összeállított, a világ kétezer legnagyobb vállalatát számba vevő listán a Toyota, messze a legnagyobb autógyártóként, a tízedik helyen szerepel. Érdekességként érdemes kiemelni, hogy a listán a Toyotát megelőző vállalatok közül az első nyolc bank vagy pénzügyi intézmény, a kilencedik pedig az Apple. A listán szereplő következő autógyártó a Daimler, amelyet a 28. helyen jegyez a Forbes. A mértékadó magazin kétezer vállalatot számba vevő listája alapján Ishtyaq Habib nemzetközi elemző elkészített egy a világ száz legnyereségesebb vállalatát bemutató interaktív ábrát, ahol a nagy körök az egyes vállalatok éves bevételét, a bennük lévő középső színes körök pedig az elért éves profitot mutatják, amelynek segítségével jól vizualizálható az egyes iparágakra jellemző profitráta is.

A világ száz legnyereségesebb vállalata közé mindössze tíz autógyártó jutott be, közülük magasan a Toyota érte el a legnagyobb profitot, mintegy 17 milliárd dollárt 2016-ban, ezzel a környezetbarát modelljeiről és autóinak legendás megbízhatóságáról ismert japán autógyártó tavaly a világ 11. legnagyobb profitját termelő vállalatnak bizonyult. A TOP 10 legnyereségesebb autógyártó egyébiránt együttesen 1552 milliárd dollár bevétel mellett 69 milliárd dollár profitot ért el, azaz az iparági profitabilitás elég alacsony, átlagosan 4,4%. A Toyota amely a TOP10 autógyártó összbevételének 16%-át, és megtermelt profitjának 25%-át érte el egymaga, ennél magasabb, 6,8%-os profitabilitással dolgozik, ennél hatékonyabb csak a BMW csoport volt 7,7%-al, az ő összesített profitjuk ugyanakkor mindössze 8 milliárd dollár, azaz kevesebb, mint fele a Toyota által elértnek. A Toyota teljes vagyonát a Forbes 412 milliárd dollárra teszi, ezzel második a 459 milliárd dollár összvagyonú Volkswagen mögött, utóbbi ugyanakkor tavaly mindössze 6 milliárd dollár nyereséget termelt 240 milliárd bevétel (azaz 2,5%-os profitabilitás mellett). A Toyota ugyanakkor nem csupán a világ legnyereségesebb autógyártója, a Forbes a piaci értékét is messze a legnagyobbra, 172 milliárd dollárra becsüli, ami azt jelenti, hogy a második legértékesebb Daimler, a harmadik legértékesebb GM és a negyedik legértékesebb BMW együtt ér nagyságrendileg annyit, mint a hibrid technológiát jegyző japán autógyártó. Beszédes az is, hogy a második legnyereségesebb Daimler és harmadik legnyereségesebb GM együtt termel annyi profitot, mint a Toyota egymaga, ha pedig a tízes lista aljáról indulunk, a Fiat Chrysler, a Honda, a Nissan Motor, a Ford Motor és a SAIC Motor együttes profitja kell ahhoz, hogy megfogják a Toyotát. Utóbbi egyébiránt a tízes lista egyetlen kínai tagja, mára már a világ hatodik legnyereségesebb autógyártója.

„A világ magasan legnyereségesebb autógyártójaként a Toyota minden más autógyártónál több erőforrást fordít a jövőbemutató, forradalmi technológiák és aktív biztonsági rendszerek, a környezetbarát full hibrid, plug-in hibrid, elektromos és hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncok, valamint a jövő autonóm autóinak fejlesztéséhez is elengedhetetlenül szükséges robotika és a mesterséges intelligencia területén végzet kutatási és fejlesztési tevékenység finanszírozására.” – avat be Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.

„Mindez lehetőséget teremt számunkra, hogy továbbra is vezető szerepet töltsünk be az abszolút zöld, felelős mobilitási megoldások fejlesztésének területén, és a jövőben is olyan autókat és szolgáltatásokat kínálhassunk ügyfeleinknek, amelyek túlszárnyalják elvárásaikat, hozzájárulva egy élhető, fenntartható társadalom megteremtéséhez.” – teszi hozzá a szakember.

Ishtyaq Habib elemző egyébiránt elemzéséhez tovább szűkítette a listát, és a világ 50 legnyereségesebb vállalatának vizsgálatakor további érdekességekre figyelhetünk fel. A világ 50 legnyereségesebb vállalata tavaly összesen 724 milliárd dollár profitot termelt 5089 milliárd dolláros összbevétel mellett, azaz az átlagos profitabilitás 14,2%-os, ami több, mint háromszorosa az autóipar átlagos profitabilitásának. Az összprofit 44,3%-t a pénzügyi szektor termelte, amelynek átlagos profitabilitása 19%. A második legnagyobb szereplő a szintén 19%-os átlagos profitabilitással működő IT szektor, amely az össznyereség 22,1%-t vitte el. A harmadik a 8,1%-ot vivő telekommunikációs szektor, amely 11%-os átlagos profitabilitással működik, míg a negyedik helyen az összprofit 5,4%-át jegyző gyógyszeripar áll, ahol kiugróan magas, 41%-os a profitráta. Az autóipar a teljes nyereség mindössze 4,8%-ával csupán az ötödik helyre fért be. A pénzügyi szektor egyébiránt 19, az IT szektor 10, a telekommunikációs szektor 5, a gyógyszer- és autóipar pedig 3-3 vállalattal képviselteti magát az ötvenes listán.

A legmagasabb profitrátával, 74%-al egyébiránt a listán csupán egyetlen vállalattal szereplő dohányipar büszkélkedhet. Ugyan nem ennyire kimagasló, de 16%-ot elérő filmipar és a 15%-os profitabilitást felmutató fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok sem panaszkodhatnak. Az autóiparnál alacsonyabb megtérülést, 4%-os profitrátát csupán a kiskereskedelem hoz a TOP50 legnyereségesebb vállalat vizsgálata során (a TOP50-ben egyébiránt az autóipar nem 4,4%-al, hanem 6%-al szerepel, nem rontják le az eredményét ugyanis a TOP100-ba már beférő kevésbé hatékony szereplők.)

úgy, hogy a Toyotán kívül csupán két másik autógyártó, a 34. helyen végző Daimler fért bele a TOP50-be. Mindeközben az 50-es listán 19 szereplővel képviseli magát az említett pénzügyi, 10 szereplővel az IT szektor, 3 szereplővel pedig a gyógyszeripar.

További érdekesség, hogy a világ TOP50 legnagyobb nyereséget termelő vállalata között immáron 11 kínai szereplő is megjelenik, akik az összbevétel 21%-át (1011 milliárd dollár), ugyanakkor az összprofit 30%-át (214 milliárd dollár) jegyzik, átlagos profitabilitásuk pedig 21%.

Abban, hogy ilyen nagy arányban részesednek a profitból, meghatározó szerepe van annak, hogy jellemzően a legprofitábilisabb szektorok közé tartozó pénzügyi és telekommunikációs szektort képviselik.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:Forbes, Interbrand, Millward Brown, nyereség, Toyota

Bejegyzés navigáció

Previous Post: HAHÓ!!! Forgalmi változások a vasárnapi 32. SPAR Budapest Maraton útvonalán
Next Post: UBTECH Jimu robotok Az építőjátékok új generációja

Kapcsolódó cikkek

  • A Skoda Enyaq iV RS a praktikusságot 295 LE-vel és 310 mérföldes hatótávolsággal ötvözi Bemutató
  • Az USA-ban is tökéletesen biztonságos az új Lexus NX Ctrl+C - Ctrl+V
  • Mercedes-Benz Avatar Ctrl+C - Ctrl+V
  • Feléledt a használtautó import Ctrl+C - Ctrl+V
  • Hogyan óvjuk autónkat a felhőszakadás okozta károsodásoktól? Ctrl+C - Ctrl+V
  • Nem nyitnak ki a Független Benzinkutak Szövetségének tagjai augusztus 19-20-án Hírek

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Rambo 2. – Digitálisan felújított 4K
  • Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
  • Disney Baby – Első kalandok 7. – Első meséim Micimackóval
  • Világító homlokzat és 3D betonnyomtató
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Van képünk hozzá (23.04.01.) – Hyundai Sonata
  • Verstappen a pole pozícióban
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • A Chevrolet Traverse is abszolválta az IIHS töréstesztet
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • Húsvéti Kenyérlelke családi nap a Fény Utcai Piacon
  • KávéBár Bazár 2023
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT