Új buszlimuzint és szabadidőjárművet fejleszt a Toyota
A környezetvédelmi és utasbiztonsági szempontból egyaránt előremutatóbb új modellpárost a Suzukival kötött együttműködési megállapodás keretében fogják fejleszteni és gyártani. Iparági hírek szerint bizonyosnak látszik, hogy költségmegfontolásokból bontják ketté az Innova Crysta dupla személyiségét: a buszlimuzin olcsóbb, míg a szabadidőjármű drágább, de igényesebb is lesz. Üzemben tartási költségei ugyanakkor jelentősen javulnak majd, köszönhetően a közelebbről nem részletezett öntöltő hibrid hajtásláncnak, amelyet először fog alkalmazni ebben a szegmensben a Toyota.
A Toyota Motor Company indiai leányvállalata, a Toyota Kirloskar Motor hivatalosan még nem erősítette meg az India Times belső információkra hivatkozó értesülését, ugyanakkor a cég egyik, neve elhallgatását kérő, vezető beosztású dolgozója szerint: „a szabadidőjármű és a buszlimuzin tervei egyaránt az asztalon vannak. Közülük a kompakt egyterű modell az engedélyezés legvégső fázisában jár, már csak néhány fontos lépés van hátra, hogy biztos legyen a megvalósulása.”
Indiában 2018 során 3,4 millió személygépkocsit[1] adtak el. A lakosság számának és vásárlóerejének gyors ütemű növekedése a szakértők szerint hamarosan a világ harmadik legnagyobb újautó-piacává teheti Indiát: az ázsiai ország, amely egy évvel ezelőtt körözte le Németországot, akár már 2020-ban megelőzheti Japánt. A Toyota tavaly 4,3-ról 4,5 százalékra növelte részesedését ezen a hatalmas, gyors ütemben fejlődő piacon, s az új generációs modellek várhatóan tovább erősítik a márka indiai pozícióját.
Fotók: Toyota
[1] https://www.statista.com/statistics/269872/largest-automobile-markets-worldwide-based-on-new-car-registrations/