Az új C4 X hatékony és korszerű motorjai

A különböző igények kielégítése érdekében a C4 X egyes európai piacokon, a Közel-Keleten, Afrikában és a nemzetközi piacokon jól bevált, hatékony és nagy teljesítményű benzinmotorokkal is forgalmazásra kerül.


Piactól függően az alábbi három motor/sebességváltó kombináció áll rendelkezésre (mindegyik 3 hengeres turbófeltöltős, közvetlen befecskendezésű PureTech benzinmotorral):
 PureTech 100 Stop & Start Euro 6.4, 6 fokozatú kézi váltó
 PureTech 130 Stop & Start Euro 6.4, EAT8 automata váltó
 PureTech 130 Euro 6.1, EAT8 automata váltó (kizárólag a közel-keleti, az afrikai és a nemzetközi piacokra)
Bizonyos piacokon ezen felül egy dízelváltozat is elérhető lesz:
 BlueHDi 130 Stop & Start Euro 6.4, EAT8 automata váltó

FEJLETT VEZETÉSTÁMOGATÓ TECHNOLÓGIÁK
A Citroën C4 X és ë-C4 X a legújabb generációs C4, C5 Aircross és új C5 X modellekhez hasonlóan korszerű vezetéstámogató és biztonságtechnikai rendszerek egész arzenáljával rendelkezik. A vezetés biztonságosabbá tétele és a közlekedéssel járó stressz csökkentése érdekében a modell akár 20 fejlett vezetéstámogató rendszerrel is fel lehet szerelve.*


A vezetésbiztonság javítására kifejlesztett technológiák közül többek között a következőket kínálja a Citroën:
 Active Safety Brake vészfékező rendszer: éjjel-nappal érzékeli és elemzi az álló, illetve mozgó akadályokat (a gyalogosokat, kerékpárosokat és más járműveket is beleértve), és ha ütközésveszélyt érzékel, automatikusan lefékezi a gépjárművet.
 Ütközésveszély-jelző és ütközés utáni vészfékező rendszer: 30 km/h sebesség fölött figyelmezteti a vezetőt, ha fennáll a veszélye, hogy az autó összeütközik az előtte haladó járművel. Az ütközés utáni vészfékező rendszer ütközést követően kapcsol be, hogy megakadályozza a jármű további elmozdulását.
 Highway Driver Assist: az állóra fékező (Stop & Go) funkcióval rendelkező adaptív sebességtartó automatikát és a sávtartó asszistenst ötvöző, 2. szintű félautonóm vezetési rendszer. A vezető részlegesen átadhatja a vezetés feladatát a járműnek, egyedül arra kell figyelnie, hogy a törvényi szabályozásnak megfelelően kezét a kormánykeréken tartsa és figyelje az utat. Ugyanakkor bármikor visszaveheti a kézi irányítást az autó fölött.
 Adaptív sebességtartó automatika állóra fékező (Stop & Go) funkcióval: a rendszer a vezető által beállított biztonságos követési távolság betartása érdekében automatikusan az elöl haladó járműéhez igazítja a gépkocsi sebességét. Ha kell, a vezető beavatkozása nélkül teljesen meg is állítja, majd újraindítja a gépkocsit.
 További vezetéstámogató technológiák: holttérfigyelő rendszer, sávtartó asszisztens, figyelmeztetés pihenő beiktatására, éberségfigyelő, intelligens távolságifényszóró-vezérlés és kibővített táblafelismerő és sebességhatár-ajánló rendszer.

A kényelem növelésére és a stressz csökkentésére szolgáló Citroën-technológiák:
 Színes head-up display: a legfontosabb vezetési információk (sebesség, navigációs rendszer utasításai stb.) színes kijelzés formájában a vezető közvetlen látóterébe vetítve jelennek meg, így az mindvégig az útra koncentrálhat.
 Tolatókamera Top Rear Vision funkcióval: hátramenetbe kapcsoláskor az érintőképernyőn azonnal megjelenik a gépjármű mögötti terület képe az akadályok távolságát jelző különböző színű segédvonalakkal, valamint a gépkocsi hátsó környezetének 180°-os felülnézeti képe.
 360°-os kamerarendszer: a rendszer hátramenetbe kapcsolva automatikusan működésbe lép, de manuálisan is bekapcsolható. Az alacsony sebességgel végzett manővereket segíti azáltal, hogy 360°-os felülnézeti képen jeleníti meg a gépjárművet és közvetlen környezetét. A kép a gépjármű mozgásával egyidejűleg folyamatosan frissül.
 További rendelkezésre álló funkciók: kulcs nélküli nyitás-zárás-indítás, parkolóasszisztens párhuzamos és merőleges parkoláshoz, visszagurulás-gátló, statikus kanyarfény, automata elektromos rögzítőfék, oldalsó parkolószenzorok és vontatmánystabilizáló (az ë-C4 X-en nem áll rendelkezésre).


(* — Felhívjuk figyelmét, hogy a részletes specifikációk piaconként eltérőek lehetnek. Forduljon országa márkakommunikációs felelőseihez.)