Új értékesítési csúcson zárt 2019-ben a BMW Group
A BMW Group 1,2 százalékos abszolút értékesítési növekedést ért el a tavalyi évben, amely mögött a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is történelmi eladási rekordot könyvelhettek el.
2019-ben a BMW Group sorozatban kilencedik rekord teljesítményű értékesítési évét zárta, a müncheni központú vállalatcsoport világszerte 2 520 307 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek. Miközben a vállalatcsoport abszolút eladási gyarapodása éves tekintetben 1,2 százalékon állt meg, tavaly a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is új értékesítési csúcsot értek el. A 2018-ban tapasztalt eladási számok tükrében 2019-ben a BMW és a MINI hálózatról tölthető autóit is kiugró mértékű ügyfél-érdeklődés övezte, amelynek égisze alatt tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modelljeivel a BMW Group már az év vége előtt átlépte a félmilliós abszolút értékesítési határszámot. A prémiumautó-gyártó vállalatok mezőnyében a BMW Group ezzel ismét bebiztosította piacvezető pozícióját, amelyet immár tizenhat éve töretlenül őriz.
„Továbbfejlesztett és vadonatúj modelljeinknek köszönhetően 2019-ben ismét képesek voltunk fokozni értékesítési teljesítményünket, amellyel új eladási csúcsot értünk el” – nyilatkozta Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „Ez az eredmény stratégiai megközelítésünk helytállóságát igazolja, valamint a „választás szabadságát”, amely azt jelenti, hogy modelljeinket ügyfeleink a számukra legoptimálisabb hajtáslánc-technológiával rendelhetik meg. Ezen stratégiai megközelítés mentén világszerte képesek vagyunk kiszolgálni ügyfeleink egyedi mobilitási igényeit” – tette hozzá.
A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata
2019. december | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2019. január – december | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
Európa | 95 808 | -1,8% | 1 081 563 | -1,5% |
Németország* | 32 622 | +10,4% | 331 370 | +3,8% |
Ázsia | 79 023 | -6,7% | 923 999 | +5,6% |
Kína | 67 897 | +8,0% | 723 680 | +13,1% |
Amerikai kontinens | 45 095 | -0,2% | 457 932 | +0,4% |
Egyesült Államok | 38 056 | +2,4% | 360 918 | +1,8% |
A BMW Group értékesítési eredményei 2019-ben
2019. december | Egy évvel ezelőtthöz képest | 2019. január – december | Egy évvel ezelőtthöz képest | |
BMW Group autók | 224 127 | -3,6% | 2 520 307 | +1,2% |
BMW | 196 116 | -1,1% | 2 168 516 | +2,0% |
BMW M GmbH | 15 662 | +52,5% | 135 826 | +32,2% |
MINI | 27 514 | -17,7% | 346 639 | -4,1% |
Hálózatról tölthető** | 17 611 | +2,1% | 145 815 | +2,2% |
Rolls-Royce | 497 | -26,7% | 5 152 | +25,4% |
BMW Motorrad | 13 794 | +3,1% | 175 162 | +5,8% |
*Előzetes értékek
**A BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktot, a vadonatúj BMW i3s modellt, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió