Új generációs ASX

ELEKTROMOS ÉS BELSŐÉGÉSŰ HAJTÁSOK TELJES VÁLASZTÉKA


• Az új ASX öt benzines és elektromos hajtásláncot kínál az európai piacokon
• A vásárlók elvárásainak megfelelően a motorkínálat széles teljesítmény-skálát fed le, de az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás minden esetben csekély
• Az új generációs ASX modellt 2022 szeptemberében mutatja be a Mitsubishi, és az autó forgalmazása 2023 tavaszán kezdődik

A Mitsubishi Motors ismertette az új generációs ASX hajtáslánc-kínálatát. A kifejezetten az európai piacra fejlesztett, modern motorok széles palettája megfelel a városi terepjárókkal szemben támasztott elvárásoknak, legyen szó akár az alacsony üzemanyag-fogyasztásról és károsanyag-kibocsátásról, akár az élvezetes teljesítményről.

A belépő szintet egy innovatív 1,0 literes, turbótöltésű benzinmotor jelenti, ami hatfokozatú manuális sebességváltóhoz csatlakozik.


A nagyobb teljesítményre vágyó vevők egy 1,3 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotort is választhatnak hatfokozatú manuális vagy hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós automata sebességváltóval (7DCT).


Az új generációs ASX lesz a Mitsubishi első olyan modellje, amely full hybrid (HEV) hajtással mutatkozik be Európában; az 1,6 literes benzinmotorhoz két elektromotor és egy automata sebességváltó kapcsolódik

A kínálat csúcsán a Plug-in Hybrid (PHEV) változat áll. Az 1,6 literes benzinmotor, két elektromotor és egy 10,5 kWh teljesítményű akkumulátor összehangolásával megalkotott PHEV rendszer egyedülállónak számít a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség palettáján BSUV szegmensben, és az új generációs Mitsubishi ASX ezzel az Outlander PHEV és az Eclipse Cross PHEV nyomdokaiba lép.


Az autó 2023 tavaszi bemutatása idején mindegyik hajtáslánc megjelenik, bár a kínálat piaconként változhat.

• 1.0 MPI-T: háromhengeres, turbótöltésű, többpontos befecskendezéses benzinmotor:
o 6 fokozatú manuális sebességváltó. Teljesítmény: 91 LE. CO2: 132-136 g/km.
• 1.3 DI-T: négyhengeres, turbótöltésű, közvetlen befecskendezéses benzinmotor:
o 6 fokozatú manuális sebességváltó. Teljesítmény: 140 LE. CO2: 130-134 g/km.
o 7 fokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó (7DCT): Teljesítmény: 158 LE. CO2: 131-137 g/km.
• 1.6 Hybrid (HEV): 1,6 literes benzinmotor, két elektromotor és egy 1,3 kWh teljesítményű akkumulátor, automata sebességváltóhoz kapcsolva.
Teljesítmény (belsőégésű motor): 145 LE. CO2: 107-113 g/km.
• 1.6 Plug-in Hybrid (PHEV): két elektromotor és egy 10,5 kWh teljesítményű akkumulátor egy 1,6 literes benzinmotorral és automata sebességváltóval párosítva.
Teljesítmény (belsőégésű motor): 160 LE. CO2: 30-31 g/km.

Az új ASX a Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség CMF-B padlólemezére épül, és a járművel a Renault spanyolországi Valladollid üzeme gyártja majd.


Frank Krol, a Mitsubishi Motors Europe elnök-vezérigazgatója elmondta:
“Sokoldalú és modern hajtáslánc-kínálatával az új generációs ASX rendkívül versenyképes termék. Az európai BSUV szegmens vásárlói kifejezetten sokféle elvárást támasztanak, ezért nagyon fontos, hogy termékkínálatunk minden vevő igényeit hiánytalanul kielégítse. Ez egy sokoldalú SUV, olyan motorpalettával, amelyen egyaránt megtalálhatók a legmodernebb benzines, full hybrid és plug-in hybrid hajtások, így biztosak vagyunk benne, hogy az új ASX vásárlói elégedettek lesznek.”