Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Új generációs SKYACTIV jármű architektúra

Posted on 2018.03.08.2018.03.08. By Iroda Távirati

A Mazda Új generációs SKYACTIV jármű felépítésének középpontjában egy emberközpontú fejlesztési folyamat áll, amely olyan, finomhangolt formában tálalja a SKYACTIV technológiák alapvető funkcióit, hogy az utasok élhessenek természet adta képességükkel, és az autó mozgása során megőrizhessék egyensúlyukat.

A rugózott tömeg mozgása kulcsszerepet játszik annak biztosításában, hogy az utasok maximális mértékben kihasználhassák természetes egyensúlyozási képességüket. A rugózott tömegnek képesnek kell lenni finoman és folytonosan elmozdulni, míg az üléseknek késlekedés nélkül kell együtt mozdulnia azzal, hogy a bemeneti energiát képes legyen finoman átadni az utas medencéjének.

Az ilyen jellegű finom, folytonos mozgásra képes rugózott tömeg létrehozásának a kulcsát a Mazda az alábbi három feltételben találta meg: biztosítani, hogy a rugózatlan tömeg folytonos hullámformában közvetítse az energiát a rugózott tömeg felé; összehangolni az erővektorokat; valamint mérsékelni az egymással átellenben lévő sarkak szerkezeti merevsége közötti eltéréseket.

Ezen három cél megvalósításával elérhető, hogy energia átadása és átvétel közben az átlósan ellentétes sarkak késlekedés nélkül együtt mozdulnak el.

Legfontosabb technológiák

Ülések: Együtt mozognak a rugózott tömeggel

A SKYACTIV jármű architektúrában az ülések kialakításuknak köszönhetően úgy támasztják meg az utasok medencéjét, hogy a gerincoszlop megőrizhesse S-alakú ívét, és ezáltal lehetővé teszik az utasok természetes egyensúlyozási képességének maximális kihasználását.

A medence felső részét megtámasztva biztosítják az egész medence megfelelő pozícióját. Kialakításának és keménységének köszönhetően az ülés pontosan tömegközéppontjánál fogja körbe a bordakosarat, ezzel segítve a gerincoszlop megtartását ebben a helyzetben. Az üléspárnázat kialakítása és keménysége révén megfelelő alátámasztást biztosít a combcsontnak.

A tervezők megnövelték az ülések belső szerkezetének és egyes alkotóelemeinek, valamint a karosszériától az ülésre erőhatást átvezető rögzítési pontoknak a merevségét. Ezzel kiküszöbölhetők a rugózott tömeg és az ülések mozgása közötti fáziseltolódások, így az utas medencéjére finoman, folytonosan hat a rugózott tömegből ébredő erőhatás.

Karosszéria: Késlekedés nélküli energiaátadás

Az alapvető SKYACTIV-karosszéria modell további finomhangolásával optimalizálták a talajtól az utasok teste felé irányuló energia átvitelét. A korábbi karosszéria esetében a vázat függőlegesen és vízszintesen összekötő gyűrűs szerkezeteket most az első és hátsó végeket összekötő elemekkel egészítette ki.

Ezzel olyan, több irányú gyűrűs szerkezeteket hozott létre, amelyek javítják a harántirányú merevséget. Az első és hátsó végpontokat összekötő átló mentén 30%-kal csökkent az erőátvitel késlekedése; a négy sarok szinte késlekedés nélkül adja át egymásnak az energiát.

Futómű: Elsimítja a rugózatlan tömegben ébredő erőhatásokat

A Mazda SKYACTIV jármű architektúra ezzel szemben egy vadonatúj futóműelvet követ: elsimítja a futómű által a rugózatlan tömeghez egy adott időtengely mentén közvetített erőhatásokat.

A mérnökök ezt úgy érték el, hogy teljes mértékben áttervezték az egyes futóműkomponensek funkcionális kiosztását. Az új szerkezetű abroncsok lágyabb oldalfala és mérsékelt általános merevsége a lehető legmagasabb szintű csillapítást és rezgéselnyelést teszi lehetővé.

Ezen megoldások lehetővé tették annak az egyedülálló G-Vectoring szabályzásnak az alkalmazását, amely a kormányparancsok függvényében úgy módosítja a motor hajtóerejét, hogy a hossz- és keresztirányú erőket egységesen kezelhesse.

Jobb zaj- és rezgéscsillapítás (NVH)

A Mazda felismerte, hogy az emberek kényelmetlenebbül érzik magukat, ha a zajok és rezgések hirtelen nagy mértékben, illetve egy adott határértékig emelkednek. A SKYACTIV jármű architektúra hatalmas előrelépést jelent a nem kívánatos zajok és rezgések csillapítása szempontjából, amennyiben kifinomult csillapítási technológiák alkalmazásával biztosítja, hogy a különböző forrásokból származó rezgések és zajok lineárisan változzanak az idővonal mentén, ami kivételesen kedvező észlelhető zajszintet biztosít az utasok számára.

Amikor a hagyományos járműszerkezetek az útfelület minőségének hirtelen változásával találkoztak, az úttól közvetített rezgési energia mellett a zajszint is megváltozott. A Mazda új rezgés- és zajcsillapítási szemléletében ezek a változások fokozatosan, lineárisan jutnak el az utasokhoz, összhangban a felszínminőség változásának mértékével. Mindez végeredményben csendesebb, kényelmesebb utazást eredményez.

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Ford tisztelgése a nők előtt
Next Post: Döntöttek! Nem gyárt több dízel személyautót a Toyota

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Parov Stelar Debrecenben
  • Egész évben a PENNY-vel főzhetnek
  • Így vészeld át az óraátállítást!
  • Ismét mozikban a Veszett a világ
  • Ezek az idei év fitnesztrendjei
  • Van képünk hozzá (23.03.23.) – Alpine A110 S
  • Van képünk hozzá (23.03.22.) – MG4
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • A hétvégén tesztelik a biztonsági rendszereket
  • A teszteredmények után az ADAC veszélyesnek tart hét nyári abroncsot
  • A Toyota Highlander így teljesítette az IIHS töréstesztet
  • Táborfalván tesztelik a Magyar Honvédségben rendszeresített kézifegyvereket
  • A Mustang név “meggyalázása” jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • Tovább folytatódik az együttműködés az RTL népszerű reggeli műsorával
  • Így készül a Kanelbulle
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT