Új hibrid és plug-in hibrid Lexus szabadidőjárművek érkeznek

Két izgalmas új típusnevet szabadalmaztatott az Európai Unióban a Lexus. Mindkettő az RX szabadidőjárművet érinti, és mindkettő olyan hibrid lehet, ami eddig még nem volt a modell kínálatában.

Miután minden típusát felszerelte öntöltő hibrid hajtáslánccal, megkezdi a villamosítás második hullámát a Lexus: a tisztán elektromos Lexus UX 300e után hamarosan érkezhet a Lexus NX 450h+, a márka első hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellje. Most pedig a márka európai crossover zászlóshajója, az RX került terítékre a legfrissebb európai szabadalmi bejegyzések szerint és a Carbuzz információi szerint, méghozzá két, izgalmas újdonsággal.

Az egyik nem szorul különösebb magyarázatra: az RX 450h+ kétségkívül ugyanazt a plug-in hibrid hajtásláncot kapja meg, amit az NX vezet be a Lexus kínálatában. A 2.5 literes, soros négyhengeres benzinmotorra épülő egység a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid fedélzetén 306 LE rendszerteljesítményre képes, 29 g/km CO2-kibocsátás mellett. Mivel az eredeti RX 450h öntöltő hibrid modell kombinált teljesítménye 313 LE, logikus feltételezés, hogy a plug-in modell erősebb, iparági hírek szerint legalább 350 lóerős lesz.

Azok sem maradnak újdonság nélkül, akik a plug-in hibridek emissziómentes mobilitásra való alkalmassága helyett az öntöltő hibridek egyszerű, gondtalan használatát és csekélyebb tömegét választják. Egy a napokban bejegyeztetett típusnév ugyanis arról tanúskodik, hogy záros határidőn belül érkezik az RX 500h. A névből könnyű kitalálni, hogy milyen hajtásláncot szerelnek a nagy szabadidőjárműbe: az LS 500h-ból ismerős konfiguráció a maga 363 lóerejével a plug-in hibridnél is nagyobb teljesítménnyel és – hathengeres motorjának köszönhetően – még finomabb járással teheti élvezetesebbé az RX vezetését.

A márka luxuslimuzinjából ismerős hajtáslánc gond nélkül beépíthető az RX-be, hiszen maga a blokk ugyanaz (94 mm furat x 83 mm löket, D-4S kettős befecskendezés, kétoldali változó szelepvezérlés, Atkinson-ciklus), mint amit az RX 450h jelenleg is alkalmaz, noha a hangolás és ebből adódóan a kódjelek eltérőek. Az RX 500h dinamikusabb és gyorsabb lehetne, mint a jelenlegi RX 450h, ráadásul vontatni is kényelmesebben lehetne vele.

Már csak az a kérdés, hogy mikorra várhatók az újdonságok. A 2015-ben bemutatott, negyedik generációs RX modellváltásáig még túl sok idő van hátra ahhoz, hogy mindkét típus megvárja az új széria érkezését. Ha csak egy új hajtáslánc fér bele a tervekbe, az, véleményünk szerint, a plug-in verzió lesz. Az új generációs modell padlólemeze aztán még nagyobb kapacitású akkumulátorcsomagnak adhat helyet, lehetővé téve akár két, eltérő teljesítményű, hálózatról tölthető hibrid hajtáslánc beépítését.

https://www.facebook.com/autoforum.hu/posts/2965134763539622

Fotók: Lexus