Új korszak kezdődött a Lexus történetében

Nem véletlenül fűzte szorosra a szálakat a soron következő Marvel-filmmel a Lexus: vadonatúj ügyfélkört igyekszik megszólítani, és ehhez egészen más nyelvezetre van szükség.

Nem elég a sportos dinamizmust kiemelkedő utazási komforttal párosítani, és nem elég, ha egy autó olyan csábítóan néz ki, hogy szinte megszólal, mindezt kommunikálni is tudni kell, méghozzá a megfelelő célcsoportnak, a megfelelő nyelven. A Lexus márka indulásakor viszonylag könnyű volt a marketing szakemberek dolga. Az egyes piaci szegmensek markánsan elkülönültek egymástól, a luxusautók vevői nem vágytak többre a lehető legmagasabb színvonalra emelt, klasszikus kényeztetésnél – amit maradéktalanul meg is kaptak a Lexustól.

Ma már azonban egészen mások az elvárások, mások a vásárlók, és mások az autók is. A Toyota Motor Corporation egészét megfiatalító, átalakító változások, a sportosabb, érzelmekkel átitatott hangvétel a Lexus lényegét és arculatát sem hagyták érintetlenül. Megszületőben van egy új modellgeneráció, amelyek az LC kupéhoz, az LS luxusszedánhoz és az NX kompakt szabadidőjárműhöz hasonlóan fiatalosabbak, merészebbek, dinamikusabbak elődeiknél, anélkül, hogy feladnák a márka termékeitől megszokott magas szintű kényelmet.

Mi sem példázza ezt jobban, mint hogy a Lexus LC modell filmes partneréül a Fekete párduc (magyarországi bemutató: február 15.) című alkotást választották: ez az első olyan Marvel-film, amelynek főszereplője, sőt, a szereplők többsége színes bőrű. Ennek azonban nem a politikailag korrekt magatartás az oka, hanem színtiszta logika.

Fiatalabb fogyasztókat igyekszünk megszólítani, és demográfiai szempontból minél alacsonyabb az életkor, kulturálisan annál sokszínűbb közönséggel találjuk szemben magunkat” – idézi Cooper Ericksen marketingért felelős alelnököt az Automotive News folyóirat. A statisztikák szerint a spanyol ajkú, ázsiai és afroamerikai fogyasztók körében gyorsabban emelkedik az átlagos költések összege, mint a Lexus (és általában a prémium kategória) eddigi törzsközönségének számító fehér lakosság körében. „A kampány valójában nem a színes bőrű lakosságot szólítja meg, hanem a fiatalokat – akik körében viszont statisztikailag egyre nagyobb százalékban fordulnak elő színes bőrűek” – teszi hozzá Ericksen alelnök.

Tegyük hozzá, Wakanda ifjú királya és szuperképességekkel megáldott védelmezője, T’Challa tökéletesen megtestesíti mindazt, amivé a Lexus új termékeivel, az LC kupéval és az LS szedánnal vált: ha kell, akrobatikus képességekkel megáldott, rettenthetetlen, villámgyors harcos, ha kell, elegáns, kifinomult és művelt véleményformáló. Elég megnézni a reklámfilmet, amelyet a Lexus az amerikai sportélet legfontosabb eseményére, a Super Bowl amerikaifoci-döntőre forgatott, hogy megértsük, hova tart a Lexus – oda, ahová talán konzervatívabb konkurensei követni sem merik.

Fotók: Marvel, Lexus