Új Renault Megane R. S. Ultime – Az utolsó a RenaultSport vonalon

A Renaultsport 47 éves éve a Megane R.S. különkiadásával zárult le.

1976-ban a Renaultsport lett a sportos alosztálya Renault és azóta a világ legjobbjai közül néhányat produkáltak forró nyílások, plusz néhány ikonikus versenyautó a Forma-1-ben, a WRC-ben és még E képlet. 2021-ben megszűnt, a márka kissé későn indította el az új alakjának végleges lehajtását Megane R. S. Ultime. 

A franciaországi Dieppe-ben székhellyel rendelkező Renaultsport végterméke a Renault Megane R.S. Trophy és csak 1976 épül ( bólintás arra az évre, amikor a társaság megalakult ). Az idei Tokió Autószalonban bemutatott Ultime néhány kozmetikai változtatást tartalmaz, amelyek segítenek kiemelkedni, bár mechanikája változatlan a Trophy felett. 

Új grafika jelenik meg a tetőn, a motorháztetőn, az oldalsó és a hátsó lökhárítón a Renault új logója ihlette, és 1976-ban az autó jobb oldalán van feltüntetve. Négy festékfesték kapható az Ultime, a Star Black, a Pearl White, a Tonic Orange és a Sirius Yellow készülékeken. A kerékíveket 60 mm-rel szélesebb elülső oldallal és 45 mm-rel szélesebb hátsó részekkel csíptetették be, hogy még impozánsabb álláspontot biztosítsanak. Új oldalsó szellőzőnyílások, R.S. A látás fényszórói és a hatalmas központi kipufogógáz szintén növelik az Ultime megjelenését. 

Némi befolyást gyakorolt a hardcore Megane Trophy-R, bár csak a pályára összpontosító Bridgestone Potenza S007 félszeletek formájában. Van még a Renault ‘ Fuji Light ’ 19 hüvelykes kerekei, leengedett kupa felfüggesztése és a Trophy 4CONTROL négykerekű kormányzórendszere. 

A motor változatlan marad a Trophy-hez képest, 1,8 literes turbófeltöltéssel ellátott négyhengeres motorral, amely 300 lóerőt és 420 Nm nyomatékot eredményez. Európában csak az automatikus EDC sebességváltó lesz elérhető, amely mechanikus differenciálművel továbbítja az energiát, ami 5,7 másodperc 0-62 mph időt eredményez. 

Az Ultime-n belül Recaro vödörülések vannak Alcantara kárpitozással ( ugyanaz, mint amit a Trophy ) -ben talál, de mi különbözik a számozott küszöbökről és Laurent Hurgon aláírásáról a középső konzolon. Hurgon volt a Renault fejlesztője a Megane R.S.-nek. és megtörte az elsőkerék-hajtás körrekordját a Nürburgringben a Megane Trophy-R-ben. 

Sajnos a Renault azt mondta, hogy az Ultime nem érkezik az Egyesült Királyságba – bár a jobb oldali kormányzási modelleket a japán piac számára gyártották. Nincs szó az árképzésről, de várhatóan lényegesen magasabb árat kap, mint a régi trófea által megkövetelt £ 36,995.

autoexpress