Új, soros elrendezésű ipari motorcsaládot dob piacra a Scania

Nagyszerű teljesítménysűrűségének, jelentősen megnövelt élettartamának és továbbfejlesztett CO2-kibocsátásának köszönhetően a Scania új generációs, soros elrendezésű ipari motorcsaládja teljesen új mércét állít fel az üzemanyag-hatékonyság terén. 

Több mint egy étvizedet felölelő innováció és mérnöki munka után a Scania új ipari motorcsaládja teljesen elkészült. “Ez a valaha volt legtakarékosabb motorunk, amely több nyomatékot, nagyobb teljesítményt és 50 százalékkal hosszabb élettartamot kínál. Egy igazi sorsfordító megoldás a különféle hajtásláncok számára” – jegyezte meg az újdonsággal kapcsolatban Joel Granath, a Scania hajtási megoldásokért felelős részlegének alelnöke. A továbbfejlesztett gázcserélő rendszer, a csökkentett belső súrlódás, valamint a hatékonyabb turbófeltöltő egyaránt kedvező hatást gyakorol az üzemanyag-hatékonyságra. A 13 literes motor esetén ez legalább 7 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-felhasználást eredményez a jelenlegi motorgenerációhoz képest, azonos teljesítményszint esetén. Teljes terheléssel számolva ez legalább 4 liternyi üzemanyag-megtakarítást jelent óránként.

Egészen addig, amíg a belső égésű motorok használatban vannak, addig az éghajlatra gyakorolt hatásukat mérsékelni kell. Az új motor ugyanazt a teljesítményt és megbízható működést nyújtja, amit a Scania ügyfelei már megszokhattak, de kisebb CO2-kibocsátással üzemel. „Szeretnénk hozzájárulni egy fenntartható jövő megvalósításához, így a teherautók és autóbuszok terén elért vezető szerepünk most már az ipari hajtásokra is kiterjed” – tette hozzá Joel Granath. Az új ipari motorcsalád a legújabb törvényi elvárásoknak is megfelel, ennek megfelelően biodízel keverékekkel, és hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemeltethető. 

Az új motorcsalád a legkorszerűbb technológiával készült, az üzemeltetőik igényeinek maximális figyelembevételével. Az új dizájn olyan elemeket tartalmaz, mint például a precízebb hűtés, a nagyobb szilárdságú motorblokk és hengerfej, valamint a jóval robusztusabb erőátvitel, optimalizált szilárdságú fogaskerekekkel.

„Az új motorcsalád fejlesztése során az volt az általános elképzelésünk, hogy megkönnyítsük vele az ügyfeleink átállását, de közben pozitívan befolyásoljuk az üzemanyag-felhasználást, illetve a termék teljesítményét” – jegyezte meg Henrik Nilsson, a Scania termékmenedzsmentért felelős igazgatója.

Tények:

A 13 literes motor 368 kW (500 LE) és 450 kW (612 LE) közötti teljesítmény szinteken érhető el és 11 százalékkal nagyobb teljesítményt, valamint 21 százalékkal nagyobb nyomatékot kínál a jelenlegi generációnál. A 11 literes motor 202 kW (275 LE) és 368 kW (500 LE) közötti teljesítményszinteken készül.