Új vezérigazgató irányítja a Magyar Suzuki Zrt.-t

     Május elsejétől  Acumi Maszato (Atsumi Masato) tölti be a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatói posztját – közölte az esztergomi vállalat kommunikációs vezetője pénteken az MTI-vel.

    A korábbi igazgató, Abe Josinobu a Suzuki Motor Corporation globális autós üzletágának marketing divíziójánál folytatja munkáját – ismertette Bonnár-Csonka Zsuzsanna.


    Az új vezérigazgató a vállalat jövőjéről kiemelte: a Suzuki Motor Corporation a járműipar nemzetközi klímavédelmi és fenntarthatósági célkitűzéseivel összhangban világszerte a zöldebb gyártásra és járműhasználatra koncentrál, Magyarországon is ezen a már megkezdett úton szeretnének haladni a következő években. A Magyar Suzuki a hibrid járművek 2019-es bevezetését követően is olyan modellek gyártására törekszik Esztergomban, amelyek minél több ember számára elérhetővé teszik a környezettudatos autózást – hangsúlyozta.


    Acumi Maszato (Atsumi Masato) a japán Nagoya Egyetemen végzett közgazdászként és 1987-ben csatlakozott a Suzuki csoporthoz. A Suzuki International Europe GmbH. elnökeként irányította a vállalatcsoport teljes tevékenységét Németországban, illetve betöltötte az ügyvezető igazgató szerepét Ausztriában és Finnországban, valamint a németországi motorkerékpár- és hajómotor üzletágaknál.


    Az 57 éves vezető 2018-tól a japán anyavállalat emberi erőforrásokért felelős vezérigazgatójaként tevékenykedett, majd magyarországi kinevezése előtt az európai személygépkocsi értékesítésért felelt.


    A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10 ezer munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.


    A Suzuki alapítása óta 1,9 milliárd eurót fektetett be Magyarországon, ezzel az értékkel a legnagyobb japán beruházó. A vállalat 2019-ben 60 millió eurót fordított fejlesztésekre, főként a hibrid modellek bevezetésére.


    A társaság csaknem 2,41 milliárd euró nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet. Exportból 2,07 milliárd euró származott, a belföldi értékesítés árbevétele 343,3 millió euró volt. A vállalat a 2019-es adatok alapján az ország hetedik legnagyobb árbevételű cége.