Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Új vezetővel erősít a Toyota Gazoo Racing

Posted on 2017.08.10. By AztaCARom

Mintegy másfél hónapja az egész világ döbbenten nézte, amint a tartóssági versenyek leghíresebbjén, a Le Mans-i 24 órás futamon legesélyesebbnek tartott Toyota drámai körülmények között elveszítette a viadalt, amelyet végül a nagy rivális Porsche nyert meg. A TOYOTA GAZOO RACING azóta egy nürburgringi dobogós hellyel köszörülte ki a csorbát, a szeptemberi mexikói megmérettetésre pedig már a legelső hibrid versenygép megalkotása óta, több, mint 10 éve technológia egyik legelismertebb szakértőjének tartott Hisatake Murata elnöksége és vezetése alatt készül a csapat.

A világelső, leginnovatívabbnak és legzöldebbnek tartott, rendkívüli motorsport hagyományokra visszatekintő Toyota másfél hónapja érzelmes, megható és egyben inspiráló videóban üzente meg rajongóinak töretlen elkötelezettségét és lelkesedését a verseny folytatására, amely az alábbi linken tekinthető meg:

https://www.youtube.com/watch?v=2IZon2By_8o

A csapat azóta remekül helyt állt és dobogós helyett szerzett a ’Zöld Pokolként’ is elhíresült nürburgringi pályán, a továbbiakban pedig új elnök, Hisatake Murata vezénylete alatt készül a megmérettetésekre, és száll harcba a világbajnoki címért, aki egyszerre tölti majd be a TOYOTA GAZOO Racing (WEC) csapat és a TOYOTA Motorsport GmbH (TMG) elnöki pozícióját. Murata a legelső hibrid versenygép megalkotása, vagyis 2006 óta dolgozott azoknak a hibrid hajtásláncoknak a fejlesztésén, amelyeket a TOYOTA a motorsportban alkalmaz, és a csapat 2012-es színre lépése óta ő felügyeli a FIA Hosszútávú Világbajnokság (WEC) projektet. Új pozíciójában Toshio Satót váltja, aki 2015 áprilisa óta látta el ezt a feladatkört, és aki ezentúl a TOYOTA Motor Corporation hajtáslánc-részlegénél lát el kulcsfontosságú feladatot. Murata komoly motorsport-tapasztalattal érkezik a TMG-hez, hiszen korábban már a TOYOTA Champs Car és C-csoportos Le Mans projektjeiben is dolgozott, nemrégiben pedig a vállalat sikeres Super GT és Super Formula programjait irányította. Amellett, hogy mostantól ő vezeti a TOYOTA GAZOO Racing WEC projektet, a TMG egyéb aktivitásaiért is ő felel majd, így feladatai közé tartozik a TOYOTA Motor Corporation kutatás-fejlesztési projektjeinek vezetése, a külső partnereknek kínált szolgáltatások szervezése és az egyéni motorsport-szereplőknek szánt termékek menedzselése is. Murata szorosan együttműködik majd Rob Leupennel, az üzleti tevékenységek részleg ügyvezető igazgatójával és alelnökével, illetve Pascal Vasselonnal, a műszaki tervezési részleg alelnökével.

„Büszke vagyok új megbízatásomra a TMG-nél. Már a hibrid LMP1 projekt kezdetétől közeli kapcsolat alakult ki köztem és a TMG tagjai között, ezért nagyon vártam, hogy egyszer még szorosabban és még sikeresebben együttműködhessünk. Szeretnék nagy tisztelettel köszönetet mondani Sato úrnak mindazért, amit 2015 óta a TMG vezetőjeként elért, és minden jót kívánni neki új pozíciójában.” – fogalmaz kinevezése kapcsán Murata.

„Szeretnék köszönetet mondani a TOYOTA GAZOO Racing csapat minden tagjának és a TMG-nek az elmúlt három évadban végzett kemény és elkötelezett munkájukért. Mindkét szervezetről elmondhatom, hogy nagy öröm volt a részesének lenni, és büszke vagyok arra a fejlődésre, amit együtt értünk el az embert próbáló 2015-ös évad után. Most új fejezet kezdődik a pályafutásomban a hajtáslánc-részlegnél, de a TMG és a csapat mindig számíthat a támogatásomra. Murata urat is mindenben támogatni fogom, és sok sikert kívánok neki a TMG-nél!”– teszi hozzá a jövőben új feladatkört ellátó Sato.

Hisatake Murata pályafutásának fontosabb állomásai

1987-1993 Toyota Motor Corporation, motorsport részleg, a Le Mans program versenymotor-mérnöke

1995-2002 Toyota Motor Corporation, motorsport részleg, a Champ Car program versenymotor-mérnöke

2003-2005 Toyota Motor Corporation, a sorozatgyártású motorok mérnöke

2006-2007 Toyota Motor Corporation, motorsport részleg, Tokachi 24hr program

2006-2014 Toyota Motor Corporation, a verseny-hibrid projekt ügyvezető igazgatója

2008-2014 Toyota Motor Corporation, motorsport részleg, Le Mans program

2014-2017 Toyota Motor Corporation, a motorsport fejlesztési részleg ügyvezető igazgatója

2017-től A Toyota Motorsport GmbH elnöke

A TOYOTA GAZOO Racing a Hosszútávú Világbajnokságon:

A TOYOTA először 1983-ban indult a FIA Hosszútávú Világbajnokságán (World Endurance Championship), s ezt követően hosszú időn át rész vett a sorozat versenyein. 1985 óta (a 2016-os évet is beleértve) a TOYOTA autói összesen 18 alkalommal álltak rajthoz a Le Mans-i viadalon, és öt végeztek második helyen a versenysorozatban (1992, 1994, 1999 és 2013 és 2016). 2012-ben a márka a TOYOTA visszatért a hosszú távú versenyek világába, méghozzá úgy, hogy a hybrid hajtásláncokat a TOYOTA Higashi-Fuji Műszaki Központ fejlesztette, a futómű és a karosszéria pedig a TOYOTA Motorsport GmbH munkája volt. A multinacionális vállalat központja a németországi Köln, ahol a TOYOTA számos motorsport- és hybrid-szakértője dolgozik; ők egyébként az itt szerzett tapasztalatukat a közúti autók tervezésénél is hatékonyan hasznosítják. 2012 óta a TOYOTA 12 pole pozíciót és 13 futamgyőzelmet szerzett, és versenyzői összesen 34 alkalommal állhattak fel a dobogóra. 2014-ben a csapat a TS040 HYBRID géppel megnyerte az egyéni és a csapatszintű bajnokságot is, egy évvel később pedig a TOYOTA az első Le Mans-i futamának 30. évfordulóját ünnepelte. A TOYOTA Motorsport GmbH a WEC projektben játszott szerepe mellett egyéb tevékenységeket is végez: többek közt a cég biztosítja az erőforrásokat a TOYOTA 2017-es visszatéréséhez a Rally Világbajnokságra, emellett pedig külső megrendelők számára is rendelkezésre bocsátja magas színvonalú mérnöki szolgáltatásait.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Technikai sportok Tags:autósport, Nürburgring, sport, technikai sport, Toyota, TOYOTA GAZOO Racing, Zöld Pokol

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Ismét rekordsebességen a használtautó-import
Next Post: Sikeresen vizsgázott Weisz Fanni

Kapcsolódó cikkek

  • Az első Opel motorkerékpárok Ctrl+C - Ctrl+V
  • Online sajttájon fényezte magát hazai BMW Hírek
  • Felpörgette a fesztiválszezon a telekocsi szolgáltatást Hírek
  • Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán, de Magyarországon belülről érkezhet a megoldás Ctrl+C - Ctrl+V
  • Alkalmi bélyeg jelent meg a GYSEV alapításának évfordulója alkalmából Hírek
  • 11 díjat nyertek a Volkswagen-csoport modelljei Hírek

Keresés

2023. április
hKscpsv
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
« márc    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Világszínházi ünnepre készül a MITEM
  • Megjelent az ADM 4.2 – az ASUSTOR operációs rendszer legújabb verziója
  • Mi a különbség a zöld és a fenntartható épületek között?
  • Szombaton indul a tavi viharjelzési szezon
  • Véget ért a Médiaunió „Mentés másként” kampánya
  • Verstappen az első, Alonso a második szabadedzés leggyorsabbja
  • Van képünk hozzá (23.03.31.) – Toyota C+ walk s
  • Új lelátót építenek a Hungaroringen
  • Egyeztetés a hazai mezőgépgyártók és forgalmazók sikeréért
  • Van képünk hozzá (23.03.30.) – Lexus NX
  • A tesztek során a kutatók eddig nem találtak emberre veszélyes vírusokat a hazánkban terjedő inváziós szúnyogokban
  • Sikeresen tesztelték a Wigner FK szakemberei a szupravezető részecskegyorsító mágnest Svédországban
  • A Ford Explorer jól teljesítette IIHS töréstesztet
  • “Kicsit szarul” működik az e-matrica lekérdezés – De, nem mindenhol!
  • “Tesztversennyel kezdjük a 2023-as szezont”
  • Akár 60%-os húsvéti árcsökkenés az ALDI-nál
  • (K)Áder János szerint jó hír, hogy jövőre visszaválthatók lesznek az italosüvegek és -dobozok
  • Több cukrot, lisztet, olajat, tejet, csirkemellet és tojást vehetünk mostantól a SPAR-üzletekben
  • Demonstráltak az erdélyi gazdák, emésztőgödörbe öntötték a tejet
  • Üdvözöld a tavaszt a Bárány Napokkal!
  • Alaposan körbejárták a Nissan Townstar modellt is
  • A Grandlandot is megtapogatták
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Peugeot 508 SW
  • Alpine A110 S
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • A 2023-as AMTS – Autó Motor & Tuning Show – minden korábbi rekordot megdöntött Ctrl+C - Ctrl+V
  • Franciaországban megtiltják a 14 éven aluliak számára az elektromos roller használatát Hírek
  • 2023-ban számtalan program várja az élménymotorozás szerelmeseit Ctrl+C - Ctrl+V
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT