Újabb részletek az új Santa Fe Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszeréről

  • Az új Santa Fe új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszere külön beállításokkal könnyíti meg a vezetést hóban, homokos talajon vagy sárban
  • A motornyomaték, a váltóprogram, a kipörgésgátló rendszer és az összkerékhajtás integrált vezérlése különféle technikás tereptípusokon biztosít optimális vezethetőséget
  • A funkció a Santa Fe már ismert üzemmód-választó programját (intelligens, öko, komfort vagy sport) kiegészítve hamisítatlan terepjáróvá teszi az új Santa Fét
  • Az új Santa Fe az első olyan Hyundai modell az európai piacon, amely megkapta az új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó technológiát; a rendszer a későbbiekben más, új generációs Hyundai szabadidőjárművekben is megjelenik majd

A Hyundai Motor további információkat is közzé tett az új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszerről. Az új Santa Fe a Hyundai európai modellkínálatában elsőként kapta meg az integrált vezérlő technológiát. A funkció a legkülönfélébb útfelületeken biztosít optimális menetteljesítményeket; a vezető forgókapcsoló segítségével választhat a homok, a hó vagy a sár között. A Hyundai HTRAC összkerékhajtási technológiájára épülő, új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó technológia minden eddiginél kényelmesebb vezethetőséget kínál, akár a legtechnikásabb terepviszonyok mellett is. A HTRAC (a név a ‘Hyundai’ és ‘trakció’, azaz ’tapadás’, ’vonóerő-átvitel’ szavak összevonásából keletkezett) automatikusan a pillanatnyi menetviszonyok szerint beállított üzemmódnak és terep-üzemmódnak megfelelően osztja meg a motor nyomatékát az első és hátsó kerekek között.

„Folyamatosan járműveink tökéletesítésére törekszünk, hogy még inkább prémium termékeket kínálhassunk ügyfeleinknek.” – mondta Andreas-Christoph Hofmann, a Hyundai Motor Europe marketingért és termékekért felelős alelnöke. „Az olyan új funkciók, mint a Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszer, technológiai és kényelmi szempontból versenyképessé teszik a Santa Fét, amely ugyanakkor egyrészt hű marad robusztus terepjárós hagyományaihoz, másrészt megbízható járműként teljesít a legkülönfélébb tereptípusokon.”

Üzemmód- és terepüzemmód-választás forgókapcsolóval

Az új Santa Fe középkonzolján elhelyezett forgókapcsolóval négyféle üzemmód és háromféle terep-üzemmód közül választhat a vezető. Az üzemmód- és terep-üzemmód menük között a forgókapcsoló közepén található gombot megnyomva válthatunk. A kiválasztott üzemmód vagy terep-üzemmód a digitális műszeregységről és az audio-video navigációs képernyőről egyaránt leolvasható.

Üzemmódok:

  • Komfort: normál menetdinamika és takarékosság
  • Sport: fokozott menetdinamika, módosított kormányrásegítés, váltási pontok és gázreakció
  • Öko: kiemelkedő takarékosság, módosított gázreakció, váltási pontok és klímateljesítmény
  • Intelligens: a vezetési stílus függvényében automatikusan vált az Öko, Komfort és Sport üzemmódok között.

Miközben az üzemmódok a vezetési stílus függvényében a menetteljesítményekre, illetve a takarékosságra helyezik a hangsúlyt, a terep-üzemmódok célja, hogy a kiválasztott út- vagy terepfelületre optimalizált vezethetőséget biztosítsanak a motornyomaték, a váltóprogram, a kipörgésgátló és az összkerékhajtás nyomatékelosztásának szabályozásával.

Terep-üzemmódok:

  • Hó: A hajtott kerekek kipörgésének minimalizálásával lehetővé teszi a csúszós, behavazott felületen történő közlekedést.
  • Homok: Finom elindulást és egyenletes teljesítmény-leadást biztosítva segíti elő a közlekedést a lágy, illetve nagy ellenállást támasztó útfelületeken.
  • Sár: A megfelelő komponensek beállításainak módosításával támogatja a csúszós, nagy ellenállást jelentő felületen való haladást.

Az új Santa Fe

Az új Santa Fe, a Hyundai európai szabadidőjármű zászlóshajója prémium minőségű fejlesztésekkel újult meg. A modell most először hibrid, illetve plug-in hibrid hajtáslánccal is rendelhető. Emellett ez a Hyundai első olyan, Európában forgalmazott típusa, amely a vállalat vadonatúj, harmadik generációs járműplatformjára épül, és ezáltal jobb menetteljesítményeket, kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és fokozott biztonságot kínál. Ezen túlmenően a merész, karakteres formanyelvű új Santa Fe új technológiai és biztonsági megoldások széles skáláját alkalmazza.

Mindezen módosítások bevezetése egybevág a Hyundai legrégebb óta gyártott szabadidőjármű-családjának huszadik születésnapjával. Az Európában 2001 óta elérhető, középkategóriás szabadidőjármű mindig is kényelméről, tágas helykínálatáról, gazdag felszereltségéről és funkcionális belső kialakításáról volt híres. A most alkalmazott frissítések révén az új Santa Fe még fényűzőbb minőséget kínál ügyfeleinek, miközben hagyományos terepalkalmasságát olyan új szolgáltatások segítenek megőrizni, mint az új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszer.

Az új Terrain Mode Selector terepüzemmód-választó rendszer azokban a leendő Hyundai szabadidőjárművekben is megjelenik majd, amelyekről a következő hónapokban szolgálhatunk részletesebb információval.