Újra a standokon a Sport Auto magazin

Ez az egyetlen olyan nyomtatott magazin Magyarországon, melyben töméntelen mennyiségben tesztelik a világ leggyorsabb és legkülönlegesebb autóit.

Ismét megjelent az újraindult Sport Auto, amely bemutatja a világ leggyorsabb és legkülönlegesebb autóit. Itt van például a 2,8 másodperc alatt százra gyorsuló Donkervoort D8 GTO-JD70, mely tényleg napjaink egyik legkülönlegesebbike. Pedig ha azt írjuk, hogy 421 lóerő a teljesítménye és 520 Nm a csúcsnyomatéka, na bumm, nem nagy szó manapság. Csakhogy ehhez 680 kilogramm test tartozik mindössze! Így mindjárt más. Összehasonlításképp: a Ferrari guruló cégére, a LaFerarri esetében sem eredményez kedvezőbb viszonyszámot a 963 lóerő és az 1430 kilogramm együttese.

Egy ilyen magazinban egyébként a Ferrari fontos szereplő úgy önmagában, mint összehasonlítási alap – ahogy az előbb is tettük. A legfrissebb Sport Autóban egészen konkrét megoldásokig mennek: a Ferrari F8 Tributo és a Lamborghini Huracán Evo hátsókerekes (RWD) változatát eresztették össze. Vajon mennyire befolyásolják ezeket a vad modelleket az egyre szigorúbb EU-s környezetvédelmi szabályok?

Különbség a profi és a hobbimodell között: szintén összehasonlítás, mégpedig a Mercedes-AMG GT3 Evo és a GT4 verzióé. Itt bizonyos körülmények között egyértelmű, melyik győz, de mégis könnyfakasztó és izgalmas olvasmány, amikor a V8-as szívómotorú csap össze V8-as biturbós vér szerinti testvérével. „Egyértelmű bizonyosságot nyert, hogy mindkét autó tökéletesen megfelel amatőr pilótáknak is, nem kell hozzá több pár körnél, hogy elnyerjék az ember feltétlen bizalmát.”

A legfrisseb magazin címlapja    Fotó: Sportauto



Elsők között tesztelték – ráadásul versenypályán! – az új BMW M4-et. Nagyon sok a nemszeretem vélemény ezzel az autóval kapcsolatban: túl markáns, túl nehéz, és ha ez még nem lenne elég, túl piros is. De, mint eddig minden alkalommal, ezúttal is happy enddel ért véget a történet.

A Nürburgringen nyüstölték az új Porsche 911 Turbo S-t. Kiderült, hogy ennek az autónak nagyon fekszik a vizes pálya. Száraz körülmények között viszont nem volt gyorsabb az elődjénél. Hogy miért, arra részletesen kitérnek a tesztben.

De a számos újautó-bemutató mellett (pl. 1817 lóerős Hennessey Venom, 1968-as Mercury felújított változata V8-as Mustang motorral, a 12 ezres fordulat felett pörgő Gordon Murray Automotive T.50 „Niki Lauda”, stb.) „hétköznapibb” autók is bekerülnek a Sport Autóba mindig. Ezúttal például három igen sportos európai kombit vetnek össze: Audi S4, BMW M3 és Mercedes-AMG C 43.


És ez még nem minden, bőséges és látványos olvasmányok az új Sport Autóban is. Kapható országszerte az újságosoknál, benzinkutakon, plázákban, szupermarketekben…