Újult erővel támadnak

A Suzukival 1993-ban világbajnok Kevin Schwantz legfrissebb nyilatkozataiban nagyon pozitív jövőt jósol a 2019-es MotoGP szezonra a Suzukinak. Az Új GSX-R1000 megjelenésével újra a MotoGP ringjébe szállt a Suzuki, amely a versenyzői tapasztalatok segítségével olyan fejlesztéseket hajtott végre, ami meghozta annak gyümölcsét. A Suzuki GSX-RR versenymotorral a Team Suzuki Ecstar csapata 9 dobogós helyezést zsebelt be a 2018-as szezonban.

A Suzuki versenysikerei a 70-es évekre nyúlik vissza, amikor a legendás Brit versenyző Barry Sheene 1976-ban megszerezte az első címet az 500ccm-es kategóriában. A sikereket olyan nevek vitték tovább, mint Marco Lucchinelli, Franco Uncini, Kevin Schwantz és Kenny Roberts Jr., akik további 6 világbajnoki címet szereztek a király kategóriában, de most ugorjunk vissza a 2017-es szezon elejére, hogy áttekinthessük a 2018-as eredményekig vezető utat. A 2017-es MotoGP technikát az év első hivatalos malajziai tesztje előtt mutatták be a sepangi versenypályán. A japán csapat Davide Brivio csapatfőnök, Satoru Terada projekt vezető és Ken Kawauchi technikai főnök vezetésével két szezonnyi kemény munkát és fejlesztést követően elérkezettnek érezték az időt, hogy a Team Suzuki ECSTAR a világbajnokság vezető csapatai közé tartozzon. Az olaszországi Vasto-ban született Andrea Iannone, és a Moto2 kategóriából érkező fiatal spanyol Alex Rins versenyezhettek a GSX-RR nyergében. A velük való közös munka alapot adott a számos fejlesztésnek, hogy a Suzuki mérnökei fokozni tudják a teljesítményt. A felkészülés célja egyértelműen az volt, hogy a Team Suzuki Ecstar versenyzői minél több dobogós helyezésig küzdhessék fel magukat a 2018-as MotoGP futamain.

A csapat a 2018-as GSX-RR versenytechnikát a maláj teszten mutatta be. A versenyzők, Alex Rins, Andrea Iannone és Sylvain Guintoli mindent megtettek, hogy a fejlesztések és a felkészülés éveit siker koronázhassa, számszerűleg 9 alkalommal vezették dobogós helyezésig a 2018-as GSX-RR-t.

Rins megelőzve csapattársát összesen 5 alkalommal, míg Andrea Iannone 4 alkalommal állhatott dobogóra. 
Nézzétek meg a Suzuki 2018-as versenysikereit a videóban is:

A szezon első dobogós helyezését már a második versenyhétvégén sikerült megszerezni Argentínában, ahol Alex Rins ért be a 3. helyen.

1. Argentína – Alex Rins (3. hely)

Két héttel később Austinban az amerikai nagydíjon a csapat másik versenyzője Andrea Iannone léphetett fel a dobogó 3. fokára.

2. Amerika – Andrea Iannone (3. hely)

A sikeres széria Spanyolországban is folytatódott és Jerez de le Fronteraban Andrea Iannone ismét felléphetett a pódiumra. A szezon első 4 versenyhétvégéjén így már 3 dobogós helyezést könyvelhettek el zsinórban a Team Suzuki Ecstar csapat tagjai.

3. Spanyolország – Andrea Iannone (3. hely)

A negyedik dobogós helyet újra Alex Rins szállította a csapatnak, azonban Assenben már a pódium középső fokán vehette át a második helyért járó trófeát.

4. Hollandia – Alex Rins (2. hely)

A kiváló széria után a nyár nem csak a meleget, de egy kisebb megtorpanást is magával hozott. A csendet Andrea Iannone törte meg az aragoni nagydíjon egy újabb 3. helyezéssel.

5. Aragon – Andrea Iannone (3. hely)

A szezon utolsó harmadában a Team Suzuki Ecstar csapata kiválóan teljesített és az aragoni hétvégét követő 5 versenyből négyszer sikerült a dobogós helyek egyikét megszerezni a versenytársak elől. Japánban Alex Rins volt aki trófeát vehetett át a 3. helyért, majd Ausztráliában Andrea Iannone is megszerezte addigi legjobb helyezését és a 2. helyen ért célba.

6. Japán – Alex Rins (3. hely)

7. Ausztrália – Andrea Iannone (2. hely)

Az utolsó előtti Malajziai futamon és a szezonzáró Valenciai futamon Alex Rins duplázott és mindkét futamon a 2. helyet tudhatta magáénak a fiatal spanyol versenyző.

8. Malajzia – Alex Rins (2. hely)

9. Valencia – Alex Rins (2. hely)

Az olasz versenyző a 2018-as szezon befejezésével távozott a csapattól, helyére a 2017-es év Moto3 világbajnoka Joan Mir érkezik.

  10. Joan Mir 

Joan Mir 2015-ben mutatkozott be először a gyorsasági motoros világbajnokság mezőnyében egy verseny erejéig a Moto3 kategóriában. A következő évtől a teljes szezonban a Moto3-ban versenyzett, majd 2017-ben magabiztos fölénnyel megnyerte a szériát. A MotoGP-be a Moto2 kategóriában eltöltött egy év után érkezik.

A Suzuki motorosai, Alex Rins, Joan Mir és SylvainGuintoli már ki is használták az idei utolsó MotoGP-tesztet Jerezben, hogy véglegesíthessék a fejlesztéseket. A fiatal spanyol a következőt nyilatkozta a teszt után:

„Nagyon jól érzem magam. Az első igazi napom volt MotoGP versenyzőként és az első napom a Suzuki színeiben és szuper boldog vagyok. Kiváló csapat van körülöttem, komfortosan érzem magam velük és a motoron is, ami nagyon fontos. A Moto2-ből a MotoGP-be fellépni nagy kihívás. A Moto2-vel összehasonlítva itt sokkal többet és erősebben kell fékezni, valamint a kigyorsítások is sokkal erőteljesebbek. Az elektronika az egyik olyan dolog, amely több erőfeszítést igényel a tanuláshoz. Ez csak az első nap, de már hasznosnak tartottam összehasonlítani az információt Alex-el. Várom a holnapot!” 

Most mindenki bizakodva várja az új modellt, mi pedig tovább drukkolunk a Team Suzuki Ecstar csapatának a következő szezonban! Tartsatok velünk és kövessük együtt figyelemmel 2019-ben is a MotoGP futamait.