Vadiúj 2019-es WR450F

Motorkerékpár minden alkalomra

Nagyobb erő, jobb mozgékonyság, és fokozottan sokoldalú dobogós

A vadiúj WR450F teljes mértékű formai megújulásával a négyütemű Yamaha Enduro gyártásának 20. születésnapját ünnepli – jobb mozgékonyságával és könnyedebb irányíthatóságával megnövelt erejű és fokozottan sokoldalú motorkerékpár. Bár könnyebb, karcsúbb és gyorsabb, a vadiúj 2019-es modell megőrzi azokat a jellemzőket, melyek a 450cc enduro modellek világszerte egyik legnépszerűbb motorkerékpárjává emelték – vagyis a sziklaszilárd stabilitást, a legendás egbízhatóságot és a kiemelkedően nagy sebességű teljesítményt.

Az enduro szcénát forradalmasító első WR-F négyütemű óta eltelt két évtizedben hírnevet szerzett magának lineáris és uralható teljesítményével, minőségi felépítésével és robusztus kialakításával. Ezek azok a tulajdonságok, melyek miatt a WR450F modell mind a gyors szabadtéri motorosok, mind a profi versenyzők időtálló kedvencévé vált.

Eredeti 1998-as bemutatása óta a WR-F motorja 400 köbcentiméterről 426-ra nőtt, a legújabb generációjú fordított hengerfejes motor pedig teljes 450 köbcentimétert nyújt. Az új 2019-es modellt a legújabb, kiemelkedően sikeres YZ450F platform fejlett motor és váztechológiájával fejlesztették tovább. Az YZ450F egy csúcsragadozó motokrossz motorkerékpár, mely a világrengető erőt az abszolút irányíthatósággal kombinálta.

Check out the new video: 

https://youtu.be/gv3HOHKjVtg 

WR450F

WR450F: bármely terepen nyerő

A Yamaha WR-F enduro motorkerékpárjai a világ számos táján rendezett, változatos terepversenyeken bizonyítják, hogy komolyan számolni kell velük, mint befutókkal. A FIM Enduro világbajnokságon, a Outsiders Yamaha Official Enduro Team színeiben versenyző Jamie McCanney (E1) és Löic Larrieu (E2) egész évben keményen versenyeznek a dobogó felső fokáért – Larrieu a 2017-es ISDE versenysorozatban szenzációs és egyértelmű első helyet szerzett a világ legjobb motorosai között. WR-F enduro motorkerékpárjaikkal a Man-szigetről származó McCanney és a francia Larrieu a Yamahát az Enduro világbajnokság legesélyesebb befutójává tették, és bebizonyították a vállalat teljes elkötelezettségét az enduro iránt.

A 2018-as Dakar-ralin a Yamalube Yamaha Official Rally Team színében versenyző Adrien Van Beveren 5 napon keresztül tartotta meg összesített vezető pozícióját a WR450F Rally modellel, míg a 10. szakaszban egy szerencsétlen ütközés miatt kellett befejeznie a versenyt. Egy szakaszgyőzelemmel és másik három szakaszban megszerzett második hellyel a francia Van Beveren a lehető legvadabb terepeken demonstrálta a WR450F nyerő képességeit.

A legendás Dakar-rali mellett a Yamalube Yamaha Official Rally Team versenyzői egész szezonban a országúti versenyek világában mérették meg magukat világszerte, és az így megszerzett tapasztalatuk hozzájárult az új WR450F kialakításához.

Gyorsabb és erősebb a 450 cm³-es fordított hengerfejes motorra

A vadiúj WR450F kifinomult fordított hengerfejes motorral felszerelt, mely hátrafelé döntött hengerrel segíti elérni az ideális tömegközpontosítást. Az MXGP győztes YZ450F motokrossz motorkerékpárból kialakított új, nagy nyomatékú 450 cm³-es négyhengeres motor – endurókra jellemző szívó- és kipufogórendszerrel, befecskendezési és előgyújtási programokkal – széles és lineáris tartományú, jól használható teljesítményt biztosít. A jobb fékezésnél tapasztalt útérzet mellett a WR450F ütősebb teljesítményt nyújt, így az endurók speciális tesztjein nyerő időt produkál.

Az erősebb motor szélesebb tartományú vonóerővel bír, és finomabb fojtószelep-vezérlést tesz lehetővé a technikás szakaszokon. Ezekkel a továbbfejlesztett jellemzőkkel és a könnyebb és karcsúbb vázzal a WR450F modell versenyzője egész nap gyorsabb sebességgel haladhat.

Új okostelefonos finomhangolás a Power Tuner alkalmazással

A beépített WiFi-vel az új WR450F beállításait a különböző terepekhez és változó időjárási körülményekhez lehet igazítani. Ehhez az opcionális versenyzői készletben* elérhető kommunikációvezérlő egység szükséges, melyhez csatlakoztatni kell az okostelefont. Az új Power Tuner alkalmazással minden WR450F versenyző azonnal elvégezheti az üzemanyag-ellátást és a gyújtás vezérlését, valamint feltöltheti és megoszthatja adatait a terepen elvégezhető beállítások felülmúlhatatlan előnyéért.

Az ingyenes Yamaha Power Tuner alkalmazás lehetőséget nyújt a versenyadatok naplózására, valamint olyan adatok megfigyelésére, mint a karbantartás, diagnosztika, motorfutásidő, stb. (* A versenyzői készlet külön szerezhető be)

Állítható motorkonfiguráció kapcsoló

Kormányra szerelt, két motorséma közötti váltáshoz használható kapcsolóval felszerelt, melyet a tengelykapcsolókar mellett helyeztek el, így a motorteljesítményt verseny közben lehet állítani. A kapcsolóval a versenyző egy pillanat alatt, egy gombnyomással válthat a két motorséma között, így követheti a versenykörnyezet változó követelményeit. Az új motor szélesebb nyomástartományával együtt ez a motorsémák közötti kapcsoló az új WR450F sokoldalúságát ás alkalmazóképességét szemlélteti, ezáltal ideális enrudo motorkerékpár a versenyzők és a hobbi vezetők számára is.

Gyorsabb kezelésű kétoldali kereszttartós alumíniumváz 

Kialakításakor a legújabb YZ450F modellból kiindulva a teljes egészében új kétoldali kereszttartós alumíniumváz karcsúbb és könnyebb, így a kanyaros, sziklás és technikás terepen sokkal könnyedebb és mozgékonyabb érzetet nyújt. Az új vázkialakításba beletartozik az újragondolt első rész pozícionálás, az egyenes kimenetű üzemanyagtank-sín, a nagyobb csillapítóterület és a megnagyobbított lengőkarkeret – mindez megnövelt irányíthatóságot, precíziót és tapadást eredményez.

Iparágvezető első és hátsó felfüggesztés 

A WR450F kifinomult felfüggesztésrendszerrel van felszerelve, mely mind alacsony, mind nagy sebességnél talajkövetéssel működő stabil lengéscsillapító.

Új belső részekkel és hosszabb, nagy merevségű rugófelszereltséggel az parágvezető KYB® Air-Oil- Separate (elkülönített levegő-olaj) fordított első villák stabil csillapítási jellemzőkkel rendelkeznek minden terepen – a hajlással szemben ellenálló külső csövek pedig a talajjal való kapcsolat biztos érzetét nyújták. Erről az elülső felfüggesztési rendszerről széles körben úgy tartják, hogy a sorozatgyártású krosszmotorkerékpárok között elérhető egyik legjobb, és kifejezetten jól reagál a húzó- és nyomócsillapítás váltásakor.

A hátsó lengéscsillapítót ugyancsak az YZ450F egységre alapozva tervezték,és a villákhoz hasonlóan endurókra jellemző beállításokkal rendelkezik. Új 11,55 mm átmérőjű tekercsrugója 350 grammal könnyebb, és magasabb fáradási szilárdságú, mint a jelenlegi modell – ráadásul az alacsonyabb hőmérsékletű teljesítmény és a stabilabb lengéscsillapítás eléréséért a tartálykapacitás 30 cm³-rel nőtt.

Nagyobb, 7,9 literes üzemanyagtartály

Az üzemanyagpótlás között eltelt idő meghosszabbítása érdekében a 2019-es WR450F új kialakítású, nagy kapacitású 7,9 literes műgyanta tartállyal és kompakt üzemanyagpumpával rendelkezik. A megnövekedett üzemagyag-kapacitást az üzemanyagtartály alacsonyabb részének a motorkerékpár középső része felé történő kiterjesztésével értük el – ez olyan stratégia, mely javítja a súlyeloszlást és karcsú, kompakt vázformát eredményez a versenyző kényelmének és mobilitásának javításával.

Könnyebb, vékonyabb, kontrasztosabb kialakítás és fényszóróforma

A jelenlegi WR450F versenyzők értékelni fogják, hogy 2019-re mennyit változott ez a motorkerékpár – azok pedig, akik újonnan ismerkednek meg a Yamaha nágyütemű enduróval, le lesznek nyűgözve könnyeden ergonomikus formavilágától. Az új váz által a Yamaha tervezői egy sokkal karcsúbb kialakítást hívhattak életre, mely inkább idézi a 250 modellt – ezáltal azt a 450-es enduro motorkerékpárok egyik legkompaktabb modelljévé avatva. A súlyelosztás ugyancsak javult, a könnyedség és mozgékonyság összbenyomását pedig csak erősíti az új fényszórós fejidom, mely a versenyzőhöz közelebb és alacsonyabban lett elhelyezve, kontrasztosabb, versenyre született képet kölcsönözve az összhatásnak.

A WR450F-et ezenkívül új és kompaktabb hűtőberendezésekkel látták el, mely megkönnyítette a keskenyebb és egymáshoz közelebb elhelyezkedő hűtőborítások kialakítását. Mindez javítja a motoros mozgékonyságát és extra kontrollt nyújt az álló motorozásnál. Az új borítások kopásálló öntött grafikákat is magukon hordoznak, melyek kiemelik az új, karcsú vázforma sportos vonalvezetését.

Ellenállóbb, új védőlemez és új sebességérzékelő 

Az új modellre nagyobb és könnyebb műgyanta-védőlemezt szereltek, mely megvédi a keretet, a motort, a tömlőket és a vízpumpát a mély keréknyomoktól és felrepülő törmeléktől.

Az első kerék gyorsabb és egyszerűbb eltávolításáért a Yamaha endurót új típusú sebességérzékelővel szereltük fel.

Szabadon áramló levegőszűrő

Az egyszerű karbantartás érdekében a WR450F teljesen új légszűrőházzal lett felszerelve, mely szerszámot nem igénylő szűrőcserét tesz lehetővé. Az új szűrőelem csökkentett ellenállású légáramlást okoz, miközben a megbízhatósága nő, a középső pozicionálási dugattyúnál alkalmazott gumiszigetelés pedig javítja a porszűrőkapacitást.

Jobban reagáló, masszív tengelykapcsoló és hosszú áttételű 5 fokozatú sebességváltó

A zord enduro körülmények jobb tűréséért a strapabíró új kuplungot nagy mértékben hőálló súrlódólemezekkel szereltük fel – valamint új dizájnnal láttuk el, amely megszűnteti a vibrálást, és könnyebb tengelykapcsolókar-működtetést tesz lehetővé a jobb irányíthatóság érdekében.

Az új WR450F hosszú áttételű, 5 fokozatú, módosított belső részekkel ellátott sebességváltóval rendelkezik, amely erős off-road teljesítményt biztosít a nehéz és technikás terepeken, valamint magas szintű teljesítménnyel rendelkezik a sima földutakon is. Továbbá javítottunk a körmös kapcsolók alakján.


Alacsonyabb és keskenyebb ülés

Akár ülve, akár állva motorozol, az új ülés karcsúbb kialakításának köszönhetően jobban helyezheted át testsúlyodat. Emellett az elülső részen keskenyebb, a középső és hátsó részeken pedig alacsonyabb, ezzel könnyebb előre-hátra mozgást és nagyobb irányíthatóságot tesz lehetővé kanyarodás, gyorsítás és fékezés esetén.

2019 WR450F főbb jellemzők

– Vadiúj, optimalizált beállítású 450 cm³-es motor
– Az opcionális versenyzői készletben elérhető kommunikációvezérlő egység támogatja a Power Tuner alkalmazás
– Új kormányra szerelt kapcsoló a motorüzemmód kiválasztásához
– Új YZ450F alapú, könnyű kétoldali kereszttartós váz
– Finomított KYB® felfüggesztés a stabil és egyenletes menetért
– Vékony, központosított tömegű, 7,9 literes üzemanyagtartály
– Új, könnyű, karcsú és kontrasztos formájú váztest és fényszórók
– Ellenálló, új védőlemez és új sebességérzékelő
– Új hűtőborítás és könnyen hozzáférhető levegőszűrőház
– Strapabíró új kuplung, 5-fokozatú. hosszú áttételű sebességváltó
– Új, vékony, alacsonyabb és könnyebben hozzáférhető ülés
– Új, ellenálló, kopásálló öntött grafika

Elérhetőség 

Az új WR450F, a WR250F, a TTR és a PW50 modellek egyaránt 2018. október végétől vásárolhatók meg a Yamaha márkakereskedőknél. A 2019 es WR450F és WR250F csak Részletes információkért és a helyi kiskereskedelmi árakért lépj kapcsolatba a Yamaha helyi sajtófelelősével.versenyspecifikációval érhető el, EU4 homologizáció nélkül, kifejezetten zárt pályákon,  magánterületeken való használatra tervezték, rendszám nélküli járművekként.

WR450F
WR450F

Ajánljuk figyelmetekbe az idén tesztelt motorokról született szösszeneteinket!

http://tesztalelkemindennek.hu/2018/05/25/kenyelmes-pontos-nagyon-szeretheto/

http://tesztalelkemindennek.hu/2018/05/30/o-oo-o-afrika/

http://tesztalelkemindennek.hu/2018/06/08/igazi-szerelem-lehet-hogy-van-ilyen-cb1000ra/

http://tesztalelkemindennek.hu/2018/08/16/nem-is-olyan-pici-az-a-125-kobcenti/