Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

A vadonatúj Nissan LEAF megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőképét (1.)

Posted on 2017.09.12.2021.11.09. By AztaCARom

A vadonatúj Nissan LEAF új mércét állít fel az elektromos autók dinamikusan növekvő piacán: az ügyfelek nagyobb hatótávot, fejlett technológiákat* és egy dinamikus új formatervet kapnak.

A vadonatúj Nissan LEAF technológiáinak – ProPILOT autonóm vezetés, ProPILOT parkolás, e-Pedal –, illetve a nagyobb teljesítménynek, hatótávnak, továbbfejlesztett kifinomultságnak, komfortnak és kényelemnek köszönhetően a tulajdonosok magabiztosabb, izgalmasabb vezetési élményben részesülhetnek és még inkább kapcsolatban maradhatnak a világgal.

A vadonatúj Nissan LEAF megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility-t, amely a vállalat jövőképe azzal kapcsolatosan, hogy hogyan vezetjük majd az új autókat, milyen lesz azok meghajtása, és hogyan illeszkednek azok társadalmunkba. A Nissan Intelligent Mobility három kulcsfontosságú eleme – melyek mindegyikét magában hordozza a vadonatúj Nissan LEAF – a Nissan Intelligens Vezetés, a Nissan Intelligens Meghajtás és a Nissan Intelligens Integráció.

Nissan Intelligens Vezetés

A vadonatúj LEAF rendelkezik a Nissan Intelligens Vezetési technológiái közül a legfontosabbakkal: ProPILOT, ProPILOT Park, e-Pedal és a vállalat nemrég bejelentett Nissan Biztonsági Pajzs technológiájával.

A ProPILOT egy önvezető technológia, mely az egysávos vezetés során képes átvenni az irányítást. A bekapcsolást követően a vezető által előzetesen beállított sebességtartományban (nagyjából 30 és 100 km/h között) automatikusan szabályozza az autó és az előtte haladó jármű közti távolságot. Képes arra is, hogy segítse a vezetőt a kormányzásban, és a járművet a sáv közepén tartsa. Ha az elöl haladó jármű megáll, a ProPILOT rendszer automatikusan fékezni kezd, hogy a járművet akár teljesen megállítsa. A megállást követően a jármű még akkor is képes egyhelyben maradni, ha a vezető nem nyomja le a fékpedált. Amikor a forgalom újraindul, és a vezető újból megérinti a kapcsolót, vagy enyhén lenyomja a gázpedált és ezzel aktiválja a ProPILOT rendszert, a jármű folytatja a haladást. Ezek a funkciók jelentősen csökkentik a vezetéssel járó stresszt az autópályán, illetve a sűrű és zökkenőmentesen haladó forgalomban egyaránt.

A ProPILOT Park a parkolásban segíti a vezetőket, hiszen automatikusan kezeli a gázt, a féket, a kormányt és a sebességváltót, így beirányítva az autót a parkolóhelyre.

A négy nagyfelbontású kamera képét használó képfeldolgozó technológia és az autó különböző pontjain található 12 ultrahangos érzékelő adatait felhasználva a ProPILOT Park biztonságosan és pontosan irányítja be az autót a parkolóhelyre. A különféle parkolási szituációkban (pl. párhuzamos parkolás) a kormányzás, a fékezés és a gyorsítás is teljesen automatikus. A rendszer arra is képes, hogy önállóan megtalálja a parkolóhelyeket az autó közelében, így a vezetőnek nem kell megadnia, hogy hová parkoljon be a jármű. A technológia mindössze három egyszerű lépésben aktiválható, és a legfárasztóbb, illetve sok esetben a legnagyobb kihívást tartogató feladatot veszi le a vezetők válláról.

A Nissan LEAF vezetési élményéhez egy másik innováció, az e-Pedal is hozzájárul, mely már alapkivitelben is jár az autóhoz. Lehetővé teszi a vezetőnek, hogy egyetlen pedál használatával induljon el az autóval, gyorsítson, lassítson vagy megálljon – ez a forradalmi innováció pedig tényleg megváltoztathatja az autóvezetést.

A gázpedál felengedésével az autó finoman megáll és egyhelyben marad, anélkül, hogy a vezető hozzáérne a fékpedálhoz. A lassulás mértéke akár 0,2 g is lehet, így az e-Pedallal a vezetőnek nem kell állandóan áthelyeznie lábát a gázpedálról a fékpedálra, hogy lelassítson, vagy megállítsa az autót. Így pedig kevésbé fárasztó, ugyanakkor élvezetesebb a vezetés.

A Nissan Japánban, Európában és az Egyesült Államokban végzett tanulmányai szerint a Nissan LEAF e-Pedal használatával a vezetőnek kevesebb alkalommal kell használnia a féket, amikor sűrű, akadozó forgalomban utazik. Ugyan a hirtelen fékezést igénylő szituációkban továbbra is a fékpedált kell majd használnia, de a vezetési szituációk több mint 90%-ában a vezetőnek elég egyetlen pedál.

„A vadonatúj Nissan LEAF vezetői hamar megkedvelik majd az e-Pedalt, hiszen az zökkenőmentesebbé és folyamatosabbá, továbbá kevésbé fárasztóvá teszi a városi vezetés élményét.” – mondta Hiroki Isobe vezető főmérnök. „Tesztjeink során az derült ki, hogy a vezetők hamar megszokták az e-Pedalt, intuitívnak, sőt élvezetesnek találták használatát. Az e-Pedal elősegíti az előrelátó viselkedést az úton, mely így pozitív hatással van a vezetés élményére is.”

A ProPILOT, ProPILOT Park és e-Pedal technológiákon túl a Nissan LEAF még számos biztonsági technológiával rendelkezik, úgy, mint az Intelligens sávelhagyás-jelzés és -megelőzés, Intelligens Vészfékezési Asszisztens, Holttér-figyelés, Közúti jelzések felismerése, Hátsó keresztirányú forgalom figyelmeztetés, Intelligens 360 fokos parkolókamera, mozgó tárgyak észlelése funkcióval és a nem megfelelő pedálkezelést kompenzáló vészfék-asszisztenssel.

Nissan Intelligens Meghajtás

A LEAF-ben is megtalálható a Nissan Intelligens Meghajtás technológia legfontosabb eleme az úgynevezett e-hajtáslánc, ami a megszokottnál jobb energiahatékonyságot, valamint magasabb motornyomatékot és teljesítményt biztosít.

Az új e-hajtáslánc 110 kW-os teljesítménye – ez 38%-kal haladja meg az előző Nissan LEAF teljesítményét – lenyűgöző egyenes vonalú gyorsulást garantál. A csúcsnyomaték 26%-kal, 320 Nm-re nőtt, tovább javítva a gyorsulást.

A Nissan LEAF tulajdonosok eddig is imádták az azonnali reakciót és az egyenletes teljesítmény-leadást a városi utak során. A vadonatúj Nissan LEAF jobb gyorsulása még élvezetesebbé teszi mindezt.

A nagyobb teljesítmény mellett a Nissan LEAF hatótávja is nőtt. Az autó új lítium-ion akkumulátorcsomagja – a japán mérési szabványok szerint – 400 km-es hatótávot tesz lehetővé, mellyel az ügyfelek többsége kényelmesen teljesíthet egy egész napot is.

Az új felépítésű akkumulátornak csak az energiatároló kapacitása nőtt, a mérete nem. Az akkumulátorcsomag pont annyi helyet foglal, mint az előző generációs Nissan LEAF-é. A rétegzett lítium-ion akkumulátorcellák egyes celláinak felépítése fejlődött, így azok energiasűrűsége 67%-kal nőtt a 2010-es elődmodellhez képest. A lítium-ion akkumulátorcsomagban alkalmazott másik jelentős műszaki fejlesztés az elektródákat érinti, módosított kémiai összetételű anyagának eredménye a nagyobb energiasűrűség, illetve a nagyobb ellenállóság az akkumulátor töltése és kisülése során.

Azon vásárlók számára, akik több izgalomra és nagyobb teljesítményre vágynak, a Nissan 2018-tól egy nagyobb teljesítményű és hatótávú változatot is kínál majd felár ellenében (a bevezetés időpontja az egyes piacokon eltérő lehet).

Nissan Intelligens Integráció

A felhasználóbarát NissanConnect szolgáltatásokon és rendszereken keresztül – melyek megosztják az energiát az elektromos járművek, az otthonok, épületek és az elektromos hálózatok között – a vadonatúj Nissan LEAF összekapcsolja a vezetőket, járműveket és közösségeket.

A jármű és az otthoni energiaellátását egyesítő rendszerek alkalmazásával lehetőség van a napközben keletkezett napenergia eltárolására, így sötétedés után az felhasználható az otthoni áramellátáshoz. Az ügyfélnek arra is lehetősége van, hogy az akkumulátort éjszaka töltse, amikor számos piacon sokkal kedvezőbb az áram díja, majd az elektromosságot napközben használja fel, így csökkentve az energiaköltségeket.

Egyes országokban elérhetőek a vehicle-to-grid (járműből a hálózatra) rendszerek is, ahol a Nissan LEAF tulajdonosokat az áramszolgáltatók jutalmazzák, ha hozzájárulnak az áramhálózat stabilitásához, és segítenek kiegyenlíteni az áramigény fluktuációit.

A megújult kezelőfelületű Nissan LEAF okostelefonos alkalmazással a felhasználók nyomon követhetik autójuk töltöttségi állapotát, ütemezhetik a töltés időpontját az áramdíjaknak megfelelően, megtalálhatják a legközelebbi töltőpontot, és igény szerint előmelegíthetik vagy -hűthetik autójukat, mielőtt beülnének.

A CIKKET HAMAROSAN FOLYTATJUK A MÁSODIK RÉSSZEL!

Addig is olvassátok el korábbi anyagunkat!

 
http://egyszermarlattamautot.hu/2017/09/06/ime-reszletek-vadonatuj-nissan-leaf-rol/

Bemutató, Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek Tags:#Nissan #LEAF, #Nissan #LEAF #ElectrifyTheWorld, bemutató, e-autó, e-car, e-Pedal, elektromos, Életstílus, környezetvédelem, Különleges bejelentések, Leaf, Nissan, premier, Technológia

Bejegyzés navigáció

Previous Post: A Honda Urban EV Concept is a Frankfurti Autószalonon ünnepli világpremierjét 
Next Post: A Ford Performance és a sportos ST-Line

Kapcsolódó cikkek

  • Crucible Bemutató
  • Terelőelemekkel és felfestésekkel igyekeznek biztosítani a tömegközlekedési járatok zavartalan közlekedését Hírek
  • Kiment a divatból a bontott alkatrész Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Sanghaji Autószalonon leplezték le az új Lexus ES-t Bemutató
  • A Volvo Trucks megkezdte a nehézkategóriás elektromos tehergépjárműveinek sorozatgyártását Ctrl+C - Ctrl+V
  • Ötvenszázalékos utazási kedvezmény a Pontyshow rendezvényre Hírek

Keresés

2023. március
hKscpsv
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
« febr    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Mi az a blogger lapcsoport tagja.
  • Folytatja a raphadjáratot PRIBELSZKI Alee-val közösen
  • Élethű, színekben gazdag és tiszta
  • Sáv pontosságú navigációval és valósághű 3D térképekkel bővült a Petal Térkép
  • Főként befektetési céllal vásárolnak ingatlanokat a fővárosi második kerületben
  • Stílusos technológia – avagy mitől lesz divatos az okoseszközünk?
  • Petőfi Sándor kutyája éve még BKV-zni is megtanult
  • Van képünk hozzá (23.03.21.) – Bronco
  • Neves társaságba került Alonso a századik dobogós helyezésével
  • Van képünk hozzá (23.03.20.) – Can-Am Outlander
  • Alonso visszakapta harmadik helyét
  • Az érdeklődők virtuális Explorer tesztvezetésen is részt vehetnek
  • Online IQ-próbatesztet is kitölthetnek a szellemi kalandra vágyók
  • Jeep Wrangler IIHS törésteszt
  • Tesztelj chat-et!
  • A Tesla Model Y jól teljeített az IIHS törésteszten
  • Visszahívnak egy a Danone OIKOS Görög élőflórás joghurtot
  • Mautner Zsófi főzelékeit ízlelgette a világhírű séf
  • Nehéz manipulálni a bacont
  • Speciális célú élelmiszer- és tápszerösszetevőket fejleszt támogatással a Sole-Mizo vezette konzorcium
  • Teljes kiőrlésű lisztet hívott vissza a forgalmazó
  • Megérkezett hazánkba is a frissített DS 3 és DS 7
  • Gondoltad volna, milyen nehézségekkel/veszélyekkel kell megküzdenie egy látássérült embernek a mindennapi közlekedésben?!
  • ASA…
  • Az Evolveo Z5 Strongphone-t is “megleste” Sanyi (Videóval!)
  • Az e-Power után röviden az e-Pedálról is
  • A frissített DS 7-essel is gurultunk
  • DS 3 bemutatón jártunk
  • Túl a háromszázezren
  • Nagyon röviden a dízel Astráról (is)
  • Röviden a Nissan Townstarról
  • BMW Motorrad International GS Trophy 2024 Namíbia Ctrl+C - Ctrl+V
  • A BMW R 18 Iron Annie egy fantasztikus, repülőgépek által ihletett egyedi motorkerékpár Bemutató
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 fotócsokor Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 képgaléria Hírek
  • A Harley-sok Egerbe mennek és újraélesztenék a Berva mopeded Ctrl+C - Ctrl+V
  • Fotókon a Brabus KTM 1300 R Edition 23 Hírek
  • Brabus KTM 1300 R Edition 23 Bemutató
  • A Jet Power Hungary az AMTS-en emlékezik Ken Blockra, a Can-Am márkanagykövetére Ctrl+C - Ctrl+V

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT