Vadonatúj Ranger Raptor bla-bla-bla

Megérkezett a vadonatúj, minden szinten új színvonalat képviselő Ford Ranger Raptor, amely az első modellváltozat az európai piac legkelendőbb pickupjának új generációjából.

A sivatagi tájak leigázására, a hegységek meghódítására és a mindennapos autózásra egyaránt kiválóan alkalmas, második generációs Ranger Raptor magasra teszi a lécet az off-road teljesítmény terén, és – akárcsak az új generációs Ranger összes modellváltozata – intelligensebb, keményebb és sokoldalúbb, mint valaha.

Az európai Ranger-rajongók számára különösen izgalmas esemény a vadonatúj Ranger Raptor megjelenése, hiszen ez az új generációs Ranger-család első, Európában kapható változata; az első Raptorok gyártása már meg is kezdődött.

A Ford Performance által kifejlesztett új generációs Ranger Raptor a vadonatúj Ford Ranger nagy teljesítményű változata. Intelligens vezérlő technológiáival és új generációs, jóval keményebb szerkezetével a Ranger Raptor a nyers erő és a mechanikai-technikai precizitás izgalmas ötvözetét kínálja.

“Minden erőnkkel arra törekedtünk, hogy az új generációs Ranger Raptort igazi izom-pickuppá formáljuk,” mondta el Dave Burn, a Ranger Raptor programvezető mérnöke a Ford Performance-nál. “Az új modell sokkal gyorsabb lett, hihetetlenül jól néz ki, rengeteg új funkciót kínál, és ez a legkeményebb Ranger, amit valaha építettünk.”

A Raptor érkezésével egyidőben a Ford már el is kezdte felvenni a megrendeléseket a népszerű Wildtrak és Limited változatokra, illetve a Ranger XL és XLT kivitelekre. Az európai Ranger-család eddigi legszélesebb kínálata nemcsak az új technológiák miatt lesz vonzó, hanem sokoldalúsága miatt is, aminek köszönhetően egyre több vásárló választja ezt a pickupot.

Új rekordot jelentő, 53,4 százalékos szeptemberi piaci részesedésével a Ranger tovább erősítette vezető pozícióját az európai pickup-piacon, és ezzel az eredményével 41 százalékra növelte az idén eddig elért piaci részesedését.

Még több erő, még több élvezet

A teljesítményrajongók számára a legfontosabb újdonság alighanem a vadonatúj, kettős turbótöltésű, 3,0 literes V6-os EcoBoost benzinmotor lesz, amit a Ford Performance szakemberei úgy hangoltak, hogy 292 lóerő teljesítményt és 491 Nm forgatónyomatékot adjon le.

A kettős turbótöltésű, 3,0 literes V6-os EcoBoost erőforrás motorblokkja grafiterősítésű vasöntvény; ez mintegy 75 százalékkal erősebb és 75 százalékkal merevebb, mint egy hagyományos, vasból öntött szerkezet. A Ford Performance szakemberei sokat dolgoztak azon, hogy a motor készségesen reagáljon a gázparancsra, és a versenypályákon kifejlesztett (a Ford GT és a Focus ST modellekben alkalmazott megoldáshoz hasonló) turbólyuk-semlegesítő rendszer garantálja, hogy a vonóerő azonnal rendelkezésre álljon.

A új turbólyuk-semlegesítő megoldás lényege, hogy a turbótöltő akár még három másodpercig is pörög azután, hogy a vezető felengedte a gázpedált, így a kanyarokból kigyorsítva vagy a fokozatváltásoknál az autós azonnali gyorsulásra számíthat. Emellett az erőforrást egyedi turbótöltés-profilra programozták, hogy a tízfokozatú automata sebességváltó minden egyes áttételénél optimális teljesítményt biztosítson.

“A háromliteres motor meglepő dinamizmussal ruházza fel a Ranger Raptort, ami még a legkeményebb teljesítményrajongót is lenyűgözi,” vélekedett Burn. “Az új blokk teljesítménye és gyorsító képessége széles mosolyt csal majd az autósok arcára.”

A lélegzetelállító teljesítményt még izgalmasabbá varázsolja az elektronikus vezérlésű aktív kipufogórendszer, amely négyféle, a mindenkori vezetési helyzethez illő motorhangot kínál.

  • Csendes – itt a halk működés fontosabb, mint a teljesítmény, hogy a Raptor tulajdonosa korán reggel ne zavarja a szomszédokat
  • Normál – ebben a mindennapi használatra kialakított profilban hallható ugyan a motorhang, de úgy, hogy az autó ne legyen túl hangos az utcán. Ez az alapértelmezett beállítás a Normál, Csúszós út, Sár/Nyomvályú és Sziklán araszolás üzemmódokban
  • Sport – hangosabb és dinamikusabb motorhang
  • Baja – hangerejében és tónusában egyaránt a legütősebb hanghatás; Baja üzemmódban a kipufogó a nyitott rendszerek hangját idézi. Kizárólag off-road használatra ajánlott.

A vásárlók emellett rendelhetnek egy 2,0 literes biturbó dízelmotort is, ami 2023 elejétől szerepel a Ranger Raptor kínálatában; ez a változat várhatóan nyáron jut majd el a vevőkhöz.

A cikknek még nincs vége!
Lapozz a következő oldalakra!