Velenczeiék előrébb szeretnének végezni Miskolcon a Citroënnel

Első közös versenyük után jobb helyezésben bíznak a Citroën Rally Team Hungary versenyzői, Velenczei Ádám és Zsiros Gábor. A Citroën C3 R5 legénysége egy hasznos teszt után vág neki az igen nehéz, egy napos programba zsúfolt versenynek, ahol kora reggeltől estig minden pillanatban összpontosítaniuk kell, hogy a 12 gyorsasági szakasz végén felállhassanak a céldobogóra.

Ötödik helyen fejezte be a szezonnyitó Eger Rallye-t az újdonsült páros. Új volt nekik a versenyautó és a csapat is, de Velenczei Ádám és tapasztalt navigátora, Zsiros Gábor is profi versenyző, tudják, hogy több van bennük, több van az autóban.

A C Automobil Import Kft. és a Tagai Racing Technology által menedzselt Citroën Rally Team Hungary első versenye után egy komoly teszttel készült a csapat a második futamra, a miskolci versenyre. „Az egri beállításokat visszük tovább és a teszten tudtunk rajtuk még finomítani, még inkább a miskolci pályákra specializálni.” – mondta a szuhai teszt után a pilóta. „A teszt jól sikerült, remélem Miskolcon már a dobogóért tudunk harcolni!”

A miskolci program csütörtökön kezdődik a pályabejárással, majd este egy közös gokartozással rázza össze a rendező a mezőnyt. Pénteken délelőtt folytatódik a négy különböző pálya feldolgozása, este pedig a mindig nagyon népszerű salakpályás prológ szerepel az időtervben. A villanyfényes megmérettetés még nem számít bele a verseny értékelésébe, de a versenyzők nem szokták elspórolni a salakmotor-pályán zajló eseményt, hiszen már csak presztízsből is mindenki a legjobbat akarja kihozni magából és autójából.

Az igazi küzdelmek szombaton hajnalban kezdődnek, hiszen reggel 7 órakor már elrajtol a mezőny a bükkszentlászlói gyorsasági szakaszon. Négy pályán, összesen 3 körben kell bizonyítani azoknak, akik szombaton a DVTK Stadion mellett felállított céldobogón át szeretnének ünnepelni.

„Nagyon hosszú nap lesz szombaton!” – avat be minket Ádám a részletekbe. „A két hosszú pálya lesz a meghatározó. Mályinkát és Sátát is szeretem, mindkettőn versenyeztem már korábban. Nagyon várom már, mert például a mályinkai szakasz vége nagyon ritmusos, igazi élmény rajta gyorsan autózni. A Bükkszent nem a szívem csücske, a lyukóbányai gyorsasági pedig olyan rövid, hogy nem ott lehet megnyerni a versenyt.”

Az időjárás-előrejelzések nagyon változatosak erre a napra a térségre. Az majdnem biztos, hogy várható csapadék, az még kérdés, hogy milyen időintervallumban kell erre készülniük a csapatoknak. „Az esővel nincs gond, ha egész nap esik. Az sokkal rosszabb, ha már kijövünk a szervizből keményebb gumikon és akkor szakad le az ég… Igazából nincs gond, hiszen tudjuk, hogy az autón mit kell változtatni ahhoz, hogy ilyen körülmények között is megfelelően lehessen vele versenyezni.”

A Citroën C3 R5 versenyautót maximálisan felkészítette a Tagai Racing Technology csapata a futamra és a megfelelő PIRELLI gumikkal sem lehet gond, hiszen minden körülményre rendelkezésre áll az ideális keverék.

Várunk minden rajongót a 25. HELL Miskolc Rallye pályáin és az új építésű DVTK Stadionban, ahol szombaton a szervizpark munkáját nézhetik meg testközelből az érdeklődők.

A teszt után készült rövid videó interjú itt található:

https://www.youtube.com/watch?v=kRC26_wecnc&feature=youtu.be

A verseny hivatalos honlapja: http://miskolc.hu,
Az eredmények pedig itt találhatóak: https://rallylive.hu .


Kiadja: Dudás Endre, a CRTH sajtófelelőse