Vera első megbízása – A Volvo Trucks bemutatja automatizált szállítási megoldását
Vera, a Volvo Trucks elektromos, hálózatba kapcsolt és önvezető járműve egy integrált megoldás részeként szállít majd árut a göteborgi egy logisztikai központból a kikötői terminálba. Ez a feladat a Volvo Trucks és a DFDS komphajózási és logisztikai cég új együttműködésének eredménye.
Vera, a Volvo Trucks önvezető és villanymotoros járműve felkészül az első feladatára: egy hálózatba kapcsolt, ismétlődő láncban szállít majd árut a DFDS logisztikai központjától egy kikötői terminálhoz. Ez az új együttműködés az első lépés afelé, hogy egy valós szállítási műveletben valósítsák meg, valamint továbbfejlesszék Vera képességeit más hasonló műveletekhez.
Az együttműködés célja, hogy a Vera koncepciót valós felhasználási körülmények között valósítsák meg. Ezzel egy olyan hálózatba kapcsolt rendszert sikerült megteremteni, amely folyamatos áruáramlást biztosít a DFDS logisztikai központjától a kikötői terminálig, azaz a világ többi része felé.
A Volvo Trucks 2018-ban mutatta be az első elektromos, hálózatba kapcsolt és önvezető megoldását, amelyet a logisztikai központokban, gyárakban és kikötőkben végzett, állandóan ismétlődő feladatokra terveztek. A Vera rövid távolságokra képes, nagy mennyiségű árut nagy pontossággal szállítani.
„Most lehetőségünk nyílt arra, hogy ideális környezetben valósítsuk meg, valamint továbbfejlesszük Vera képességeit más hasonló műveletekhez” – mondja Mikael Karlsson, a Volvo Trucks Önvezető Megoldások részlegének alelnöke.
A terv egy több Vera járműből álló hálózatba kapcsolt rendszer megalkotása, amelyet egy irányítótorony felügyel. A cél a fokozott hatékonyság, rugalmasság és fenntarthatóság iránti igényeknek megfelelő, zökkenőmentes és folyamatos áruáramlás lehetővé tétele. A DFDS vállalattal való együttműködés az első lépés Vera valós szállítási feladatban történő megvalósítása felé, ipari területen belül, előre meghatározozott útvonalakon.
„Szeretnénk a hálózatba kapcsolt, önvezető szállítás élvonalában lenni. Ez az együttműködés segít abban, hogy hatékony, rugalmas és fenntartható hosszú távú megoldást dolgozzunk ki az automatizált járművek fogadására, amely előnyös ügyfeleink, a környezet és az üzletmenetünk számára” – mondja Torben Carlsen, a DFDS vezérigazgatója.
Az automatizált szállítási megoldást még továbbfejlesztik a technika, az üzemeltetés menedzselése és az infrastruktúra-adaptációk tekintetében a teljes mértékű üzemképesség érdekében. Ezenkívül bevezetik a szükséges biztonsági óvintézkedéseket a társadalmi követelményeknek való megfelelésért, így építenek biztonságos utat az automatizált szállítási megoldások felé.
Ahogy a Volvo Trucks egyre több tapasztalatot szerez, a Vera más hasonló felhasználási esetekben is alkalmazhatóvá válhat a mai szállítások megoldások kiegészítéseként.
„A kis zajszinttel és kipufogógázok nélkül üzemelő automatizált szállítójárművek fontos szerepet játszanak a logisztika jövőjében, ezek mind az üzletmenet, mind a társadalom szempontjából előnyösek. Ezt az együttműködést fontos kezdetnek tartjuk, és ezen a területen szeretnénk élen járni a fejlesztésben. Vera sebessége korlátozott, ám a miénk nem. A tesztelést már megkezdtük, és a megoldást az elkövetkező években kívánjuk megvalósítani” – teszi hozzá Mikael Karlsson.
Tények:
- A feladat konténerek elszállítása a DFDS göteborgi logisztikai központjából a kikötői terminálra a szükséges igényeknek megfelelően.
- Az automatizált rendszert egy kezelő felügyeli egy iránytótoronyban, ő felelős a szállításért.
- Ez a megoldás a legfeljebb 40 kilométer/óra sebességű, ismétlődő folyamatokhoz megfelelő.
- A teljes szállítási megoldás megvalósításának részét képezi az infrastruktúra-adaptáció is, beleértve a terminálok automatizált kapuit.
- A Volvo Trucks és a DFDS a fő együttműködő partnerek, ám számos további szereplő is részt vesz Vera első feladatának megvalósításában.
- A DFDS kompjáratokat és szállítmányozási szolgáltatásokat nyújt Európában és Törökországban, az éves bevétele körülbelül 17 milliárd dán korona. A cégcsoport 8000 alkalmazottja a hajókon és 20 ország irodáiban dolgozik. A DFDS székhelye Koppenhága, a céget a NASDAQ Copenhagen tőzsdén jegyzik.
- A kezdeményezést a Vinnova svéd innovációs ügynökség, a Svéd Közlekedési Hatóság és a Svéd Energiaügynökség támogatásával, az FFI stratégiai járműkutatási és innovációs programon keresztül valósítják meg.