Skip to content

Egyszer már láttam autót

…és ettől már szakértő – is lehetnék

  • Kezdőlap
  • Hírek
  • Közlekedés
  • Bemutató
  • Motor
  • Technikai sportok
  • Teszt a lelke
  • Toggle search form

Vigyázat, már tart az őznász!

Posted on 2022.08.02.2022.08.02. By AztaCARom

Július végén kezdődik az őzek párzási időszaka. Ilyenkor a szokásosnál nagyobb területet járnak be, gyakrabban keresztezik a közutakat, ezért fokozott balesetveszélyt jelentenek a közlekedőkre.

Az egyébként félénk, bizalmatlan állatok, ebben az időszakban kiszámíthatatlanul viselkednek, hirtelen, minden előjel nélkül ugorhatnak ki az úttestre.

Az úttestre hirtelen beugró állattal való ütközést a legtöbb esetben nem lehet elkerülni. Ezért nemcsak a vadak párzási időszakában, valamint a „vadak” táblákkal jelzett úton kell óvatosan közlekedni a gépjárművezetőknek, hanem az erdősávok, termőföldek mellett is, különösen szürkületkor, valamint az esti és az éjszakai órákban, mert bármikor fennállhat annak a veszélye, hogy feltűnik egy az autó előtt. Ezeken az útszakaszokon különösen fontos a helyes sebesség megválasztása.

A megengedett legnagyobb sebesség nem azt jelenti, hogy annyival is kell haladni! Ha lakott területen kívül 90 helyett csak 80 km/h sebességgel vezet az ember, jóval több idő lesz reagálni egy hirtelen felbukkanó vadra.

Ha egy őzet lát az úton vagy mellette, illetve, ha egy őz átugrik az úttesten, nagy valószínűséggel követi egy másik, ezért feltétlenül lassítsanak! Ha van elég idő lefékezni a járművet, meg kell várni, míg az állat átkel az úton.

Ha az őz már az úton van, nincs mese, taposson a fékre, és dudáljon, de ne rántsa félre a kormányt, még ha így el is üti az állatot.

Egy út menti fának vagy a szemben jövő gépkocsinak csapódva sokkal súlyosabb baleset következhet be.

A vadelütés közúti balesetnek minősül, így bármilyen további – például biztosítási – ügyintézés alapja a rendőrségi jegyzőkönyv lehet.

Az adott területen gazdálkodó vadászatra jogosultat – jellemzően vadásztársaságot – is értesíteni kell, erről általában szintén a rendőrség gondoskodik.

Amennyiben az ütközés bekövetkezett, akkor azonnal álljanak meg, keressenek egy olyan biztonságos helyet, ahol a további balesetek bekövetkezését el tudják kerülni. Használják az elakadásjelző háromszöget és a vészvillogót a további balesetek megelőzése céljából!

Ha elpusztult, vagy haldokló vadállatot lát az úton, hívja a 112-es segélyhívó számot! Ne próbálja meg lehúzni az úttestről, mert lehet, hogy még életben van, és egy rémült állat súlyos sérülést okozhat patáival, agancsával vagy harapásával.

Az elpusztult állatot ne vigye magával, mert a helyi vadásztársaság tulajdona, és lopásnak számít.

Ctrl+C - Ctrl+V, Hírek, Közlekedés Tags:balesetveszély, közlekedés, őznász, szarvas, veszély

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Honda CRF50F (Modellév: 2023)
Next Post: Fenntarthatóság, mint a BMW Group vállalati stratégiájának alappillére (1.)

Kapcsolódó cikkek

  • A Toyota elnöke személyesen kommentálta a márka sorozatban ötödik Le Mans-i diadalát Ctrl+C - Ctrl+V
  • Vizuálisan megújul a Toyota Ctrl+C - Ctrl+V
  • Forgalomkorlátozások a fővárosban 2019. április 14-én az Élet Menete idején Hírek
  • Ismét 70 ezer felett a használtautó-piac havi forgalma Ctrl+C - Ctrl+V
  • Óriás értékesítési rekorddal zárult az AutoWallis 2021-es éve Ctrl+C - Ctrl+V
  • A Ford nem engedi, hogy szemből hajtsanak az autópályákra Hírek

Keresés

@bertapress
@tesztalelkemindennek
2023. október
hKscpsv
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 
« szept    
Impresszum
Tulajdonos: Berta István

A honlap tartalmáért a szerkesztőbizottság felelős!

Rendszergazda: Varga Zsolt

e-mail:
bertanyuuz@gmail.com

A honlap a Médiabirodalom lapcsoport tagja.
#azélet1
A Börzsöny Speciális Mentők Egyesület támogatót keres
  • Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
  • Mi lesz a hip hoppal 50 év múlva?
  • Tokaj-Hegyalja a legfenntarthatóbb hazai úti cél egy kutatás szerint
  • Bruttó elszámolás mellett is megéri napelem-rendszert telepíteni
  • Zökkenőmentes félévkezdés
  • Van képünk hozzá (23.09.30.) –  Honda Shogo
  • Hétvégén szezonzáró futam a fotelralisták bajnokságában
  • Van képünk hozzá (23.09.29.) –  Subaru BRZ STI Sport Japan
  • Van képünk hozzá (23.09.28.) –  Mullen GT 925
  • Van képünk hozzá (23.09.27.) –  Honda Accord Japan
  • A Siemens Mobility Mireo Plus hidrogénvonata sikeresen teljesítette első tesztútját Bajorországban
  • Éles teszt! Megnyerte első versenyét az új Toyota GR Yaris Rally2
  • Banktudós egyetemisták kerestetnek a teszten
  • A Lego tovább tesztel, de jelenleg lemondott az újrahasznosított műanyagból készített építőkockák gyártásáról
  • Tesztkörúton szereplő, digitális automata központi ütközővel felszerelt vonatot mutatott be a Rail Cargo Hungaria Zrt.
  • Úton a fenntartható élelmiszeripar felé
  • Erre kell odafigyelni a tökéletes kávéélményért
  • Érik a magyar körte, október végéig szüretelik
  • Ünnepeljük együtt a világ egyik legnépszerűbb italát!
  • Bárányba borul szeptember utolsó hétvégéje
  • Anitával és Sanyival a Toyota Corolla Crosst is körbejártuk
  • Anita és Sanyi a csoDálatoS DS 9 E-Tense modellel is megismerkedett
  • Begurulva a tik-tokon is!
  • Kivételes Land Cruiser 2024 First Edition podcast
  • Exkluzív Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • Világraszóló szenzációról podcastolunk
  • Egy kevéske “alap” Sandero
  • Nincs megállás! A tik-tokon is elindultunk!
  • 2024-es Toyota Land Cruiser First Edition podcast
  • Toyota Land Cruiser 2024 podcast
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása és elektronikája Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 erőforrása Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 váza és futóműve Bemutató
  • A vadonatúj WR450F Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 stílusa és felszereltsége Bemutató
  • A 2024-es Honda NT1100 Bemutató
  • A Honda koncepciókínálata a japán mobilitási kiállításra sportkocsit és városi elektromos autókat tartalmaz Bemutató
  • Európa legnépszerűbb túramotorja, az NT1100, két feltűnő új fényezést kap jövőre Bemutató

In memoriam Zsiska Ferenc

Youtube

NMHH

Mti hírfelhasználó

Copyright © 2023 Egyszer már láttam autót.

Powered by PressBook News WordPress theme

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies.
Cookie settingsACCEPT
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT