VR-rendszerrel felszerelt Audi érkezik nyáron

2022 nyarától az Audi lesz az első gyártó, amely az autót a virtuális valóság élményplatformjává alakítja át. Júniustól az Audi hátsó ülésén utazók VR-szemüveg segítségével sokkal valósághűbben élhetik át a filmeket, videojátékokat és interaktív tartalmakat. A harmadik generációs moduláris infotainment-koncepcióval (MIB 3) és a legújabb szoftverklaszterrel felszerelt modellek, vagyis az Audi A4, A5, A6, A7, A8, Audi Q5, Q7, Q8, Audi e-tron és az Audi e-tron GT quattro holoride-képesek lesznek. A holoride használatához egy erre engedélyezett VR headsetet kell csatlakoztatni a járműhöz, ahol a kapcsolat vezeték nélkül, Bluetooth Low Energy (BLE) segítségével jön létre.

A holoride funkció alkalmazkodik a külső erőkhöz és mozgáshoz, tehát az utasok a mozgásszinkronizációs technológia segítségével a tényleges utazás során látottakat a kiterjesztett valóság elemeivel keverhetik majd. A vállalat szerint az utasok az autó hátsó üléséről átrepülhetnek az esőerdők felett vagy beléphetnek egy virtuális irodába, hogy csatlakozzanak egy munkahelyi híváshoz. Az új technika az egyes utazások hosszához, a helyszínhez és a volánnál ülő személy vezetési stílusához igazítja az élményeket, hogy minden egyes alkalommal új tartalmat kínáljon, amikor az autóba ül.

A cég azt állítja, hogy megtalálta a módját annak, hogy megoldja a VR-élmények egyik legfontosabb problémáját az autókban: a mozgásbetegséget. A virtuális valósággal való találkozások során ez a betegség komoly gondot jelent. A holoride segítségével a virtuális világokban való mozgással szinkronizált utazás csökkenti a mozgásbetegség gyakori jelenségét is, amelyet sokszor tapasztalnak az utasok, ha könyvet olvasnak vagy audiovizuális médiát élveznek elektronikus eszközökön, például táblagépeken.

A Holoride 2019-ben vált ki az Audiból, és a TerraNet svéd szoftverfejlesztő céggel kötött partnerséget a jármű környezetének gyors feldolgozásához szükséges szenzorok és szoftverek megalkotásához, valamint az adatok VR-válaszokká történő lefordításához. Az Audi továbbra is kisebbségi részesedéssel rendelkezik a VR-vállalatban az Audi Electronics Venture leányvállalatán keresztül, amely a technológiát fejlesztette ki. A Holoride azonban egy nyílt platformot használ, amely lehetővé teszi, hogy bármelyik autógyártó használhassa a szórakoztató rendszert. A vállalat közölte, hogy a tartalomplatform kiépítéséhez autóipari, játék-, technológiai és médiavállalatokkal, köztük a Porschéval és a Schell Games-szel kötött partnerséget. A HTC VIVE Flow pedig az első VR headset lesz, amely a Holoride rendszerével lesz felszerelve.

Az az igazság, hogy manapság a VR technológia teljesen beleolvad a mindennapi életünkbe és az évek során a VR egyre közkedveltebbé vált a különféle iparágakban. A virtuális valóság először a szerencsejáték-iparban vált közismertté, a játékosok VR segítségével válnak teljes részévé egy virtuális szerencsejáték világnak. A VR kaszinók egyedi élményt nyújtanak és szinte már minden szerencsejáték elérhető a virtuális világban, melyek közül a legnépszerűbbek a VR játékautomaták, a rulett játék és póker. Ezen kívül az orvostudomány, kultúra, oktatás és az építészet azok a területek, amelyek már most is használják ezt a technológiát. A vezetett múzeumlátogatástól kezdve egy izom boncolásáig a VR lehetővé teszi számunkra, hogy átlépjük azokat a határokat, amelyek egyébként elképzelhetetlenek lennének.

Nem meglepő tehát, hogy az autógyártók is kreatív és új módszerekkel akarják fejleszteni rendszereiket. A jövőben az autóval való közlekedés fokozatos automatizálása nemcsak a szórakozás új formáit teszi lehetővé vezetés közben, hanem az útközben tanulás és munkavégzést is. Amikor majd a sofőröknek már nem kell a vezetésre koncentrálniuk, figyelmüket más dolgokra – munkára, olvasásra, filmnézésre vagy játékra – fordíthatják. A tervezők immár nem kívülről befelé, hanem belülről kifelé fogják tervezni az autókat és így szó szerint az ügyfelek kerülnek a figyelem középpontjába.