VW Atlas koncepciók

November elején tartották Las Vegasban az idei SEMA autókiállítást, ahol az alkatrészgyártók és az autóépítők egyaránt bemutatják, mit is alkották az idei évben.

A SEMA show (Specialty Equipment Market Association) az amerikai autóépítési hagyományok egyfajta folytatója, ráadásul az esemény címe már önmagában is sokatmondó: 3150 Paradise Road.

Az egész úgy kezdődött, hogy a második világháború alatt az autógyárak gyakorlatilag a haditermelésre álltak át, úgyhogy a háború után a 16 évesen jogosítványt kapott srácok kénytelenek voltak a fölnőttek levetett autóival járni. Csakhogy azok más korban, más igényekre készültek, a tinik pedig úgy gondolták, jobb, ha kocsijuk nem úgy néz ki, mint amiből éppen most szállt ki egy könyvelő. Úgyhogy egyre több bolond-színesre fényezett, átalakított járgány jelent meg az utakon, és persze innen már csak egy lépés volt a privát gyorsulási versenyek sora.

Mindezt remekül idézi fel George Lucas az American graffiti című halhatatlan kultuszfilmjében. Felejthetetlen, ahogy John Milner (Paul Le Mat) odapöki az 1932 Ford Model B-ből bütykölt, de azért V-nyolcassal kibélelt kanárisárga roadster volánja mögül az újonnan jött Bob Falfának (Harrison Ford): „Paradise road”. Vagyis az 1955-ös fekete Chevyben feszítő Bobot ott várja a versenyre.

atlas2_m.jpg

Hát ilyen előzményei vannak a SEMÁ-nak, és így érthető, hogy a Volkswagen Group of America az Atlas SUV két tanulmánymodelljét is elvitte az eseményre. Az Atlas Basecamp a szürke, az Atlas Adventure pedig összecsukható sátrat hord a tetőcsomagtartóján.

atlas3_m.jpg

Mindkét kocsit 3,6 literes VR-hatos, 276 lovas motor hajtja, de ezek nem aszfaltra készültek, hiszen a 265/70 R17-es all-terrain abroncsokat a Volkswagen 4Motion összkerékhajtása hozza mozgásba.